Ponedeljek,
10. 2. 2014,
20.33

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Ponedeljek, 10. 2. 2014, 20.33

8 let, 7 mesecev

Od stave do najuspešnejšega dijaškega podjetnika

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Vse se je začelo s preprosto stavo med srednješolci in se nato razvilo v aplikacijo, s katero bo vsak lahko pokazal, kako si oblikuje svoj svet. Podjetnik, ki je razvil to idejo, je 17-letnik.

Wivu je projekt oziroma mobilna aplikacija, zaradi katere je danes 17-letni Jaka Blažon, dijak na gimnaziji Vič, znan kot eden od najuspešnejših dijaških podjetnikov. Sam sicer pravi, da si težko reče podjetnik, saj samo dela to, kar rad počne. Neverjetno se mu zdi, da se je tako mlad že pogovarjal z ljudmi iz Googla, da so mu prisluhnili in rekli, da ima zelo dobro idejo, mu dali vizitko in ga povabili, da si z njimi kdaj dopisuje.

Zmagali na startup vikendu Vse se je začelo s preprosto stavo med fanti oktobra lani. Dogovorili so se, da tisti, ki prvi fotografira avtomobil renault 5, dobi 20 evrov. Slišala pa jih je sošolka in ujela samo besedo petka. Nato so pri matematiki dobili nazaj teste in sošolka je fotografirala svoj preizkus znanja, na katerem je bila napisana petka, fantom poslala MMS in zapisala: "Evo vam fantje petko, denar hočem do jutri."

Potem ko so pregledovali vse fotografije, so ugotovili, da ljudje, če jim dajo nek izziv, "ne bodo več videli stvari, ljudi in objektov, ampak bodo videli rešitve oziroma kako bi oni rešili kak problem", je povedal Blažon. Ker so želeli razviti svojo idejo o aplikaciji, so se prijavili na startup vikend, kjer so predstavili svojo idejo, bili izglasovani v skupini najboljših, nato tri dni intenzivno delali in na koncu zmagali.

Dnevni izzivi Aplikacija, ki je že skoraj končana – pričakujejo, da bo na trgu že februarja – bo uporabnikom vsak dan predlagala izziv. En dan bo izziv fotografirati otroško srečo, drug dan bo ujeti nekaj, kar vas nasmeje, ali nekoga, ki ga imate radi. "Predstavljajte si, da bo en dan izziv, naj fotografirate nekaj, kar je v vašem mestu narobe, ali pa nekaj, kar bi bilo treba popraviti. Tam bo tisoč slik razbite ceste, razbite hiše ali pa kako se otroci nimajo kje igrati, ker ni igrišč v mestih," je povedal gimnazijec in dodal, da ima ta aplikacija zagotovo velik socialni vpliv.

O sodelovanju se pogovarjajo tudi s smučarsko zvezo Druga prednost te aplikacije je tudi njena monetizacija oziroma lahko bi rekli tudi unovčevanje. Kot je pojasnil Blažon, se podjetja zelo rada oglašujejo po novih kanalih in socialnih omrežjih. "Če bi na primer imeli eno izmed pijač in bi aplikacija naložila izziv, da se fotografirate s svojo najljubšo pijačo, bi proizvajalec in znamka te pijače zagotovo imela večji vpliv," je prepričan mladi podjetnik.

Pogovori z različnimi podjetji so se že začeli. Med drugim so se že pogovarjali tudi s smučarsko zvezo, saj bi s to aplikacijo želeli izboljšati prepoznavnost slovenskih smučišč. Blažon upa in pričakuje, da bodo do poletja dosegli veliko število uporabnikov in da bodo lahko začeli tudi prvo oglaševanje.

Kako deluje aplikacija? Uporabniki bodo aplikacijo naložili na telefon in ta bo določala dnevne izzive. Nato bo uporabnik posnel fotografijo, ki se povezuje s tem izzivom, in ta se bo naložila na strežnik, ker so tudi drugi uporabniki. Vsak posameznik se bo lahko odločil, ali bo fotografijo pokazal samo svojim prijateljem, to je krogu uporabnikov, ki jih bo napletel okoli sebe, ali vsemu svetu.

Uporabniki si bodo lahko potem podeljevali zvezdice, vendar Blažon ob tem opozarja, da ne želijo iz tega narediti tekmovanja, ampak bi radi samo, da posameznik dobi potrditev, da je nekaj dobro naredil.

Na vprašanje, kaj imajo od tega uporabniki, je Blažon odgovoril, da je bistvo aplikacije predvsem to, da lahko vsak pokaže svoj svet in kako ga oblikuje.

Brez Ustvarjalnika mu ne bi tako hitro uspelo Pri uspehu mladega podjetnika pa je imel veliko vlogo tudi Ustvarjalnik, vodi ga Matija Goljar, ki smo ga v naši rubriki Junaki za jutri predstavili minuli teden. Kot gimnazijec namreč Jaka ni imel tehničnih znanj, ki jih je potreboval, da bi lahko uresničil svojo idejo.

Tu mu je na pomoč priskočil Matija z ekipo, ki mlade uči podjetništva, in mu pomagal, da je spoznal programerje iz računalniške šole iz Velenja. "Povezali smo se, postali dobri prijatelji in se danes skupaj ukvarjamo s tem projektom," je povedal Blažon in dodal, da sicer ne more reči, da mu brez Ustvarjalnika ne bi uspelo, zagotovo pa mu ne bi uspelo tako hitro, ravno temu pa je pospeševalnik podjetništva tudi namenjen.