V gledališču Toneta Čufarja Jesenice bo drevi ob 19.30 premierna uprizoritev Tosce - opere v treh dejanjih Giacoma Puccinija v produkciji Teatra Mobile.
Posebnost predstave, ki jo vrhunski operni solisti izvajajo v živo v italijanskem jeziku, je orkestrska spremljava, ki je predhodno posneta. To omogoča uživanje v operi tudi za manj denarja.
Brez dirigenta in prišepetovalca
Predstavo režira Jurij Souček, ki kot igralec nastopa tudi kot povezovalec, saj pred vsakim dejanjem prebere njegovo vsebino. Kot pevci v uprizoritvi, ki zaznamuje 150-letnico Puccinijevega rojstva, bodo nastopili sopranistka Milena Morača v naslovni vlogi in baritonist Robert Vrčon, tenorist Jure Kušar ter basist Franc Javornik. Ti bodo kot vrhunski operni solisti nastopili v živo ob studijsko posneti spremljavi, kar od njih zahteva posebno pripravo, saj jim v uprizoritvi ne bosta v pomoč niti dirigent niti prišepetovalec.
Večja mobilnost predstave
Nova metoda v izvajanju opernih predstav omogoča poslušalcu popolno doživetje zvočne celote, za organizatorje pa je mnogo manj zahtevna, saj med drugim ni potreben prevoz članov orkestra, oder pa ne potrebuje prostora za orkester. Mobilnost predstave je tako večja, pa tudi za gledalce bolj cenovno dostopna. Ob tem še vedno ohranja ekstravaganco operne predstave kot vrhunskega glasbenega dogodka, vključno z lepo scenografijo in razkošnimi kostumi, pojasnjuje direktorica gledališča Toneta Čufarja Branka Smole.
Jeseniško gledališče, na odru katerega bo to prva opera, z novoustanovljenim Teatrom Mobile sodeluje pri pripravi Tosce. V gledališču so izdelali kulise za predstavo in nudijo pomoč pri izvedbi. Po nocojšnji premieri pa se bo opera odpravila na gostovanja po Sloveniji, saj je takšna priredba primerna za skoraj vsa slovenska gledališča.
Zadnja Puccinijeva opera
Tosca, ki je bila najprej gledališki komad plodovitega francoskega dramatika Victoriena Sardouja, je zadnja Puccinijeva opera. Ob krstni uprizoritvi leta 1900 v Rimu je razburila umetniške in politične kroge, zaradi svoje vizionarske prepletenosti političnega ozadja z neizprosno igro moči in čustev pa vedno znova privablja najširše občinstvo po vsem svetu. V vlogi primadone Tosce, katere vzpon in padec prikaže opera, niso blestele samo velike operne dive, temveč tudi velike igralke.