Napovedovanje, kdo bo naslednji glasbeni zvezdnik, ni več sofisticirano ugibanje. Z ogromno količino podatkov o še neodkritih umetnikih je rojevanje zvezdnikov postala znanost.
Včeraj subjektivna ocena, danes nesporne številke
Še včeraj so o usodi novopečenih glasbenikov (subjektivno) odločali ljudje, res da na podlagi izkušenj, a tudi na podlagi lastnih občutkov in vpliva v svetu glasbenih založb. Včasih se je napoved uresničila, včasih ne. Z digitalizacijo glasbe in migracijo na njo vezanih vsebin v digitalni ekosistem danes glasbeni svet ni več prepuščen ugibanju. O zvezdniški usodi ne odloča več peščica vplivnih posameznikov, temveč merljiv in nesporen čvek družabnih omrežij. Prihodnost glasbene industrije je v veliki količini podatkov.
Ljudje lažejo, podatki ne
Spletni časnik DailyDot navaja, da informacijski trend big data (masovna količina podatkov, ki se upira obdelavi s standardnimi orodji) radikalno spreminja glasbeno panogo. Tradicionalno vlogo založb nadomeščajo kompleksni podatkovni algoritmi, ki bodo založbam pomagali pri širokem naboru odločitev - od tega, katerega umetnika zastopati, do tega, kje organizirati koncerte ter katere pesmi so vredne samostojnega albuma. Vse to in še več, na podlagi množice digitalnih spletnih interakcij okoli glasbe, ki (agregirane) brez dvoma govorijo o tem, kdo smo in kaj nam je všeč.
Nekoč edino merilo, danes le delček mozaika
Eno ključnih meril za uspešnost glasbenika v preteklosti je bilo število izvajanj na radiu. Ta se je s spletom demokratiziral in merjenje je postalo še preprostejše in bolj natančno. A to je danes le eden od podatkov v množici, ki nesporno prikazuje trende glede posameznih umetnikov in njihovih izdelkov. Interakcija, vezana na njih prek družabnih omrežij, spletne enciklopedije Wikipedia, aktivnosti na glasbenih storitvah kot je Spotify, in informacije o tem, kje (geografsko) se najpogosteje pretakajo določene pesmi skupaj tvorijo neprecenljiv mozaik tako za založbe kot korporacije, ki iščejo naslednji trendi obraz za sponzorstvo.
Pozornost pride pred monetizacijo
Eno od podjetij, ki je vrednost podatkov za glasbeno industrijo prepoznalo že leta 2009, je, simbolično poimenovano, Next Big Sound. Že šest let namreč spremlja vse navedene interakcije okoli glasbe in njihovih izvajalcev, do zdaj pa so nabrali že toliko podatkov, da so s predvidljivimi algoritmi zmožni s precejšnjo gotovostjo napovedati izvajalčev uspeh oz. preboj. Ti po njihovih navedbah slonijo na kriterijih preteklih uspehov, ki so - na ogromnem vzorcu podatkov - v realnem času primerjani s trendi aktualnih izvajalcev. Kot navaja spletišče DailyDot, je njihova osnovna hipoteza, da "pozornost pride pred monetizacijo". V času, ko je prav pozornost ključna valuta, teza še kako drži.
Replikacija v literarnem svetu
Next Big Sound svoje izkušnje iz sveta glasbe že širi na področje literature, kjer so ustanovili sestrsko podjetje Next Big Book, katerega namen je replicirati model na pisateljih.