Ponedeljek, 23. 7. 2012, 9.15
8 let, 9 mesecev
Jure Jakob: Vsaka nova pesem je nov začetek
Eden najvidnejših pesnikov mlade generacije potegne jasno ločnico med Juretom Jakobom v poeziji in Juretom Jakobom v vsakdanjem življenju: "V moji poeziji govori fiktivni Jure Jakob oziroma pripovedovalec pesmi, neka jezikovna instanca, jaz pa sem človek iz mesa, duše in duha, kot vsak človek. Po drugi strani sta ta dva Jureta Jakoba neločljivo povezana, ker onega, ki govori pesmi, ni brez tistega, ki živi še kaj drugega kot poezijo, počne vsakdanje stvari."
Zato ker iščem tisto, česar ni, / in dobro je, da med hojo navkreber, proti vrhu, / nikdar ne vem, da tistega tam ni; / in dobro je, / ker se ob vrnitvi dol preprosto zdi, / da sem zdaj to spoznal. V Zapuščenih krajih spoznamo Jureta kot nomada na poti v neznano, a "to niso konkretni zemljepisni kraji, ampak neki prostori duha, ki so kot nekakšen dom, ki si ga nekoč zapustil, ne da bi ga moral, zdaj pa se vanj vračaš tako, da se od njega vedno bolj oddaljuješ".
Še pred svojo prvo pesniško zbirko je zmagal na prvem mednarodnem natečaju za najboljši haiku pri reviji Apokalipsa, nato pa je s polnimi jadri zaplul v obširnejše pesniške vode. "Haiku je le neznaten drobec v mojem pesniškem snovanju, saj mi je večji izziv postala daljša poezija. V naslednji knjigi bodo nekatere pesmi sicer za spoznanje krajše od pesmi v zadnjih treh knjigah, a mi je vseeno všeč, da imam v pesmi dovolj prostora," Jakob že napove novo porcijo poezije za pesniške sladokusce, ki bo izšla prihodnje leto.
Za njegove pesmi, ki jim je tlakoval pot tako do slovenskega kot tujega bralskega občestva, ni dvoma, da so prepričale bralce, ki mu – po obširnem bralskem posluhu sodeč – jedo iz roke. "Nek odmev je že imela moja poezija, lažna skromnost bi bila, če bi rekel, da ne, bi pa težko rekel, zakaj. To je splet različnih dejavnikov. Upam, da je med njimi najpomembnejša kakovost, prepričljivost pesmi, ni pa edini dejavnik. Obstaja tudi dobra poezija, ki ni prepoznana ali slišana, čeprav bi si to zaslužila, po drugi strani pa obstaja tudi kaj poezije, ki vzbuja preveč pozornosti, čeprav se pozneje izkaže, da gre bolj za muho enodnevnico."
Njegova poezija je dokazala, da ni muha enodnevnica. Že nad prvencem Tri postaje je "vzletela" zlata ptica, nagrada Liberalne akademije, z naslednjima zbirkama pa se je le še trdneje zasidral na mestu enega izmed izstopajočih glasov svoje pesniške generacije, kot se pogosto zapiše pesniškim kritiškim peresom.
Poezija je postala del njegovega življenja ob koncu srednje šole, ko se je začel potapljati med verze in jih tudi kovati. "Takrat mi je bil od slovenskih pesnikov všeč Edvard Kocbek, njegova zgodnejša poezija, zbirka Zemlja, ki je bolj ruralna, polna prvinskosti, narave, kmečkih scen. To mi je bilo zelo blizu tudi zaradi mojega izkustvenega življenja, saj sem tudi sam otroštvo preživel na deželi, v naravi, ki je bila moj svet," se svojih prvih poglobljenih srečanj s poezijo, ki so zapečatili tudi njegovo pesniško snovanje, spominja Jakob. Med študijem primerjalne književnosti je spoznal večino klasikov svetovne književnosti, tudi kanonizirane pesnike. Eden tistih, ki mu je v poeziji zelo blizu že vrsto let, je švedski lirik Tomas Tranströmer, nazadnje pa ga je v intenzivno bralsko kolesje potegnil izbor pesmi ameriške pesnice sredine 20. stoletja Elizabeth Bishop.