SiolNET. Avtomoto Novice
  • Messenger
  • Messenger

Bencin ali dizel? To je sodba kupcev v Evropi.

8,29

termometer

Delež novih avtomobilov z dizelskim motorjem je v enem letu v Evropi upadel za osem odstotnih točk, naraslo pa je zanimanje za bencinske motorje in alternativne pogone.

Komentarji

22

Pridružite se razpravi! Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

  • paleoknives / 05.02.2019. ob 16:16

    Oregon: dizel sploh ni tako problematičen glede okolja, kot to skuša prikazati politika in avtomobilski lobi (treba je molzti nove ovce). Glede saj imamo že nekaj časa filtre trdih delcev, poleg tega pa je poraba goriva na km pri dizlu precej manjša kot pri bencinarjih. Tam je težava tudi NOX, pa tega nihče ne omenja na glas...ni pa dizel (z današnjo tehnologijo) najprimernejši za majhne avte in kratke razdalje.

    • PincOX / 05.02.2019. ob 16:16

      Se popolnoma strinjam.. Stari dizli so bili res umazani, novi so pa čisto druga zgodba. Tudi nova normativa Euro 6, je glede na predhodno Euro 5, za več kot dvakrat čistejša oz. strožja.. V tem primeru dizli dejansko manj škodujejo kot bencinci ;)

    • modrooki / 05.02.2019. ob 16:16

      PALEOKNIVES, sicer se strinjam s tem kar si povedal, ampak NOx je vseeno bistveno večji problem dizlov kot bencinarjev. Tehnično dizli delujejo s presežkom kisika v cilindru in se ta odvečni kisik potem veže na dušik, medtem ko je v bencinskih motorjih presežnega kisika bistveno manj. Ni pa NOx nikakršen problem za zdravje (v nasprotnem primeru bi precej bolj kot zaradi dizlov obolevali zaradi npr. kuhanja na propan/butan v zaprtem prostoru).

    • DamDam / 05.02.2019. ob 16:16

      Modrooki, glede NOx si ga malo pihnil. Problem dizlov (starih) so trdi delci, pri bencinarjih je večji problem NOx..

    • modrooki / 05.02.2019. ob 16:16

      DAMDAM, ti očitno vidiš bele miške. A si se kdaj vprašal npr, zakaj morajo imeti po prav vseh okoljskih standardih (vključno z najnovejšimi EURO6) dizli višje dovoljene emisije NOx kot bencinarji? Pa zakaj se je dieselgate afera dogajala natanko okrog nekaj-10X previsokih izpustov NOx kot bi morali biti po predpisih? Logika ti očitno ne deluje najbolje.

    • modrooki / 05.02.2019. ob 16:16

      ...problem starih dizlov so bili trdi delci IN TUDI NOx. Potem so modernejšim dizlom začeli vgrajevati DPF filtre in so rešili problem trdih delcev, ostal je pa problem NOx. Ko bodo začeli vgrajevati še SCR katalizatorje na ureo, bodo pa rešili še NOx (čeprav je to za manjše avtomobile precej draga oz. nerodna rešitev).

    • Tom1977 / 05.02.2019. ob 16:16

      Filtri (DPF,...)ne rešujejo nobene težave. Ko je avto v nemčiji prva tri leta, filter dela. Ko pride avto v slovenijo z 200.000 km (prevrteni na 100.000), je filter samo še za okras. Takrat bi ga morali lastniki zamenjati. Kdo ga zamenja? Poznaš koga, ki da za filter 1.500 eur? Jaz ne. Moj oče je mehanik in ti povem, da se zadeva lepo po balkansko reši: odreži vun. Tako da avto 2/3 žijenjske dela dela brez filtra. To je realnost, razen izjem.

    • modrooki / 05.02.2019. ob 16:16

      TOM1977 če je tako, potem je to bolj problem državnega nadzora. Če imamo na tehničnih pregledih lahko senzorje za katalizatorje, bi jih lahko imeli tudi za DPF filtre. To ni tehnološki problem, oz. razlog za kritiko dizlov - isto bi se lahko dogajalo s katalizatorji pri bencinarjih.

    • Tom1977 / 05.02.2019. ob 16:16

      Modrooki. Hočem povedat: najboljši je avto, ki filtrov ne rabi oz. jih rabi čim manj. Dokler so filtri, se bo to vedno dogajalo. Kdo si v izračun nakupa dizla ta filter, ki se ve, da dela samo toliko in toliko km? Nihče! Ti trgovec ki proda nov avto to pove? Ne. Boš ti zamenjal? Ne, ker boš rajši ta denar pokuril drugje! Kot mi vsi ostali. In filtrov bo vedno več na dizlu. Kdo pa je odkril vw da goljufa? Niti en tehnični na svetu tega ni izmeril! Niti najbolj natančen nemec ne. Ha ha ha

  • Fidelijus / 05.02.2019. ob 13:36

    Realno gledano se proda več bencinskih motorjev kot dizelskih, ker se proda več majhnih avtomobilov kot velikih. Pri majhnih avtomobilih pa večinoma sploh ni več izbire dizelski stroj.

  • SiByte / 05.02.2019. ob 15:25

    Jaz ne grem z dizla, dokler ga ne bodo popolnoma ukinili ali bo pa res dražji kot alternativa. Ker dokler bodo križarke in tankerji vozili na dizl oz. mazut se lahko cela Evropa vozi na dizl pa ne bo toliko izpustov ustvarila kot samo ena takšna ladja.

  • Iztok / 05.02.2019. ob 22:10

    Če že delate anketo dodajte še PLIN ! Moja izbira bi bil nedvomno plin, pol manj izpustov kot bencin, še vedno pa doseg z rezervoarjem namesto rezervne gume (52 litrov plina) za 600 km . Kot drugo cena plina okoli 62 centov odvisno od pumpe recimo Hrvaška 52 centov liter! Veliko prednosti pred dieslom, bencinom, hibridom in prav tako popolnoma električnim vozilom!

    • modrooki / 05.02.2019. ob 22:10

      Se strinjam! Če bi gledali hkrati ekonomiko in ekologijo, potem bi (pred raznorazmimi električnimi avtomobili) morali upoštevati tudi plin. CO2 izpusti so primerljivi dizlom, vsi ostali izpusti so pa 30-80% nižji, kot pri drugih tipih motorjev oz. goriv.

  • DamDam / 06.02.2019. ob 00:34

    Čredni nagon na osnovi propagandne akcije avtomobilske industrije ki bi rada pospešila prodajo in politike, ki želi nazven pokazat, koliko ji je do narave, hkrati pa velikim korporacijam dovoljuje enormno onesnaževanje....Kitajska propagira električne avte, a v Pekingu po pristanku letala zaradi smoga ne vidiš do potniškega terminala . Naj tovornjake preusmerijo na vlake , termoelektrarne na plin, namesto na premog pa bo...

  • Spiritmaribor / 05.02.2019. ob 19:04

    Enkrat nore krave pol pticja gripa pol sviska gripa zdaj pa umazani dizli. Nekje je pac treba rajo molzt.

  • Slavc78 / 05.02.2019. ob 21:51

    Doma toplotna črpalka, talno gretje, baterijski avto in fotovoltaične celice na strehi. To je EDINI način da naša civilizacija preživi to stoletje. Vsi ostali sistemi spustijo v zrak preveč CO2. Tu se obnašate pristaši nafte kot kadilci, ki ne odnehajo kadit, dokler jim ne naredijo prve bajapse...

    • Iztok / 05.02.2019. ob 21:51

      Se popolnoma strinjam s tabo vendar najprej je treba rešit, okoljevarstvene probleme z izrabljenimi baterijami in tudi izrabljenimi fotovoltajičnimi celicami, rešit kako v 30 sek napolnit električni avtomobil, rešit doseg električnega avtomobila, povečat za vsaj 30% zmožnost absorbcije električnih panelov in seveda tudi podaljšat življensko dobo akumolatorjev od avtomobila in od domače elektrarne. Potem sem takoj ZA!!

    • DamDam / 05.02.2019. ob 21:51

      Zakaj že ?

    • paleoknives / 05.02.2019. ob 21:51

      Ob vsem naštetem si malo pozabil od kje bo vsa ta energija prišla. Od fotovoltaike jo bo bistveno premalo, če se boš hotel greti in voziti el. avto. Rešitev je zmanjšanje naših potreb in preprostejše življenje, kjer manj kupujemo, porabimo, konzumiramo lokano in sezonsko hrano...to pa ne bo šlo zlahka, če celo svetovni voditelji zanikajo vpliv ljudi na okolje.

  • Oregon / 05.02.2019. ob 14:26

    zgleda da gre politika cen goriv v tej smeri, da bo dizel obcutno drazji od bencina. Da ne govorim kaksna svinjarija je v teh motorjih, to so saje do 30% fija cevi, posledicno problemi z mazanjem in turbinami. Moras res veliko kilometrov delat na dolge proge, sicer ne vem. Kakih 25.000/leto in se velik avto mora bit. Prijatelju v Nemciji BMW poniuja 3.500 evrov za dobro opremljenega X1, starega 4 leta, da mu ga unicijo in si lahko kupi novega, ker ta ze prevec svinja. Halooooo??

    • puščica2 / 05.02.2019. ob 14:26

      Tako bodo lahko prodali še enega novega....

    • LifeXY / 05.02.2019. ob 14:26

      dpf filter očistiš, pa ni nobenih težav z turbina, porabo al delovanjem...

Pridružite se razpravi! Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.