Petek,
14. 12. 2007,
18.14

Osveženo pred

8 let, 5 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

Petek, 14. 12. 2007, 18.14

8 let, 5 mesecev

Intervju Christina Aguilera

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
Mega-popularna pevka govori o novem albumu Back To Basics, svojem novem izgledu, seksualnosti, poroki in še o čem …

Od izda tvojega zadnjega albuma so minila štiri leta. Kaj se je zate spremenilo v teh štirih letih? CHRISTINA AGUILERA: "Veliko se je spremenilo v zadnjih štirih letih. Poskušali sem si vzeti čas med izidom ene in druge plošče. Poskušala sem malo živeti med eno in drugo promocijo plošče ter med eno in drugo turnejo. Tokrat se tako lahko vračam z novo ploščo, na kateri lahko povem kaj iz svojega življenja. Tako sem lahko napisala osebna besedila oziroma takšna, ki so v resnici iz mojega življenja. Ampak kaj je novega? Lani sem se poročila, tako da sem dobila novo ljubezen in nov izgled. Sedaj sem na zelo dobrem mestu. Pravzaprav sem srečnejša, kot sem bila kdajkoli prej. Zelo sem srečna, da sem se vrnila s takšno ploščo. Zadnje leto in pol sem preživela na snemanju in delala sem na tem, da bo vse pripravljeno za vizijo, ki sem jo imela za ta album. Plošča temelji na dvajsetih, tridesetih in štiridesetih letih prejšnjega stoletja, ki so me zelo navdihnila. Tako je vse pozitivno. Veliko je skladb, ki izražajo dobro počutje. Ta album je dobra stvar." Si to staro glasbo samo uporabila, ali je bila ta glasba tudi tvoj vpliv v tvojem otroštvu? CHRISTINA AGUILERA: "Bila je moj vpliv. Ja. Mislim, v dvajsetih, tridesetih in štiridesetih se je veliko dogajalo. To je bilo obdobje jazza z vsemi tistimi velikimi big bandi in feelingom tistih pihal in vsega tega, kar obožujem. In seveda, to je glasba za dobro počutje. V tem obdobju so se razvili stari soul, blues in jazz. Te zvrsti pa so po mojem korenine vse glasbe. Že od svojega osmega leta sem poslušala vse tiste stare plošče Pearl Bailey, Billie Holiday, Sare Vaughn in Dinah Washington. Včasih sem njihovo glasbo imenovala moja glasba, ob kateri se zabavam, ko jo pojem. Tako sem se bila sedaj zmožna z vsem srcem vrniti v tiste čase in se vrniti s skladbami, ki so bolj organske in avtentične v času, v katerem ostali prvine iz dvajsetih, tridesetih in štiridesetih mečejo stran. Hkrati pa imajo te moje skladbe tudi nek moderen obrat oziroma navit beat sedanjosti. Bilo je zelo zanimivo sodelovati s producenti, ki so res podprli mojo vizijo za to ploščo." Bodo tvoji oboževalci presenečeni oziroma ali ta album predstavlja drugačno Christino? CHRISTINA AGUILERA: "Z vsakim albumom, ki ga naredim, poskušam z nečim drugačnim in poskušam si postaviti nove izzive ter potisniti moje meje še naprej in upam, da bodo tako videli moje delo tudi moji oboževalci. Poskušala sem priti tudi s povsem novim vizualnim aspektom, glede na to, o čem gre v moji novi glasbe. Moj novi izgled mora biti podoben tistemu, ki so ga imele stare hollywoodske filmske dive in pevke - tisti stari hollywoodski blišč, poln rdeče šminke in platinasto blond las. Tokrat se je bilo zares zabavno oblačiti, nositi takšen make up in tu pa tam poudariti ženske atribute. Na snemanju videa za skladbo Ain't No Other Man je bilo zares zabavno, ko smo vse to vizualno spravili v življenje, ter hkrati vse to kombinirali z glasbo. Video je res zabaven."

Toliko fantastičnih ljudi je, ki jih lahko vidiš v njem. CHRISTINA AGUILERA: "Ja, v njem je veliko zares veličastnih ljudi. Dolgo sem jih 'zbirala', dokler ni napočil ta trenutek, ki je pravi, da jih oživim v videu za Ain't No Other Man. V njem je duh Marlene Dietrich ter Betty Page, pa vse do Marylin Monroe in Gine Harlow. Duh koga še? Aja, tudi Veronice Lake."

Torej dejansko živiš glasbo, ki jo v nekem obdobju predstaviš? Izgleda kot, da živiš s tistim določenim imidžem, ki ga imaš v nekem obdobju. Recimo, sedaj ne greš nikamor nenašmnikana z močno rdečo. Je to nekaj, kar preprosto moraš izživeti? CHRISTINA AGUILERA: "Da, večno časa živim to glasbo. Snemanje mojih albumov moraš primerjati s filmsko igralko, ki, preden začne snemati, nekaj časa živi karakter, ki ga mora odigrati. Tudi jaz se pred snemanjem mojih plošč povsem poglobim v svet tistega, kar želim s posameznim albumom doseči. Glede dvajsetih, tridesetih in štiridesetih je bilo lahko. Slog in izgled tistega časa je tako poseben, da sem se zlahka vživela v miselne vzorce tistih časov. In ko sem pela na tem albumu, nikoli nisem bila brez rdeče šminke. Šminka mi je pomagala, da sem lahko šla še globlje v način petja, ki je vladal takrat."

Nekateri bodo mogoče videli tvojo novo podobo kot bolj zrelo, morda bolj fino. Ali tudi ti o tem razmišljaš na takšen način? CHRISTINA AGUILERA: "Ne, sploh ne razmišljam o tem na tak način. Rada spreminjam stvari spontano in takrat, ko dobim navdih. Tokrat gre le za to, da se sklicujem na staro in to družim z novim. To pa je tudi tisto, za kar pri glasbi gre. Ponavljam, z vsem srcem sem se poglobila v to. Vendar niti slučajno s tem novim imidžem nisem hotela postati bolj sofisticirana ali ležerna. In, ja, gledanja ljudi na kakšne stvari pa so včasih precej smešna…"

Videl sem tvoje precej razgaljene fotografije v Reviji GQ. Te ni nič sram, da razkazuješ svoje telo? No, imaš fantastično telo. Misliš, da je to umetniški izraz ali je to v teh časih samo marketinška poteza? CHRISTINA AGUILERA: "No, prepričana sem, da je za nekatere to le reklamna poteza. Ampak zame je seksualnost zagotovo del umetniškega izraza. Kot ženska pa osebno mislim, da je zame zelo pomembno, da pokažem občutek, ki izvira iz moje seksualnosti, in to na močan ter silovit način. Zato bo to vedno tudi eden izmed mojih artističnih pokazateljev. Zato bom tudi to plat na različne načine in v različnih oblikah vedno pokazala na način, ki bo ustrezal mojemu trenutnemu umetniškemu okolju, mojemu trenutnemu stanju v življenju ter tudi temu, kakšno ploščo bom naredila oziroma kakšen izgled bom imela. Ta fotografije pa so referenca na čase pin-upa. V njih pa lahko vidite seksualnost."

Ti je poroka dala več samozavesti pri izražanju tvoje seksualnosti? CHRISTINA AGUILERA: "Mož me pri tem zelo podpira. Mislim, ne bi se poročila z nekom, ki bi mi dajal občutek omejenosti, in mi ne bi omogočil, da bi se lahko izražala kot umetnica, ženska in osebnost. Vendar moj mož me razume, točno ve, kaj moram narediti kot zabavljač, ženska, in kaj moram narediti zase. Podpira me 150%. On je moj mož in najboljši prijatelj, ki mi nudi temelje in oporo. Zato mislim, da sem z zakonom oziroma z nekom, ki ti pomeni veliko ter ti daje občutek podpore in ljubezen, dobila še neko dodatno samozaupanje tudi pri teh stvareh."

Videl sem fotografije s tvoje poroke. Morala je biti pravljična? CHRISTINA AGUILERA: "Nisem ena tistih punc, kaj šele žensk, ki bi od nekdaj sanjala, kakšna bo njena poroka ali pa bi na vse kriplje hitela prej pred oltar. Če bi me ob izidu prejšnjega albuma vprašal, če se bom poročila še pred izidom naslednje, nikoli ne bi rekla, da se mogoče bom. Vendar, ko pride prava oseba, in ko so občutki pravi, je prav, da se poročiš. In bila je čudovita poroka. Tesno sva delala z načrtovalcem poroke. Naj povem, da je bil to kar zalogaj, ker sem istočasno snemala albuma. Pripravljanje albuma in pripravljanje poroke sta zame veliki stvari. Pika! Ampak sva oboje izpeljala. In počutim se močnejšo, ker sem oboje uspela izpeljati istočasno"

Je bilo na poroki kaj posebnega ali kaj, na kar si še posebej ponosna? CHRISTINA AGUILERA: "Cela stvar mi je bila zelo všeč. Bilo je magično. Tri dni sva bila v dolini Napa. Rada imam mesto Napa, ker je tam zelo toplo in tudi zelo domač občutek je tam. Prav tako pa sem hotela imeti bolj intimno poroko. Nisem hotela imeti 500, 300, niti 200 ljudi na poroki. Definitivno sva uspela ohraniti malo poroko. Na njej je bilo 100 ljudi. Zgradila sva kapelico na privatnem zemljišču in to je bilo zares čudovito. Drugo noč sva imelo japonsko obarvano in ta noč je bila moja najljubša. Bilo je tako lepo. Kot bi imela z možem medene tedne ne Japonskem. Obožujeva to deželo, njihovo kulturo, ljudi, vse… Japonska noč je bila zares nekaj posebnega. Imela sva veliko gejš, ki so hodile okoli in vse je bilo zelo pisano in lepo."

V preteklosti si neprestano govorila, da te hočejo ljudje vkalupiti. Predvidevam, da si imela zato, ker si že bila že tako mlada v glasbenem poslu, drugačne probleme? CHRISTINA AGUILERA: "Ja, sem jih, res sem jih imela. Vedela pa sem, da bo s časom boljše. Moj glavni cilj v življenju je, da se razvijam kot osebnost in kot ženska, ter da se naučim, kolikor se morem, in kot goba vpijam stvari. Ampak to je stanje, v katerem sem sedaj. Biti v tem poslu je težko, še posebej za ženske. To, da si v svetu moških in da si ženska, ki ima svoje mnenje, je lahko tudi zelo narobe razumljeno. Milijon imen obstaja že žensko, ki je agresivna, odkrita in odločna. Če pa imajo te odlike moški, je to precej bolj sprejemljivo. Rada sem prepustila stvari drugim, vendar je bilo vse skupaj še težje, ker sem bila ženska in sem odraščala v tem. Ampak nisem se pustila. Hvala bogu za uspeh, ki sem ga imela do sedaj. Vendar sem se na tej poti, ki sem jo prehodila, tudi veliko naučila. Ja, bilo je pravo potovanje. Bolj hitro sem odraščala in veliko sem se naučila - tudi na težak način. Vendar te poti ne bi zamenjala, tudi če bi jo lahko. Sedaj sem močnejša osebnost. In prav zdaj čutim, da so se moji instinkti zelo izostrili v teh letih. Sedaj sem v resnično dobrem okolju, obkrožena z dobrimi ljudmi."

Zanimata me dve pesmi. Prva je single Ain't No Other Man. Je odlična skladba in pihala v njej so naravnost fantastična. CHRISTINA AGUILERA: "Všeč so mi ta starinska pihala. Ja, poklicala sem DJ Premiera, da mi pomaga ustvariti ta starinski zvok. Back To Basics je dvojni album in v skladbah na prvem CD-ju sem se podala v svet teh starih zvokov. V teh pesmih je tudi nekaj beatov in sampleov starih skladb. Nekaj sampleov je tako obskurnih, da niti ni mogoče povedati, kaj oziroma čigavo so. Ampak to je način dela Premiera, sample naredi tako, da ne bo nihče prepoznal, od kod so bili vzeti. Tako lahko na Ain't No Other Man slišiš tudi zvoke starih, zarjavelih trobent. Ampak ti zvoki so zmiksani na moderen način - zelo našpičeno in trdo. Ob njih lahko uživate tako takrat, ko poslušate radio, kot tudi, ko ste v klubu. Še vedno lahko plešete, pojete zraven in se počutite del današnjega trenutka, na drugi strani pa lahko padete tudi v tisti feeling starega soula in jazza. Vse skladbe na drugem CD-ju pa sem naredila z Lindo Perry. Vse vzdušje se tako avtentično in organsko povsem preseli k staremu. Vse skladbe so najine, nič ni predelav. Prav tako pa v njih ni kakšnih sampleov. Vse je živa glasba in se na nek način tiče starih časov. Uspelo nama je ustvariti toliko različnih zvočnih okolij. Ena skladba zveni, kot bi šel leta 1920 v klub Nasty Naughty Boy, kjer so uprizarjali burleske. V skladbi I Got Trouble sva star mikrofon pokrili z razpadajočo krpo in tako dobili tisto surovo starinsko energijo in zvok, ki zveni zares starinsko. Bilo je zelo zanimivo ponovno ustvariti vse te stare zvoke. Nekatere skladbe zvenijo zares starinsko in tako kot nekoč, druge pa le vsebujejo nekaj starinskih elementov. Ampak res sem ponosna na ta album in tudi na to, da sem ostala s svojo vizijo ter jo tudi izpolnila."

Kakšen pa je video? (intervju je bil očitno narejen pred objavo albuma, op.) CHRISTINA AGUILERA: "Video oživlja pogled na tisto, kar sem govorila o dvajsetih, tridesetih in štiridesetih letih, pa na tiste stare vinilne plošče. Video smo posneli v starinskem okolju. Poustvarili smo feeling in vibracijo kakšne stare, zaprašene, zakajene luknje - kluba, za kakršnega smo menili, da je v njem nastopila Bille Holiday. Prišla ni na oder in nastopila s pihalci, ki stojijo za njo. Bilo je zanimivo pričakovati, koliko smo v resnici zmožni poustvariti takšno okolje. Resnično smo uporabili vso našo domišljijo in takšna vizualizacija je zares kreativno početje. Tako je bilo zanimivo iti tja in uporabiti vse tiste fonograme in podobne rekvizite za video. Jaz in moje punce smo se zelo zabavale, ko smo se oblačile v tiste obleke."

Candy Man zveni kot The Andrews Sisters oziroma je nekakšna referenca nanje? CHRISTINA AGUILERA: "Ja, absolutno. Zelo sem si želela narediti pesem, ki bo zvenela, kot moderne The Andrew Sisters. In zmožni smo bili narediti neverjetno zabavno boogie woogie pesem z naslovom Candy Man, ki ima vseskozi tridelno harmonijo in tu je še moj vokal. In to je čisto zabavna, preprosta, lahkotna in vznesena pesem. Torej, čista zabava. Tudi vizualizacija zanjo zna biti izjemna."

Ali si pesem Mother posvetila svoji mami? To je zelo osebna pesem. CHRISTINA AGUILERA: "Ja, je! Res je zelo osebna. Pesem govori o stvareh iz moje preteklosti in o zlorabah, ki sem jih pretrpela. Nisem hotela napisati pesmi o sebi, kako trpim, ker je zelo pozitivno, da lahko prebrodiš takšne stvari. In moraš biti precej močna ženska, kot je moja mama, da greš lahko ven iz situacije, kot je bila naša. Zelo lahko je, da postaviš svojega otroka v isto situacijo, v kateri si bil sam toliko časa. Zato sem ji zelo hvaležna, da nas je spravila ven iz te situacije. Kljub vsemu pa mislim, da je to zelo pozitivna pesem, ki ima na koncu zelo 'svetlo' sporočilo."

Napisala si tudi pesem za svojega moža? CHRISTINA AGUILERA: "Ja. Poskusila sem napisati pesem povsem iz svojega srca. In ta tema je nekaj, kar je zame zelo resnično. Ampak nisem hotela napisati tiste oguljene in sentimentalne ljubezenske pesmi z vsemi tistimi oguljenimi besedami in rimami. To je pesem, ki ima veliko pomenov. Napisala sem pesem Save Me For Myself, v kateri govorim o njegovem delu v mojem življenju. Sama sebi sem lahko včasih najhujši sovražnik. On pa je tu in me podpira v mojih najbolj temačnih trenutkih ter me včasih rešuje pred mojo lastno norostjo in histerijo. On je čudovit moški. Pesem pa sem odpela s 'slečenim' glasom - nobenih efektov nismo uporabili pri snemanju. Tudi kakšnih velikih aranžmajev ali česa podobnega ni. Po načinu, kako jo pojem in kako je posneta, je zelo preprosta. Moje petje spremlja le akustična kitara in nekaj malega godal. In to je to."

Nekatere druge pesmi, kot na primer Nasty Naughty Boy ali Still Dirty, pa so nekakšno opozorilo, da je Christina še vedno tu in v današnjem času? CHRISTINA AGUILERA: "Ja, seksualnost bo pri meni vedno vidna na takšen ali drugačen način, v takšni ali drugačni obliki. In tu je ta pesem Nasty Naughty Boy, ki zveni, kot bi vstopil v kakšen klub za burleske iz leta 1920. Pesem je zelo razburljiva. Uporabili smo delčke zvokov žive publike in vsa ta trobila in zvoke big banda. Tudi bobni so izvrstni in prav lahko si predstavljaš, da vstopaš v takšen klub in zagledaš punco, ki za šankom zapeljuje mornarja iz tistih časov. Bilo je zelo zanimivo. Still Dirty pa je pesem, ki sem jo napisala o nekaterih časopisih, v katerih sem v zadnjem letu, ko sem snemala ploščo, prebrala, kaj pišejo o meni. Rada prilagodim svoj izgled glasbi, ki jo trenutno delam. Mediji pa so pisali, da sem se zresnila, in da sem sedaj, ko sem zaljubljena, drugačna. In tudi o tem, kako me je ta moški spremenil. S to pesmijo pa sem hotela ljudem sporočiti, da se pri meni ni kaj dosti spremenilo. Hotela sem le povedati ljudem, da je v meni še vedno nekaj porednice. Mislim, da je vedno dobro imeti nekaj tega v sebi (smeh)."

Na Back To Basics si objavila si tudi nekaj posnetkov sporočil tvojih oboževalcev. Te je kakšno posebno pretreslo, mislim, v pozitivnem smislu? CHRISTINA AGUILERA: "Bilo je nekaj takšnih sporočil. Pesem Thank You se začne samo z mano in nekaj besedami drugih ljudi. Konča pa se več kot le s tem. Eno sporočilo pa me je še posebno pretreslo. Vojak, ki so ga za nekaj časa poslali v Irak, je povedal, da jim moja glasba pomaga, da gredo lažje skozi težke čase. Način, kako je govoril o tem, me je zares pretresel, bil je tako resničen in nenarejen. To sporočilo mi vsakič izvabi solze. Sem zelo emocionalna. Vsakič, ko ga poslušam, mi veliko pomeni, zares veliko. Zato je zares posebno, da ga imamo na plošči."

Je zate pomembno, da te ljudje priznavajo predvsem zaradi tvojih vokalnih sposobnosti? Je to pomembno zate v smislu tega, da lahko ustvarjaš bolj raznoliko glasbo? CHRISTINA AGUILERA: "Vokalno rada veliko raziskujem in poskušam različne stvari. Na tej plošči boš slišal zelo različne elemente mojega glasu. Tokrat ne gre samo za en določen način ali obliko petja. Rada imam, da moj glas zveni izbrano in na različne načine. Zato se nerada držim le enega določenega sloga. Vendar imam tudi določen slog, ki je prisoten na vseh mojih albumih. In mislim, da je dobro, da imaš na nek način tudi določen zaščitni znak, po katerem te prepoznajo."

Ali razmišljaš, da boš v prihodnosti počela še kako drugo stvar, na primer igrala v filmu ali kaj povsem drugega? CHRISTINA AGUILERA: "Vsakič, ko se lotim kakšnega projekta, se mu rada 100% posvetim. In film je ena izmed stvari, ki je na moji listi. No, film je eden mojih dolgoročnih ciljev. Definitivno pa bom počakala, dokler ne dobim prave vloge. Mislim, da veliko ljudi v mojem položaju, ki poskuša še drugje, konča s tem, da igra sebe ali lik, kot je on sam. In ko bom zares vstopila v svet filmske igre, bo to takrat, ko bo igranje zame le drugačna oblika umetniškega izražanja v mojem življenju. V to bom zares zagrizla, vendar moram imeti zahtevno vlogo, ki bo zahtevala tudi resno igro, in ne samo to, da igram sebe. V filmu pa bi pela le, če bi bilo dogajanje postavljeno v dvajseta leta prejšnjega stoletja. Sicer pa ne želim igrati prej, preden bo napočil pravi trenutek."

Kaj pa meniš o tem, da bi posodila svoje ime kakšnemu parfumu ali kolekciji oblek. Kako razmišljaš o tem? CHRISTINA AGUILERA: "Nekaj takšnih stari sem že počela tako v ZDA kot v Evropi. Sem pa prepričana, da bom potem, ko bom promovirala svojo ploščo v Evropi, zagotovo posodila svoje ime kakšnemu parfumu, ker sem po srcu zelo kreativna oseba. Verjetno pa se bo moje ime pojavilo še kje. Zame je to način, da po ustvarjalni poti pridem do še kakšnega zaslužka."

Ali razmišljaš o dolgotrajnosti svoje kariere. Ali je to pomembno zate? CHRISTINA AGUILERA: "Absolutno. Mislim, sem zelo spontana, vendar do določene mere. Vendar imam načrt zase. Otroci bodo počakali, ker moram sedaj narediti še nekaj drugih stvari. Najprej moram roditi ta dvojčka (njen dvojni album, op.) in ta trenutek imam svoje srce in oči uprte v dolgotrajnost moje kariere in v ta album."

Zadnje vprašanje. Torej je v igri turneja? CHRISTINA AGUILERA: "Absolutno. V jeseni bom začela s svojo novo turnejo za Back To Basics v Evropi. In hvala!"

Intervju je omogočila založba Menart Records, ki je tudi dovolila objavo.