SiolNET. Siol Plus Kolumne
  • Messenger
  • Messenger

Miha Mazzini: Preživetje je le še opcija za doplačilo

7,97

termometer

Sem letalski potnik prestrašene sorte in zato pazljiv bralec poročil o letalskih nesrečah. Obenem me pisateljsko in antropološko seveda zanima delovanje družbe, zato so mi bila branja poročil o nesrečah letal boeing 737 MAX 8 tako šokantna: ni šlo namreč za nesreče, šlo je za predvidljive posledice normalnega delovanja sodobne družbe.

Komentarji

41

Pridružite se razpravi! Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

  • mimi129 / 08.04.2019. ob 21:20

    POSVETU,tale kolumna ni članek v tehnični rubriki, zato poanta članka niso tehnični problemi letalske industrije, ampak logika izrojenega kapitalizma, dobiček za vsako ceno. Nesreči z Boeingi sta pokazali, da smo ljudje zgolj še potrošno blago, s katerim se ustvarja dobiček za vsako ceno. Pravzaprav smo to že dolgo, korporacije se tega sedaj niti ne trudijo več skrivati.

    • PoSvetu / 08.04.2019. ob 21:20

      Žal še korporativni kapitalizem res močno bliža socializmu v tem, da mu človeška življenja nič ne pomenijo, vseeno avtorju to ne daje odpustka za faktualno napačne članke, še posebno ker je na podlagi svojega površnega poznavanja tematike članku celo dal neresničen naslov. Pred desetletji sem Miha spoštoval kot pisatelja (Drobtinice), informatika (Clipper) in razumnika, zato me žalosti, kako površno in pomanjkljivo se zadnja leta loteva tematik, ker vem da je (bil?) sposoben veliko več.

    • Astrolog / 08.04.2019. ob 21:20

      POSVETU, po vašem mnenju bi torej Miha moral prebrati vso tehnično dokumentacijo za letalo Boeing 737 MAX 8, opraviti prešolanje na tip (ob že veljavni komercialni licenci za letenje), da bi imel pravico pisati o pomanjkljivostih izrojenega kapitalizma in tragičnih posledicah. O letalstvu vem kar precej, pa se zaradi tega ne mečem na zobe, poanta kolumne tudi ni v tehničnih podrobnostih za neko letečo (vsaj še nedavno nazaj je to bila, sedaj je prizemljena) škatlo.

    • mimi129 / 08.04.2019. ob 21:20

      POSVETU, katere Mazzinijeve knjige so komu všeč, je zelo subjektivna zadeva. Pisatelji in kolumnisti imajo pravico, da v zgodbi pišejo o izmišljenih krajih, pretiravajo, ... zato so romani romani, encikopledije pa enciklopedije, strokovni članki pa temelječi na empiričnih dokazih. Mazzinijeve kolumne so aktualne, če želiš provokativne in mislim, da je to namen.

    • mimi129 / 08.04.2019. ob 21:20

      POSVETU, ko si že omenil njegovo pisateljevanje; ja Drobtinice so bile vrhunske in z novejšimi deli , kot so na primer Duhovi , Otroštvo, lepo nadaljuje svoj pisateljski opus. Tisti, ki so ga navdušile Drobtinice, bi težko ostal razočaran nad Duhovi, Otroštvom.

    • b44326 / 08.04.2019. ob 21:20

      Po logiki kapitalizma se to ne bi zgodilo, ker bo zadeva Boeing stala precej več, kot če bi že v štartu omogočili vsa varovala in že v štartu naredili tečaj za uporabo mcas. Samo v času testiranja so napačno predvidevali posledice na aerodinamiko in let. Sej je zelo žalostno, da niso vsega takoj vgradili, ampak žal smo tu vsi samo pametni po nesreči. Če bi bilo po kapitalistično, bi bil produkt v osnovi boljši in s tem zagotovil prodajo letal v prihodnosti, tako so pa izgubili ogromno naročil.

    • stanly / 08.04.2019. ob 21:20

      Miha spet močno po levičarsko pretirava in nepotrebno tolče po kapitalizmu,seveda se v kapitalizmu vsako podjetje trudi biti boljše in napredovati, dobiček pa gre v glavnem nazaj v razvoj, sicer podjetje stagnira in propade,kot lahko propade takrat, ko njegov proizvod nihče več ne kupi, tudi zaradi napake in slabega slovesa, bistvo je v tem, da zaradi razvoja in konkurencevsi v kapitalizmu napredujemo, v socializmu pa je obratno

    • paleoknives / 08.04.2019. ob 21:20

      Posvetu...očitno nisi poštekal poante kolumne. Izgubljaš se v tehnični plati prispevka, ampak to ni bilo sporočilo in primer je le za lažjo ponazoritev stanja. Kar pa se tiče tvoje prve opazke, da se kapitalizem po (ne)cenjenju človeškega življenja približuje socializmu - tu pač ne bi mogel udariti bolj mimo. Kapitalizem ceni človeka le takrat, ko ima od njega korist. Socializem pa se trudi to preseči, včasih zaradi posameznikov žal skrene s poti.

    • mimi129 / 08.04.2019. ob 21:20

      BB44326, Boeing je računal na to, da v primeru, če se bo kak avion slučajno zrušil, zadeva ne bo prišla do potrošnikov. Svoje bi naredil še PR in ...nesreče se pač dogajajo. V razvoj pa ne vlagajo zato, ker bi želeli, da se potrošniki vozijo s čim boljšimi avioni, ampak zato da multiplicirajo dobiček.

  • sanfrancisco / 09.04.2019. ob 09:50

    Vsa krivda je na strani FAA, nam znana zaradi Pipstrela. Boeing je vzel 737, ki je eno najboljših letal na svetu in ga posodobil. Ko bi FAA morala opraviti svoje delo, pa se je stvar ustavila, zaradi njihovih težav, ne boeingovih. Edino kar lahko očitamo Boeingu je, da je privolil v lasten nadzor in s tem prevzel vso odgovornost. Sedaj se pa vprašajmo, čemu potem služi FAA, če ni sposobna opravljati svojega dela. To naj bi bila zadnja varovalka, preden letalo poleti s potniki.

    • hungry / 09.04.2019. ob 09:50

      pa nihče od vas ne misli, da agencija ni delovala, ker imajo prenizke davke, da bi jo lahko financirali? Ali je že tza misel za nekatere bogokletna anti kapitalistična.

    • sanfrancisco / 09.04.2019. ob 09:50

      V Sovjetski zvezi so na krstni polet poslali letalo Tu-144, polno ljudi, dva meseca pred Concordom. Šele 50 let kasneje, so v javnost prišle informacije, da so se zavestno odločili za rusko ruleto, samo zato, da so dokazali, da so boljši od Zahoda. Med poletom so odpovedali skoraj vsi sistemi in čudež je, da so sploh pristali. Tako, da ne vem, v kateri ureditvi si bolj varen.

  • Zgodovinar_69 / 08.04.2019. ob 20:41

    Moram reči, da me je Miha tokrat prvič pozitivno presenetil. Dejansko je ostal na zgodbi iz tujine, z njo operiral večino časa in nato šele kot piko na i vrgel nekaj zadev iz Slovenije. Mislim, da je to en njegovih redkih člankov, kjer fokus pisanja ni na tem, da smo Slovenci najslabši. Drugače pa ja, kapitalizem potrebuje nadzor, ker brez tega prosti trg pač ne deluje. V naravi človeka in firme je, da ustvari monopol. Za to, da so zadeve poštene se je treba boriti, vsak dan znova.

    • LifeXY / 08.04.2019. ob 20:41

      "kapitalizem potrebuje nadzor, ker brez tega prosti trg pač ne deluje" - potemtakem je napačno živeti v iluziji, da prosti trg obstaja

    • frajgajst / 08.04.2019. ob 20:41

      lifexy..prosti trg ali drugače svoboden trg..žal to vodi v vojno(takšno ali drugačno..)..pa veš zakaj..?? samo zato ker se ljudje ne zavedate, da je del svobode tudi odgovornost in več je svobode več je odgovornosti.. v sitemu prostega trga pa vsi hočete le svobodo..!!!!podobno je z demokracijo..podobno je z našo družbo..navsezadnje tudi z vsakim posameznikom...!!

    • frajgajst / 08.04.2019. ob 20:41

      lufexy...imaš popolnoma prav živimo v napačni iluziji prostega trga(tudi demokracije in še kaj...), ki so jo nam manipulativno vsilili, kot da je to dobro za vse..žal je to dobro za peščico, ki je svojo svobodo širi(ne glede na žrtve..) na račun svobode drugih..!! ni to mogoče vojno stanje..???

  • uporabnik51 / 08.04.2019. ob 22:43

    Z ljudmi je težava. Če pohlep prepoveš, te obtožijo uničevanja poslovnosti, diktature in komunizma. In brezmejno uživajo, ko se "osvobajajo". Če čut za poslovnost neguješ, se izrodi v brezobziren lov za profitom - primer letalske nesreče. Ne bo sprememb, dokler večina ne bo imela sedanjega profitarstva dovolj. Spet bo počilo in potem bo spet nekaj časa drugače pod šifro "nikoli več"- potem pa spet vse po starem. Dolgcajt - eno življenje je za ta teater več kot dovolj.

    • mimi129 / 08.04.2019. ob 22:43

      Se strinjam. Marketing je tu naredil svoje ; prepričal ljudi, da profitarstvo pomeni, da si normalen.

    • paleoknives / 08.04.2019. ob 22:43

      ja, vse je v ciklih...zato me tudi skrbi za bližnjo prihodnost. Upam samo, da z vsakim "resetom" zlezemo stopničko višje, ampak se bojim da so to le pobožne želje. Vedno se najdejo ljudje, ki bi radi nekaj več - na račun drugih seveda...in cikel se ponovi. Upam, da bo po tehnični revoluciji nastopila še kakšna duhovna (brez verskih inštitucij seveda).

  • fantzvasi / 09.04.2019. ob 07:29

    More money, more honey, less money no honey. Med, sladkoba, zivljenje stane in brez denarja ni muzike! To je stari izrek in vsi tisti, ki si mislite, da je to kje in kdaj drugace, se motite. Povsem slucajno sem bil pilot 737 in vem, da je to odlicno letalo. Ko so ga na hitro "dodelali", so postavili vecje in mocnejse turbine, pa je prostora pod krilom zmanjkalo, zato sta turbini nekoliko bolj dvignjeni in pomaknjeni spredaj. Zaradi tega so morali dodati problematicen sklop kot novost.

  • niagara1 / 08.04.2019. ob 22:13

    Presenecen sem ,da lahko tudi posteno pises.No temu se rece ,kapitalizem,kjer zivljenje ne pomeni veliko,sicer misljeno ,da veliko naredis in hitro spokas.to se vse bolj ponavlja v drzavah ,kjer so skregani s zgodovino in resnico.Ti ljudje so dobro ziveli v miru,pa hocejo spremembo ,pa ni vazno ,kaj bo.

  • Astrolog / 08.04.2019. ob 21:38

    Poblazneli svet, kateremu je osnovni motiv za delovanje čim večji dobiček, žrtve "napredka" so le kolateralna škoda. O razvoju letalstva imam svoje mnenje, v zadnjem času v letala vgrajujejo vse preveč komponent, ki naj bi povečale varnost (in hkrati udobje pilotov), povzročijo le to, da človek nima nadzora nad dogajanjem. V bitki za čas nadzorni sistemi tudi niso v celoti preizkušeni, potem se dogajajo nesreče, kot sta bili zadnji dve (Miha ju je imenoval logični posledici).

  • PoSvetu / 08.04.2019. ob 20:37

    Je pa res, da kot doplačilo obstaja sistem, ki preverja meritve obeh AOA senzorjev in opozori, če se njuni vrednosti razlikujeta (a ta opozorilni sisistem ne vpliva na delovanja sistema MCAS).

  • Branko_Erculj / 09.04.2019. ob 10:07

    LIFEXY: prosti trg je samo prevara.

  • mimi129 / 08.04.2019. ob 22:45

    Kapitalistična dirka prinaša enormne dobičke peščici, ostali udeleženci imajo (-mo) le daljši delovnik in utvaro, da bolje živimo, kot naši predniki, ker je korporativni marketing naredil svoje- ustvaril iluzijo, da je čedalji večji tempo dirke koristen za vse in da mi nikoli ne bomo žrtev te dirke. Zaposleni na Boeingu (delavci torej) so potrdili ustreznost letala z zavedanjem, kaj pomenijo pomanjkljivosti. Nekoč so rekli denar zapre vsa usta, danes lako rečemo drobiž zapre vsa usta.

    • b44326 / 08.04.2019. ob 22:45

      Če bi vedeli, da bosta zaradi sistema padli dve letali, jih zagotovo ne bi pustili naprej. Tle pa vsi pametni nekaj čez kapitalizem. Me prav zanima, kje bi bil letalski promet danes, če ne bi bilo kapitalizma. Za Kitajsko vemo, da je s spremembo iz komunizma v tržni kapitalizem iz države, ki je revnejša od Indije, v 30 letih zrasla v državo s 5x višjim BDP na prebivalca, kot Indija.

    • b44326 / 08.04.2019. ob 22:45

      *5x višjim bdpjem od Indije* :=)

    • paleoknives / 08.04.2019. ob 22:45

      B44326: pa meniš, da živijo kitajci sedaj bolj srečno življenje? Na račun (kvazi)napredka so si uničili pitno vodo, zrak, strestno življenje je vsakdanjik...Na to temo je napisanih kar nekaj knjig in pa posnetih dokumentarcev, ki so bolj grozni od orwelove fikcije...

    • hungry / 08.04.2019. ob 22:45

      B44326, ali misliš, da niso vedeli, saj so strokovnjaki. Ali jih je gnala ideja višjih dobičkov?

Pridružite se razpravi! Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.