Sreda,
19. 12. 2007,
11.31

Osveženo pred

7 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

Sreda, 19. 12. 2007, 11.31

7 let, 1 mesec

Herbert Grönemeyer

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
12 (2007)

TIP: Sliši se, da ta veliki nemški avtor sedaj živi in dela v tujini.

Herbert Grönemeyer je eden najbolj samosvojih in popularnih nemških avtorjev. V skoraj tridesetih letih delovanja je ta odlični glasbenik in igralec postal prava institucija na nemško govorečem področju. Njegove turneje obišče na sto tisoče ljudi in tudi nekaj zadnjih albumov je prodal v fantastičnih tiražah. Predvsem prejšnji album Mensch izpred petih letih je bil pravi bum, saj so ga že v prednaročilu, torej, še preden je izšel, prodali v milijon in pol primerkih.

Na svojem dvanajstem albumu Grönemeyer predstavlja zelo korektno narejen in izveden avtorski pop rock, ki precej spominja na nekaj njegovih prejšnjih albumov. Skladbe variirajo od čistega pop rocka, do bolj bogato godalno in klavirsko orkestriranih pesmi. V eni skladbi se Grönemeyer poigra tudi z novim nemškim electro valom. Prav tako pa ga mestoma zanese v malce bolj eksotične harmonije, folk in tudi v bolj intimne avtorske recitale. V celoti pa je 12 precej manj atraktiven in ne tako večplasten, kot je bil njegov predhodnik. Skladbam pa manjka tudi malo modernega melosa.

Tudi tematsko je 12 precej manj socialno obarvan album. Grönemeyer, ki je velik ekološki borec in je svoje čase tudi ostro kritiziral politiko takratnega kanclerja Kohla, je s takšnimi in podobnimi "akcijami" postal glasnik nemškega malega človeka. V novih skladbah pa se pozna, da Grönemeyer že skoraj celo desetletje živi v Velki Britaniji in da nima več pravega stika z nemškim vsakdanom. Prav zaradi tega je 12 idejno precej bolj nevtralna plošča. Prav ta pronicljivost opažanja vsakdanjega utripa pa je bila ena najsijajnejših lastnosti Grönemeyerja.

12 je, kot že rečeno, zelo korekten izdelek, ki ima predvsem zvočno svoje svetle in prefinjene trenutke. Poleg idejne pronicljivosti pa albumu manjka tudi kakšen izrazitejši hit. Skratka, 12 je precej neobvezna, a zelo dobro narejena pop rock plošča. Za kaj več pa raje posezite po njegovi prejšnji plošči ali pa kakšnem starejšem Grönemeyerjevem albumu.