Ponedeljek, 18. 4. 2011, 9.09
8 let, 7 mesecev
Klemen Zupanc: Delo slikarja je poklic
Zupanc je prvo samostojno razstavo poimenoval Pridobljeno s prevodom in v njej predstavil slike, ki so nastale kot prevod fotografij v medij slikarskega. Pridobljeno s prevodom ni mogoče brati zgolj v tehničnem smislu, kjer lahko slike delujejo kot povečani zasloni osebnega računalnika, ampak tudi kot parafrazo naslova filma Izgubljeno s prevodom režiserke Sofie Coppola. Berljive slike predstavljajo nov pogled na trenutno upodabljanje vedut mest, ki se ves čas spreminjajo, kot se spreminjajo tudi spletni naslovi, iz katerih Klemen jemlje predloge svojih slik. Svobodna in neobremenjena raba fotografije v delih prek zabojniške arhitekture trgovskih verig, avtobusnih postaj in štadiona opozarja na potrošniško družbo, ki sooblikuje in učinkuje na vsakega od nas.
Njegovo umetnostno delovanje se začne na spletu, ko lahko tudi več dni išče pravo fotografijo, ki bi bila toliko zanimiva, da bi jo lahko predstavil ponovljeno sebi in gledalcu, ki gre navadno mimo takšnega objekta. Arhitekturo, ki je formalni okvir, nadgradi še s slikanjem na steklene površine, ki kot materialne površine stojijo pred gledalcem, upodablja tudi stvari, ki so za samim steklom, odsev v steklu, trajnost samega odseva in materiala, nalepke na steklu, fizična pregrada pred obiskovalcem …
Zupanc se je rodil v Celju leta 1989 in se leta 2003 začel učiti slikati pri akademskem slikarju Denisu Senegačniku. V umetnostni sistem je bil že od malih nog vpeljan spontano. Prvi mu je likovno umetnost predstavil oče, ki je bil ljubiteljski slikar, in nato še drugi. Leta 2008 se je vpisal na Akademijo za likovno umetnost in oblikovanje (ALUO) Univerze v Ljubljani.
Ko se je odločal o svojem nadaljnjem izobraževanju, je v prijavnici izpolnil zgolj eno mesto, in sicer se je prijavil na sprejemne izpite na ljubljansko akademijo in uspešno opravil sprejemne izpite. S sprejemnimi izpiti je začel resneje razmišljati o umetnosti. Umetnik, ki pravi, da nima vzornika, ker ga ne potrebuje, svoje vzore išče v samem sistemu, v katerem deluje. Ustvarja v Ljubljani, Velenju in Završah pri Mislinji.
Njegovo likovno mišljenje in delovanje se začne že za računalnikom, ko lahko več dni skupaj išče primerno fotografijo, ki bi ga nagovorila do te mere, da bi jo prevedel v slikarski medij. V svoje delo tako vnaša nove komunikacijske kanale, ki ji uporablja kot pripomočke in jih uporablja vsak od nas, le da se mogoče pri tem ne zaveda, da je z brskanjem po različnih bazah tudi vpet v likovni svet. Proces njegovega dela ni le kopiranje, ampak dodajanje, odvzemanje, prilagajanje, posredovanje zanj ključnih vizualnih podatkov.