Nosi jih kot krono, zadnji del trilogije Cirkusa Cirkör, bo vse do silvestrovega jemal sapo v Cankarjevem domu - s kombinacijo drznih cirkuških veščin in srčne zgodbe o tveganjih in priložnostih.
Vratolomni spusti ob drogu, osupljivo žongliranje, estetske akrobacije na trapezu …
Napetost v Linhartovi dvorani narašča, cirkuške akrobacije se stopnjujejo, švedska cirkuška skupina Cirkus Cirkör na torkovi premieri čara miselni svet, v katerem je tveganje osnova priložnosti. Akrobatka ob drogu jemlje sapo z vratolomnimi spusti, steklen kozarec na balonu in kuhalnici, držečimi z zobmi, preživi pok balona, pirueta visoko v zraku na soplesalčevi dlani osupne, žongliranje z žogicami za namizni tenis – z usti! – in druge vragolije z belimi žogicami spodbudijo žvižge navdušenja. Žongliranje z glasno renčečimi motornimi žagami nadgradi še žongliranje s stoli, drzne in estetske akrobacije na trapezu ne dovoljujejo zamujene stotinke sekunde ali potnih rok, hoja po s steklom posuti preprogi se konča brez kaplje krvi, podirajoče se domine "izstrelijo" nož, ki poleti naravnost v roke metalca nožev. Ta se razživi in tudi z zavezanimi očmi uspešno cilja vrata, za nameček pa si med občinstvom izbere "srečno" izbranko in jo za preživetje nagradi s šopkom gumijastih odmaševalnikov odtokov.
Nosi jih kot krono
Dih jemajoče akrobacije pripovedujejo zgodbo o zavestni odločitvi, kako lahko težave, neuspehe, strahove in pomanjkljivosti preoblikujemo v vrednoto in jih nosimo s ponosom – kot krono. Nosi jih kot krono je namreč zadnji del trilogije o človeškem telesu, ki pod drobnogled postavlja ravnovesje med levo in desno možgansko polovico. Predstavo, ki odpira inovativen pogled na zmožnosti telesa, tveganja in priložnosti, je zasnovala in režirala Tilde Björfors, direktorica, umetniški vodja in ustanoviteljica cirkuške skupine Cirkusa Cirkör.
Srčno cirkuško gledališče
Cirkus Cirkör že z imenom, ki je besedna igra francoskih izrazov 'cirque' (cirkus) in 'coeur' (srce), vabi v srčno cirkuško gledališče, ki že 16 let razvija estetiko novega cirkusa, zaznamovanega z vrednotami, kot so drzna predanost, kakovostna norost in kolektivni individualizem. Prepletu sodobnega cirkusa, gledališča, filmske projekcije in glasbe nepozaben pečat dodaja avtorica glasbe in besedil pesmi Rebekka Karijord, ki je s skandinavsko melanholijo in vprašanji o tveganju navdihnila Björforsovo in predstavo okronala z naslovno pesmijo (Wear it like a crown).
Kaotični ustroj desne možganske polovice
Vrtljivi oder, omejen z velikansko krono, je prizorišče tveganih priložnosti, kamor cirkuški umetniki vstopajo skozi premična vrata. Čarobni liki – Čarodej čudežnega (Henrik Agger), Čudežna in nadnaravna (Louise Bjurholm), Čudo stoletja (David Eriksson), Jekleni živci (Jesper Nikolajeff), Gospodarica kaosa (Anna Lagerkvist) ter Divja, čudaška in čudovita (Fouzia "Fofo" Rakez) – se zdijo najbolj osamljeni na svetu in med seboj se razlikujejo kot noč in dan. A skozi cirkuško akrobatiko, osupljivo žongliranje, metanje nožev, presenetljivo igro senc, iluzijo in dramo soustvarjajo kaotični ustroj desne možganske polovice in se tako poskušajo približati drug drugemu. Hkrati pa se prikradejo v srce občinstvu, ki mu z drznimi veščinami dvigujejo raven adrenalina v krvi in iz katerega izvabljajo vzdihe osuplosti in občudovanja ter izbruhe smeha. Inovativno, osupljivo in hudomušno cirkuško predstavo, ki zamaje temeljne zakone narave, kot je gravitacija, so gledalci na premieri 27. decembra ovenčali z neskončnim bučnim aplavzom. Švedski cirkuški umetniki bodo s predstavo Nosi jih kot krono na odru Cankarjevega doma v Ljubljani navdihovali še vse do konca leta, a jih ne bo mogoče ujeti zgolj naključno, saj je cirkuški spektakel pet zaporednih večerov razprodan.