Petek, 9. 5. 2014, 9.44
8 let, 10 mesecev
Računalnik, s katerim se je mogoče kregati

Superračunalnik, poimenovan po ustanovitelju IBM Thomasu J. Watsonu, je svetovno slavo in prepoznavnost dosegel leta 2011 z zmago na ameriškem televizijskem kvizu Jeopardy. Njegova posebnost je sposobnost odgovarjanja na vprašanja, zastavljena v človeškem (v tem primeru angleškem) in ne le v programskem oziroma strojnem jeziku.
Potem ko je februarja lani dobil delo v medicini, natančneje na področju zdravljenja pacientov s pljučnim rakom, je bil Watson pred kratkim deležen še ene nove in nadvse pomembne nadgradnje – zmožnosti povsem samostojnega vodenja argumentiranega pogovora. Novo Watsonovo funkcijo je IBM zelo primerno poimenoval The Debater.
S tem je med vrsticami predstavil novo Watsonovo poslanstvo in Debaterja povprašal o tem, kakšno je njegovo mnenje o prodaji nasilnih videoiger mladoletnikom. Ta je v skoraj popolnem angleškem jeziku odgovoril:
"Prečesanih približno štiri milijone vnosov na Wikipediji, najdenih deset najprimernejših. Analiziranih vseh tri tisoč stavkov. Zaznani vsi stavki, ki vključujejo mnenja o tematiki. Določeni pozitivna in negativna polarnost posameznih mnenj. Sestavljen govor z izsledki." Nato je prisotnim na konferenci predstavil po tri prednosti in slabosti prodaje videoiger mladoletnim osebam.
Je to morda način, da umetna inteligenca za svoj napredek in po mnenju mnogih neizogibno singularnost (trenutek, ko bo razvojna stopnja umetne pameti presegla človeško) poskrbi kar sama?