Drama Osvajalec Andreja Hienga (1925-2000), ki prek tematiziranja španske osvajalske zgodovine govori o sodobnem človeku, bo ob 20. uri prvič spregovorila z velikega odra ljubljanske Drame.
Dušan Jovanović se je po skoraj štirih desetletjih od krsta v Mestnem gledališču ljubljanskem režije pomembnega slovenskega dramskega besedila lotil nanovo.
"Osvajanje privede do uničenja"
Osvajalec je zaključil Hiengov "španski opus". Dramatikova metafora, da osvajanje privede do uničenja, se prilega sodobni imperialistični politiki, je na predstavitvi nove premiere v Drami menil režiser. Vendar politična poanta ni edina vsebina remakea, gre za v vsakem pogledu povsem drugo uprizoritev. Osmislitve so povsem druge kot leta 1970, besedilo je nekakšna "nanovo odkrita pokrajina". V ospredju so moralna vprašanja, ki jih prinašajo pojmi, kot so genocid, pokoli, krivda, brisanje spomina.
Baltasarja, jeznega mladeniča, igra Marko Mandić, Radko Polič Rac nastopa v vlogi Felipeja, očeta in osvajalca. V igralski ekipi so še Matija Rozman, Bojan Emeršič, Maša Derganc, Jurij Zrnec, Boris Mihalj ter slušatelji AGFRT - Jure Henigman, Aljaž Jovanović, Arna Hadžialjević in Rok Kunaver.
V sodelovanju s stalnimi sodelavci
Režiser je s seboj pripeljal svoje bolj ali manj stalne sodelavce. To so dramaturginja Katarina Pejović, kostumografka Jelena Proković, skladatelj Drago Ivanuša. Veliko pozornost so posvetili likovni podobi predstave, zasnoval jo je akademski kipar Mirsad Begić, scenograf Branko Hojnik je bil v vlogi svetovalca za tehnično izvedbo scene.
Ravnatelj in umetniški vodja Drame Janez Pipan je opozoril na vidik sodobnost v tej drami, ki ga razlagalci niso nikoli jasno razbrali in artikulirali. Poleg tega je Hiengova drama padla v čas, ko so veljali drugi standardi in trendi. Osvajalec je zanj ena najbolj pomembnih slovenskih dram vseh časov.