Sreda, 21. 10. 2015, 16.28
8 let
Ulična fotografija: Kako se mladi zabavajo v Ljubljani?
Del Unionovega natečaja Pij drugače je tudi ustvarjanje fotografskih zapisov in vpogledov v načine zabavanja mladih na ljubljanskih ulicah. Dokumentirati torej načine druženja svoje generacije in jih skozi vizualno gradivo hkrati tudi nagovoriti, da pretirano pitje ni kul, niti glamurozno.
To so tematska izhodišča fotografskega projekta, s katerim se je pod mentorstvom ameriške fotografinje Cheryl Dunn spopadla skupina izbranih fotografov in fotografinj med 16. in 25. letom. Po tridnevni delavnici, ki jo je vodila ustvarjalka, mladi z mentorico na konzultacijah prek Skypa zdaj nadaljujejo svoje delo, izbor njihovih del pa bo na razstavi v Galeriji Fotografija na ogled od 25. novembra do 5. decembra.
Zaradi svojega dela in izkušenj s tega področja je tako bila več kot dobra izbira za vlogo mentorice za fotografsko ulično popisovanje. Srečanje z izbranimi mladimi fotografi in fotografinjami na delavnici pa jo je navdušilo. "Tako strastno in zavzeto so pristopili k delu. Sodelujoči so zelo talentirani, hitro so usvojili znanje in ga uporabili v praksi. V kratkem času so nastala dobra dela."
"Pred odhodom na ulico sem jim pokazala svoj dokumentarni film o ulični fotografiji, kar je bila iztočnica za pogovor o načinih tovrstnega dela. Govorili smo tudi o psihološkem pristopu, ko fotografiraš neznance. Kako k njim pristopiti, kako vzpostaviti stik z njimi in podobno." Pomemben napotek, ki ga je ameriška fotografinja še želela posredovati, je bil avtorski podpis. Ne glede na naročilo ali vsebino fotografskega projekta, ki se ga lotevajo, je pomembno, da si v njem vzamejo prostor za lastno interpretacijo in slog, ob tem pa preverjajo še lastne meje. Pa naj bodo teme prekomerno pitje, načini zabave mladih ali reklama za pohodne čevlje, vedno se tega lahko lotiš skozi nedobesedno vizualiziranje.
Za ulico je potreben čas
Za ulično fotografijo še poudarja, da je pomembna potrpežljivost. Gre za delo v okoliščinah, ki jih za razliko od snemanja v studiu ne moreš ne nadzorovati ne režirati in vanje posegati. Ulica te v tem kontekstu tako uči potrpežljivosti, predvsem pa moraš biti "dober in natančen opazovalec. Pomembna je tudi intuicija, predvsem pa čas, v katerem se odvijajo različni ulični prizori."
"Živimo v času, ko med hojo po ulicah telefoniramo ali brskamo po spletu in se veliko manj oziramo naokoli in stopamo v stik z neznanci. Ta način interakcije ni več toliko prisoten, gre torej za manj sodobne človeške prakse." Ravno v te pa mladi fotografi ob svojem delu na ulici na tak način pogosteje vstopajo.
"Najbolj mi je bila zanimiva povezava, ki sem jo med fotografiranjem vzpostavila z ljudmi. Na ulici sem tako opazila nenavadno žensko, ki sem jo vprašala, ali jo lahko fotografiram. Odgovorila mi je v nerazumljivem jeziku, a razbrala sem, da je lačna. Kupila sem ji kebab in gospa mi je dovolila, da jo fotografiram," svojo izkušnjo z ljubljanske ulice posreduje 18-letna Dora, ki se namerava fotografiji posvečati tudi kot študentka.
Še nekaj posnetkov s fotografske delavnice