Torek,
3. 12. 2019,
11.13

Osveženo pred

4 leta, 11 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 0,78

Natisni članek

Natisni članek

Livija Pandur Echo / Odmevi

Torek, 3. 12. 2019, 11.13

4 leta, 11 mesecev

Slovenska režiserka s predstavo o džihadističnih nevestah navdušila Špance

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 0,78
Echo / Odmevi, predstava, Livija Pandur | Predstava odpira eno največjih tem od antike do danes, in sicer zatiranje in zlorabo žensk znotraj kolonialnih in patriarhalnih političnih sistemov, še posebej v okviru verskega kolonializma tedanje viktorijanske Anglije in sodobne Islamske države. | Foto Aljoša Rebolj

Predstava odpira eno največjih tem od antike do danes, in sicer zatiranje in zlorabo žensk znotraj kolonialnih in patriarhalnih političnih sistemov, še posebej v okviru verskega kolonializma tedanje viktorijanske Anglije in sodobne Islamske države.

Foto: Aljoša Rebolj

V najstarejšem španskem gledališču Teatru Español v Madridu se je končal niz šestnajstih predstav Odmevi/Echoes v režiji slovenske režiserke Livije Pandur. Predstava, ki govori o zatiranju žensk v Britanskem imperiju in Islamski državi, je navdušila občinstvo in kritike, sledijo gostovanja po vsej Španiji.

Režiserka in dramaturginja Livija Pandur je v madridskem Teatru Español režirala dramski tekst Odmevi/Echoes večkrat nagrajenega dramatika Henryja Naylorja, ki je zaslovel predvsem s trilogijo Arabian Nightmares (katere del je tudi drama Echoes). V trilogiji se ukvarja s političnimi razmerami na Bližnjem vzhodu po 11. septembru.

Režiserka in dramaturginja Livija Pandur | Foto: STA , Režiserka in dramaturginja Livija Pandur Foto: STA , "Izjemen odziv občinstva"

Kot nam je povedala Pandurjeva, sicer tesna sodelavka in sestra prezgodaj umrlega svetovno znanega režiserja Tomaža Pandurja, so Španci predstavo pričakovali z velikim zanimanjem. "S Tomažem sva bila skoraj 15 let prisotna na gledališki sceni v Madridu, naredila sva ogromno predstav, ki so gostovale po vsej Španiji. Občinstvo je z velikim pričakovanjem čakalo na predstavo, zanimalo jih je, kaj jim pripravljam," nam je povedala Pandurjeva ter dodala, da je bil odziv občinstva in kritikov izjemen.

Predstava Livije Pandur je bila v letošnji sezoni, ki jo je zdaj že nekdanja direktorica Teatra Español Carme Portaceli posvetila ženskemu boju, edina, ki jo je režirala tuja režiserka.

Predstava gre zdaj na turnejo po španskih mestih, dobili so več povabil na različne festivale, med drugim se bodo udeležili mednarodnega festivala iberoameriškega gledališča v Bogoti.

Pandurjeva si želi, da bi predstava gostovala tudi v Sloveniji, a za zdaj še ni znano, ali jo bomo lahko videli tudi na slovenskih odrih.

Echo / Odmevi, predstava, Livija Pandur | Foto: Aljoša Rebolj Foto: Aljoša Rebolj

Ženski proti verskemu kolonializmu

Predstava se sicer ukvarja z bojem dveh povsem različnih žensk proti verskemu kolonializmu - Tillie iz viktorijanske dobe (igra jo španska igralka Silvia Abascal) in Samire, študentke muslimanskega rodu, ki živi v Angliji (igra jo španska igralka Nur Levi), so zapisali ustvarjalci.

Kot dodajajo, tekst odpira eno največjih tem od antike do danes, in sicer zatiranje in zlorabo žensk znotraj kolonialnih in patriarhalnih političnih sistemov, še posebej v okviru verskega kolonializma tedanje viktorijanske Anglije in sodobne Islamske države.

"Čeprav je med njunima zgodbama časovna razlika 175 let, osupljive zgodovinske vzporednice razkrivajo, kako je podoben vzorec nasilnega patriarhata spolnih zlorab in brutalnega šovinizma zasužnjil ženske v biopolitične namene v tako dozdevno različnih režimih, kot sta Britanski imperij in Islamska država," so zapisali.

Echo / Odmevi, predstava, Livija Pandur | Foto: Aljoša Rebolj Foto: Aljoša Rebolj

Britanska vzhodnoindijska družba je konec 19. stoletja ponujala brezplačna potovanja v Indijo za ženske, ki so bile pripravljene postati žene njihovih administratorjev in upravnikov. Več kot stoletje kasneje je Islamska država omogočala vstop v tedanji sirijski kalifat mladim Angležinjam, ki so bile pripravljene postati žene ali priležnice džihadistom, so zapisali ustvarjalci predstave.

Tragedija neštetih žensk

"Režijski in idejni koncept uprizoritve umešča obe tragični usodi v pokrajino zasmrtja, zapuščenega bazena, kjer so sledovi vode in s tem življenja popolnoma izginili. Njun upor, ki ga je izjemno tankočutno in brezkompromisno, hkrati pa resnično in surovo zapisal Henry Naylor, zrcali še vedno trajajoči nenehni boj za ženske in človekove pravice nasploh, zrcali tragedijo neštetih žensk, ki se upirajo brutalnemu nasilju ne glede na barvo kože, veroizpoved ali spolno usmerjenost," so zapisali ustvarjalci.

Predstava odpira vprašanja, na katera poskušajo odgovoriti feministična gibanja in aktivisti za človekove pravice, saj še vedno živimo v družbah, ki temeljijo na spolni neenakosti in kjer so neštete ženske izpostavljene zlorabi, nasilju in zatiranju, dodajajo.

Echo / Odmevi, predstava, Livija Pandur | Foto: Aljoša Rebolj Foto: Aljoša Rebolj

V predstavi ob preostalih sodelavcih z avtorsko glasbo sodeluje slovenski duo Silence (Primož Hladnik, Boris Benko), dramaturg je Tibor Hrs Pandur, sodelavec Branko Jordan, scenograf in kostumograf je Felype de Lima, oblikovalka svetlobe je Vesna Kolarec.

Predstava Odmevi/Echoes je po predstavah Immaculata/Brezmadežna, Hommage á Tomaž Pandur, Alkestida in baletu Lovci na sanje četrti režiserski projekt Pandurjeve.