Matic Tomšič

Sobota,
15. 11. 2014,
21.30

Osveženo pred

7 let, 5 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

Sobota, 15. 11. 2014, 21.30

7 let, 5 mesecev

Bili smo na zagrebškem sejmu iger Reboot Infogamer 2014

Matic Tomšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
Hrvaška prestolnica že tretje leto gosti največjo izključno igram namenjeno konvencijo v jugovzhodni Evropi, Reboot Infogamer. Organizatorjem je znova uspelo privabiti nekaj največjih imen industrije.

Čeprav se Infogamer, ki v Zagrebu že tretje leto zapored poteka pod okriljem podjetja Reboot, po obsežnosti še zdaleč ne more meriti z največjimi igram posvečenimi sejmišči, kot sta kölnski Gamescom ali losangeleški E3, je bil za obisk in izkustvo stojnic vseh razstavljavcev en dan preprosto premalo.

Početja ljubitelju interaktivne digitalne zabave namreč zlepa ni zmanjkalo, saj se je bilo mogoče konkretno zatopiti v najnovejše naslove, preizkusiti igralne avtomate in konzole iz 80. let prejšnjega stoletja, kramljati z večinoma ustrežljivimi predstavniki največjih založnikov, tekmovati v igrah Hearthstone in Call of Duty: Advanced Warfare, igrati domišljijski poker s kartami Magic: The Gathering in se celo naučiti osnov razvoja iger, pri čemer so obiskovalcem pomagali strokovnjaki podjetja Machina.

Igrali smo … Igrali so, pravzaprav. Kljub ogromnemu številu osebnih računalnikov in novodobnih konzol, na katerih je bilo mogoče igrati predstavljene igre, je bilo prebijanje do igralnih ploščkov in tipkovnic zaradi velikega navala prava misija nemogoče.

Največ obiskovalcev sta pričakovano pritegnili stojnica japonskega Sonyja, kjer je bilo na konzoli Playstation 4 mogoče igrati zelo opevano dirkaško igro Driveclub in nekaj športnih simulacij (FIFA 15, najnovejši hokej NHL) ter preizkusiti ročno konzolo PS Vita, in velikanski razstavni prostor Activision Blizzarda. Tam je na konzolah Xbox One seveda kraljeval najnovejši Call of Duty: Advanced Warfare, igralne privilegije pa si je dobesedno prilastila gruča osnovnošolcev, ki jim futuristično-akcijski CoD seveda neverjetno "dogaja". Precej manj navdušenja so prisotni pokazali za Destiny, ki kombinira elemente prvoosebnih strelskih in spletnih domišljijskih iger, zelo priljubljena pa je predvsem onkraj Atlantika. Lasten minipaviljon je Activision Blizzard seveda namenil tudi enemu svojih kronskih draguljev, večigralski legendiWorld of Warcraft, ki bo te dni praznovala okroglo deseto obletnico.

Ubisoft je v Zagrebu predstavljal dva velika jesenska aduta – novo morilsko pustolovščino Assassin's Creed: Unity in prvoosebno akcijo Far Cry 4. Navdušil nas je predvsem FC4, ki se bo tokrat dogajal v Himalaji, igralec pa bo tako kot v drugem in tretjem delu znova deležen velike mere svobode, kar pomeni plezanje po najvišjih vrhovih, desante z jadralnim padalom in celo jahanje konjev. Igra je v slabih desetih minutah preizkušanja (dokler nas ni izpred računalnika pregnala mularija) naredila res zelo soliden, svež vtis.

Dobršen del razstavišča si je prisvojil ciprski Wargaming, najbolj znan po arkadnem internetnem bojevanju s tanki World of Tanks. Tega je bilo mogoče igrati na kar treh platformah – osebnih računalnikih, konzolah Xbox 360 in tablicah, ki so poganjale mobilno različico World of Tanks Blitz. Založnik iz Nikozije je pokazal tudi prihajajoče bojevanje vojnega ladjevja World of Warships, ki pa ga nismo imeli priložnosti preizkusiti, smo si pa zato oči lahko odpočili na mičnih uniformiranih hostesah.

Digitalni šport? Ponudba ni bila ravno pestra, saj je bil od največjih prisoten le Konami (o EA Sports ali 2K Games ni bilo ne duha ne sluha), ki je na dveh lokacijah predstavljal nogometno igro Pro Evolution Soccer 2015. S traktorjem in kopico sena je svojo simulacijo kmetije Farming Simulator 2015, katere predhodniki so zelo priljubljeni tudi pri slovenskih igralcih, promoviral nemški razvijalec Giants Software, prvič pa smo zaigrali tudi Bloodborne, duhovnega naslednika domišljijskih (in pasje težkih) Demon's Souls in Dark Souls. Navidezna resničnost se je prebila do Zagreba Obiskovalci sejma Infogamer 2014 so letos prvič dobili priložnost za preizkus pripomočka za doživljanje navidezne resničnosti Oculus Rift. Nam si ga na žalost ni uspelo nadeti, saj je bila čakalna vrsta (ker je bilo zanimanje za Rift zelo veliko, so predstavniki podjetja Oculus VR razstavni prostor ogradili, obiskovalci pa so se pred njim dobesedno drenjali kot množica na koncertu rock glasbe) absolutno predolga.

Eden od srečnežev, ki so se v zameno za mukotrpno čakanje za nekaj minut preselili v navidezno resničnost, 24-letni Mario iz Zagreba, nam je sicer povedal, da je bila izkušnja absolutno fantastična, računalniško grafiko pa je z Oculusom, ki praktično blokira čute, le stežka ločil od resničnosti.

Majhna imena, velike igre Infogamerja se je ob velikih založnikih udeležilo tudi lepo število neodvisnih razvijalcev iger, ki so bili stlačeni v majhne kartonaste paviljončke. Še največ prostora so organizatorji sejma namenili podjetju Gamepires, ki je na konvenciji predstavljalo akcijsko dirkaško igro Gas Guzzlers Extreme. Obiskovalci so jo lahko igrali na ducatu osebnih računalnikov in kakšnih desetih simulatorjih z volanom in pedali, ki so bili nameščeni med dva promocijska avtomobila.

Na naše veselje smo med neodvisnimi oziroma tako imenovanimi indie (okrajšava za angleško besedo independent, ki pomeni neodvisen) igrami našli tudi naslov slovenskega porekla, pikslasto dvodimenzionalno grozljivko Uncanny Valley (povezava do preizkusne različice igre), ki jo je pod vodstvom Tadeja Kupčiča razvil studio Cowardly Creations.

Še zanimivost – najbolj vznemirljiv neodvisni izdelek na Infogamerju ni bila igra, temveč avtomobil. Sony si je za okrasitev svoje stojnice namreč izposodil električnega superšportnika Concept One s kar 811 kilovati moči ali 1088 "konji", ki so ga sestavili v hrvaški delavnici Rimac Automobili. Če vam ga uspe naročiti, je lahko vaš za "samo" 780 tisoč evrov.

"Nostaligre" Reški muzej računalništva in tehnologije je obiskovalcem Infogamerja pripravil prav posebno razstavo, ob kateri se je milo storilo predvsem malce starejšim ljubiteljem videoiger. Obiskovalcem so namreč predstavili zgodovino igranja na konzolah in osebnih računalnikih, kar pomeni, da smo lahko (nekateri znova) videli in celo preizkusili sisteme, kot so Nintendo NES in Game Boy, Sega Dreamcast, Spectrum ZX, prvi računalnik Apple Mac in celo nekaj prastarih Atarijevih igralnih avtomatov.

Družabne igre, legokocke in karte Magic, stalnica igričarskih sejmov Več kot polovica ene od treh razstavnih dvoran prireditve Reboot Infogamer 2014 je bila namenjena zgolj analogni zabavi. Na nekaj sto kvadratnih metrih je bilo tako mogoče najti veličastno mestece iz legokock, ki ga je na sejmu sestavilo hrvaško društvo Kockica, stojnico s stotinami družabnih iger, za katere marsikdo še ni slišal (priznamo, tudi mi ne), in slabih 20 miz za dvoboje z igralnimi kartami Magic: The Gathering. Vidimo se leta 2015 Organizatorji Infogamerja so že po treh dneh (sejem se je sicer začel v sredo, 13. novembra, vrata pa bo zaprl danes) našteli več kot deset tisoč obiskovalcev, občuten napredek v primerjavi z lanskimi številkami. Glede na relativno prostorsko omejenost in geografsko lokacijo (jugovzhodna Evropa je na seznamu večine založnikov in distributerjev iger pač praviloma nižje celo od držav iz podsaharske Afrike) je podjetju Reboot uspelo privabiti kar lepo druščino velikih imen industrije. Organizatorji so prepričani, da se bo Infogamerja prihodnje leto udeležilo še več razstavljavcev. Bo Balkan dobil svoj Gamescom?