SiolNET. Siol Plus Kolumne
  • Messenger
  • Messenger

Miha Mazzini: Zakaj ne maramo javnega prometa?

5,46

termometer

Naj vam opišem in pokažem enega najbolj šokantnih prizorov, kar jih lahko vidite v Tokiu. Recimo, da se znajdete na podzemni železnici pozno popoldne, v udarni uri, ko zaposleni odhajajo iz služb. Samo postajo Šibuja uporabi povprečno 2,4 milijona potnikov (več od celotne Slovenije!) na dan.

Komentarji

82

Pridružite se razpravi! Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

  • BozoDrot / 18.06.2018. ob 06:55

    Zakaj ga ne maramo, ker je drag, slab in počasen.

  • tempestor / 18.06.2018. ob 15:42

    Dolžina komentarjev tukaj je (povsem razumljivo) omejena na premajhno število znakov za kakršnokoli konstruktivno "vračanje žogic" Mazziniju. Nekateri pač ne razumejo sistema. Ne razumejo, da se Ljubljančani še najmanj vozimo z avtomobili v službo. Najbolj zabavno pa je brati ljudi, ki niso iz Ljubljane, kaj je narobe v Ljubljani. A se vam ne zdi, da mi, Ljubljančani, to bolj vemo? Pa da ne bo nesporazuma - ne valim krivde na vozače, ampak na sistem.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 15:42

      TEMPESTOR, Ljubljana gre ostali Sloveniji izredno na živce. Velikokrat se sprašujem, zakaj toliko priseljevanja v Ljubljano ( in ne v Maribor, Celje, Koper,…), če je v Ljubljani vse tako grozno- naduvani Ljubljančani, grozen promet,… Sicer pa v Ljubljani težko srečaš čistokrvnega Ljubljančana, imam občutek, da je več Štajercev, Primorcev in Dolenjcev.

  • Mira / 18.06.2018. ob 10:43

    Kdo rabi v Ljubljani z avtom 10 minut, z avtobusom pa eno uro? Že vse življenje se vozim z mestnimi avtobusi. Na delo grem zjutraj ob ca. 7.30, iz Dravelj do Bežigrada rabim 25 minut. Z avtom bi se po isti poti vozila vsaj 40 minut. Celovška je zabasana vse od Medvod, avtobus pa ima svojo progo. Edina težava je, ko mora iz svojega pasu preko dveh pasov zaviti levo. Ker vozniki ne poznajo principa "zadrge". In ko pogledam v avtomobile, sedi v večini samo ena oseba.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 10:43

      Ja, ker Slovenija je samo Ljubljana. Samovšečni naduvanci, ki vidite samo sebe in nikogar drugega. Isto kot Mazzini, ki daje primere iz 20 milijonskega mesta in potem potegne vzporednice s Slovenijo. Zraven pa spet ugotovi, kakšni pokvarjenci so Slovenci.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 10:43

      In seveda zraven ne pozabi pohvaliti enega najbolj koruptivnih ljudi v Sloveniji, Jankovića.

    • modrooki / 18.06.2018. ob 10:43

      Mira, vesel sem, da zate javni prevoz funkcionira, ampak mislim, da si bolj izjema kot pravilo. V že v Tehnološki park na Brdu se večina Ljubljančanov vozi na delo z avtomobilom, čeprav do tja vozi linija 14. Govorim o Ljubljančanih... Poskusi se potem vživeti še v kožo nekoga, ki se vozi iz Laz, Zagradca, Loža, Javorja in podobnih nedostopnih zaselkov, kjer skupno živi precej več ljudi kot v Ljubljani.

    • paleoknives / 18.06.2018. ob 10:43

      Zgodovinar, iz tvojega pisanja veje nezadovoljstvo in provincionalna frustracija. Zakaj žališ ljudi z naduvanci, če povedo svoje mnenje? Govor Mire je bil za področje Ljubljane ker pač tam živi. Zakaj vpletaš v to Jankovića? Žal nisi dojel poante prispevka...

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 10:43

      Zato ker je takoj dala primerjavo za Ljubljano. Da ni take razlike kot sem jo jaz omenjal. Nikjer nisem napisal, da govorim za Ljubljano. Še več, jaz večkrat izpostavim, da ima samo Ljubljana pogoje za resen javni potniški promet. Ljubljana je neprimerljiva z ostalimi kraji.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 10:43

      ZGODOVINAR, Ljubljana je glavno in največje slovensko mesto. Vsi ste proti Ljubljani, ampak vse, kar ima možnot, rine v Ljubljano med samovšečne naduvance. Dokaz jutranji promet in enormne cen stanovanj.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 10:43

      @mimi129 Jaz grem v Ljubljano samo ko moram. In narava stvari je taka da kdaj MORAM, ni to mojs osebna izbira, ampak sem v to prisiljen. Ampak te razlike ti pač očitno ne razumeš.

  • traverza / 18.06.2018. ob 13:56

    Ne maramo ga zato, ker smo egoisti. Egoisti pa smo zato, ker smo postali lutke korporacij in njihovih vsiljenih zahtev. Zato se obnašamo obsesivno kompulzivno in mirno gledamo vse katastrofe, ki se dogajajo naravi in drugim ljudem. Komaj še trznemo, če sekaj naredi našim najbližjim. Glavni promotorji tega egoističnega kretenizma so Trump in njegove sluge: Orban, Jansha, itd.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 13:56

      Ja, Traverza se popolnoma strinjam s teboj.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 13:56

      He spet je vsega Janša kriv. Kako lepo je enim, ki vidijo svet črno bel. Nsjbolje da Janšo pospravite. Ker če je samo on kriv, potem je to res majhna cena. Ampak jaz sem prepričan,da to ne bo rešilo problemov. Janša bo spet v opoziciji in spet bo kriv za napake vlade. Potem pa razumi, če moreš.

  • IvanJanezNovak / 18.06.2018. ob 09:36

    dobro delujoč Javni promet v Ljubljani ..hahahah. Verjetno bo NASA prej spravila človeka na Mars, kot da bo v Ljubljani normalno delujoč javni promet. Dokler bo strategija bazirala na avtobusih se ne bo premaknilo nič. So počasni in predragi. Parkirni prostori, P+R ?

    • IvanJanezNovak / 18.06.2018. ob 09:36

      Predragi in preslabo povezani s centrom. Če ob 8ih zjutraj rabiš 1 uro za pot med Mercatorjevo poslovno stvabo na Dunajski in Fužinami je to navaden BS. aja pa tole .."V Trzinu je trikrat več delovnih mest kot aktivnih prebivalcev" ... že kdaj slišal da pod Trzin spada cela industrijska cona?

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 09:36

      Potem mi pa povej, koliko časa se cijaziš z avtomobilom ob 8ih na isti relaciji. Pod občino Trzin že mnoga leta spada celotna industrijska cona Trzin. Ali imaš ti morda drug podatek ?

  • modrooki / 18.06.2018. ob 11:37

    A bi kdo upošteval, da ima Slovenija specifično konfiguracijo terena in da v sloveniji veliko več ljudi živi na podeželju (oz. manj v urbanih mestih), kot drugje po evropi. Posledica tega je, da imamo največ kilometrov cest na prebivalca in tudi največ avtomobilov. Namesto da bi to uporabili kot razvojni model, zdaj kolektivistično zvračamo krivdo na 70% prebivalstva, ki živi izven mest in se pač vozi v službo z avtom.

    • marcos_kace / 18.06.2018. ob 11:37

      Ne verjamem v argument konfiguracije terena. Švica je glede na konfiguracijo terena še na slabšem, javni prevoz pa tam dela sto na uro.

    • modrooki / 18.06.2018. ob 11:37

      MARCOS_KACE: Odlično razmišljanje. Če ne gre za konfiguracijo terena, kaj potem? Švica ima sicer vseeno 2x več prebivalcev na kvadratni kilometer kot Slovenija in v Sloveniji relativno več ljudi živi na podeželju kot v Švici. Res pa je da pri njih javni prevoz zares krasno funkcionira.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 11:37

      Res kaj bi potem Švica, Avstrija, SV Italije… ? Če govorimo samo o bližnjih. Javni promet je eden od kazalcev razvitosti države . Morda pa ta kazalec upoštevajo samo Švica, Avstrija, del Italije, Nemčija, Skandinavija, Japonska...

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 11:37

      Problem Slovenije »konfiguracija terena v glavah«- mislim, da je Mazzini imel to v mislih . Lep primer so študentje. Ko se proti koncu maja v Ljubljani zaključujejo predavanja, se sprostijo tudi prometni zamaški na vpadnicah, ki peljejo na fakse. Dvomim, da imajo kje v evropski državi toliko problemov s parkirišči pred faksi kot v Ljubljani, vsaj opaziti ni.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 11:37

      Modrooki, kaj pa potem na primer Švedska, ki ima res borno gostoto prebivalstva ? Javni promet štima v nulo. Tako, da se vprašaš, zakaj sploh imajo avtomobile. V Veliki Britaniji, ki je gosto poseljena, pa imajo vlaki take zamude kot v Sloveniji.

    • modrooki / 18.06.2018. ob 11:37

      Mimi, za razliko od švedske, je pri nas za večino študentov racionalnejša vsakodnevna vožnja v Ljubljano kot najem sobe oz. stanovanja v Ljubljani. Malo razmisli o velikosti mest, razdaljah, ipd. Ne vem, zakaj jih obtožuješ če se zgolj vedejo racionalno? Namesto, da bi Slovenci svojo specifiko vzeli kot priližnost oz. izziv, se glede tega kregamo in neposrečeno kopiramo tuje zglede.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 11:37

      Modrooki, študentje imjao subvencionirane vozovnice za javni promet in le- te so subvencionirane, torej osebni avto ni. V Lj.težko opravim nakup, spijem kavo,...brez da bi imela opravka s študentom, zato sklepam, da toliko delajo tudi zato, da vzdržujejo avtomobile. Uspešnost študija pa je v obratnem razmerju z naraščanjem študentskega dela. Ko si na vlaku, lahko bereš in študiraš, to pritiče študentu, v avtu gre čas v prazno.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 11:37

      Modrooki , in od kje tebi zaključek, da se študent na primer iz Postojne, ki se zjutraj po polžje vozi z avtom od Vrhnike do Lj. in porabi več kot eno uro, ki bo jo na vlaku lahko porabil za študij, obnaša racionalno ? Stroški bencina, vzdrževanja avta,..so občutno višji kot subvencionirane karte. Ja, Slovenci smo res specifični. Z množico večnih študentov, ki delajo prek servisa, da vzdržujejo avte in so cenena delovna sila delodajalcem.

    • modrooki / 18.06.2018. ob 11:37

      Mimi, vztrajaš pri tem, kako bi moralo biti, oz. kakšen naj bi bil svet po tvoje in kaj bi študenti morali početi. Neglede na tvoje teorije, se ruralni študenti vseeno odločajo, da se je pametneje voziti z avtom. Tvoj model očitno ne fita na podatke oz. realnost. Kaj misliš, je problem v študentih, ali v tvojem modelu? A bi po 70 letih mogoče začeli razmišljati, da bi začeli državo krojiti po ljudeh, ne pa ljudi po nekih zgrešenih modelih.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 11:37

      Modrooki, menim, da je problem v študentih, kajti moj model temelji na realnosti v tujini, kjer je uspešnost pri študiju bistveno večja in kjer dokončajo študij bistveno prej in ne živijo na račun ta starih do 35.leta. Za ilustracijo, če upoštevaš, da je celoten strošek enega slabšega avta letno vsaj 5.000 € in glede na to, da so študentje plačani 5€ na uro, nekaj ni v redu tudi s tvojo realnostjo, se ti ne zdi. Ja, živimo še vedno v izolaciji kot pred 70 leti in mislimo, da smo najbojši.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 11:37

      Ruralni študentje pa imajo od te mobilnosti samo to, da študirajo 10 let, če sploh dokončajo študij. Sploh pa pri resnih študijskih programih ne pride v poštev, da bi bil vozač, ker ti preprosto ne znese zaradi obveznih vaj. Zgrešen model so študijske smeri, ki omogočajo tak kampanjski in neresen študij in producirajo maso nikoli zaposljivih diplomantov. Množica nezaposljivih diplomantov pa je slovenska realnost.

    • modrooki / 18.06.2018. ob 11:37

      Joj, joj. Tole je šlo v cvet...

  • paleoknives / 18.06.2018. ob 20:33

    Za razliko od Janše, ki ima tudi veliko masla na glavi je Janković tudi nekaj naredil, čeprav mi ni ravno simpatičen in so njegove metode precej sporne. Ivek pa nas peha v enoumje in razdor, kar je še grše.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 20:33

      Za to, da se na levici med seboj na mrtvo koljejo ni Janša nič kriv. Janša je seveda antipatičen in ga jaz osebno ne maram. Ampak je res smešno, da se ga krivi za vse. Janković pa s svojim koruptivnim delovanjem ruši še tistega malo zaupanja v pravno državo. In povsod se je koruptuvna učinkovitost poznala tako, da je bilo manj narejenega in dražje. In tudi pri Jankoviću bo tako. Se že kaže in se bo še bolj.

    • JeneJune / 18.06.2018. ob 20:33

      Paleoknives - "...kar je še grše" - kaj je to, a si 5 letni otrok? Samo slabotni na umu in lažni intelektualci so dojemljivi za enoumje in razdor, kdo ti je kriv da nasedaš na enoumje, kar pa Jankovičć dela je rop za sedanje in bodoče generacije.

    • tempestor / 18.06.2018. ob 20:33

      Kako zanimivo, da ste podporniki Janše tako dvolični. V Sloveniji za sedaj še vedno velja presumpcija nedolžnosti - dokler nisi pravnomočno obsojen, si nedolžen. In to velja tako za Janšo kot za Jankovića. Vsa dejanja, ki jih očitate enemu, lahko očitate tudi drugemu, dokazov pa nima nihče in so to samo vaše osebne ideje.

  • Alex2017 / 18.06.2018. ob 09:20

    Ha ha ha, spet komentatorji, ki ne razumejo poante. Tako kot jo ne poltiki in ostali priskledniki.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 09:20

      Lahko je promet še tako točen in pogost, pa v Sloveniji zaradi načina poselitve ne bo prijel. Če z avto porabim 10 minut, z avtobusom pa 1 uro ali 90 minut, bom vedno izbral avto. Razen če bomo v Ljubljano preselili milijon ljudi, potem bo pa šlo.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 09:20

      ALEX2017, prav imaš. Namen mazzinija ni bil, da odpre problematiko javnega prometa kot takega, ampak ga je uporabil kot prispodobo za drug problem.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 09:20

      @mimi129 In kaj je ta problem? Da smo Slovenci barabe? In to bo reševal srbski mafijozo Janković? In potem se seveda čudite kako to, da ni zaupanja v javno. Tisti ki v Sloveniji zaupa javnemu je nor. Ko bodo take ljudi kot je Janković zaprli, se bo vrnilo tudi zaupanje. Ne pa s točnostjo avtobusov.

    • modrooki / 18.06.2018. ob 09:20

      Alex imaš prav. Tudi jaz je sprva nisem, ker je Mazzini svoje pisanje postavil na velik kup kognitivnih disonanc in za lase privlečenih primerjav. Meni se je bullšit-detektor vključil daleč prej, preden je Mazzini prišel do svoje poante. Mislim da so potem tudi komentarji zgolj odraz načina Mazzinijevega pisanja.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 09:20

      Zgodovinar, še enkrat preberi kolumno in komentiraj. Ne komentiraj, če ne razumeš. Verjamem, da se imaš za elito, vendar elita postaneš šele takrat, ko te drugi smatrajo za takega.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 09:20

      @mimi129 Ti samo misliš da razumeš kolumno. Ampak je ne, kar več kot očitno kažeš s svojim pisanjem. Lahko se strinjam z Mazzinijem, da moramo izboljšati železnice in RTV, samo je vedno potem vprašanje kako. In tukaj imamo različne poglede na stvari. Sploh pa sem jaz omejen v komentatjih in lahko izpostavim eno misel naenkrat, Mazzini pa ima 10x več prostora.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 09:20

      Pri nas je težava celovit pristop k reševanju problemov. To pa izhaja tudi iz različnih izhodišč in interesov. In različni sloji družbe in različni deli države imajo različne interese. In zadovoljuje se samo ozke interese ozke skupine ljudi. Zato so trenja v državi. Pa tudi nerazumevanje kako stvari delujejo. Ljudje v Sloveniji imajo tudi upravičeno nezaupanje v javno. Miha pa iz vsega tega naredi eno mineštro.

    • mimi129 / 18.06.2018. ob 09:20

      ZGODOVINAR_69, imaš prav, kar si zapisal. Mislim, da je Mazzini hotel tudi razložil, zakaj je tako. Kot sem ga razumela, je to zato, ker ljudje bolj verjamejo v veze in poznanstva, kot pa v javno. Klientelizem in korupcija pa sta v Sloveniji tako razširjena, da se zdita tudi navadnim ljudem samoumevna.

  • Mira / 18.06.2018. ob 10:49

    Ne vem za druga mesta v Sloveniji, vem pa, da se v Ljubljano dnevno pripelje več kot 100.000 ljudi iz periferije in drugih krajev na delo. Seveda nekateri z vlaki in avtobusi, predvsem šolarji, večina zaposlenih pa se pripelje s svojimi avtomobili. In ti zasedajo parkirišča, onesnažujejo zrak z izpušnimi plini in dokler ni MOL spremenila sistema vpisa v vrtce, so vpisovali svoje otroke tudi v ljubljanske vrtce. Seveda potem ni bilo mest za ljubljanske otroke.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 10:49

      Seveda ne veš, ker za vas Ljubljančane ne obstaja drugega kot Ljubljana. Čeprav svoj status črpate iz zaslužkov cele Slovenije. V manjših krajih ni rentabilno, da bi avtobusi vozili na 5 ali 10 minut. Zato vozijo na 30 ali 60 minut. Pa moraš potem še linije kombinirati. In porabiš nekaj ur da nekam prideš.

    • modrooki / 18.06.2018. ob 10:49

      Mira, v zdravi državi kjer se misli na ljudi, bi se zgradilo dodatne vrtce (nenazadnje podjetja, ki zaposlujejo te ljudi mestu plačujejo tudi davke, zakaj mesto ne bi poskrbelo tudi za njihove zaposlene). Pri nas se vlada s passive-agressive 'ukrepi' in omejitvami: sistem proti človeku. Saj o tem govori tudi članek (samo namesto skozi prizmo vrtcev v tem primeru skozi prizmo javnega prometa).

    • Mira / 18.06.2018. ob 10:49

      ZGODOVINAR, kako zelo se motiš. Sem rojena Mariborčanka, življenje me je pač peljalo v Ljubljano, kjer živim in delam že 43 let. Poznam pa tako Maribor kot Ljubljano. Nekdo je omenil London - tudi tega poznam, ker moja hči tam živi in dela. Promet je katastrofa kljub vsem podzemnim železnicam in stotinam taksijev. Vlaki pa vozijo tako kot pri nas, na nekaterih trasah po državi imajo še bolj zastarele proge in vlake.

    • Mira / 18.06.2018. ob 10:49

      MODROOKI, kar pa zadeva vrtce - radi se zgledujemo po Nemčiji. Zadnja raziskava je pokazala, da trenutno manjka v Nemčiji 300.000 mest za otroke do starosti treh let. Po posameznih deželah so velike razlike. Recimo na Saškem je pokritost z vrtci za to starostno skupino 57 %, v Porenju samo 23 %, v Berlinu 28 %. Mislim, da je pri nas vsekakor na voljo več mest v vrtcih.

    • Zgodovinar_69 / 18.06.2018. ob 10:49

      @Mira Verjetno repliciraš na moj post pri drugem komentarju. Se strinjam, da se da javni potniški promet izboljšati. Ampak potrebuješ tudi maso, te pa razen v Ljubljani ni. Pa še tam jo je premalo, da bi se kakšna podzemna naredila. Drugje pa je problem težko rešljiv, ker imamo zelo razpršeno poseljenost. Primerjava s Tokijem pa je seveda abotna. Tisti, ki je bil malo v tujini tudi ve, da je v Sloveniji marsikaj kar zgledno urejeno.

  • povprecnez / 19.06.2018. ob 11:39

    (Nadaljevanje prejšnje objave) * Spletni nakup vozovnic. * Internet na vlakih. * Več avtobusnih linij po AC. Zakaj se na relaciji LJ-CE domala vsi cijazijo po stari cesti? * LPP, - zakaj so skoraj z vsako spremembo voznega reda avtobusi redkejši? (Negativna povratna zanka!) - zmanjšajte ceno letne vozovnice pod ceno tiste na Dunaju; - odpravite počitniški vozni red. V Škofji Loki so pred leti pocenili mestni avtobus IN mu povečali pogostost. Rezultat? Podvojitev števila potnikov!

Pridružite se razpravi! Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.