Torek,
17. 4. 2012,
10.26

Osveženo pred

8 let, 9 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Torek, 17. 4. 2012, 10.26

8 let, 9 mesecev

PRELISTANO: To nisem jaz

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Globalni nomad Evald Flisar se z legoromanom To nisem jaz literarno vrača domov, k sebi, hkrati pa bralca pušča v sladki negotovosti, kaj od napisanega je resnično in kaj plod domišljije.

Avtor: Evald Flisar Založba: Vodnikova založba in KUD Sodobnost International, 2012 Cena: 24,99 €

Da si Flisar upa pogledati resnici v oči in je mojster zavijanja domišljijskega v celofan resničnosti, potrjuje njegov enajsti roman, ki ga je avtor žanrsko označil kot legoroman – roman, v katerem avtobiografija in fikcija stopata z roko v roki. Avtor skozi line svojega legogradu življenja kuka na prehojeno pot in zapisuje izbrane okruške spominov, tiste, ki se še niso znašli med platnicami. Spominske drobtinice dopolnjuje z življenjskimi premisleki o bogu, ljubezni, vrednotenju njegovega pisanja, iskanju lastnega jaza, samouresničevanju …

Protagonista spoznavamo od 13. februarja 1945 naprej, ko je v Gerlincih prvič vdihnil zimski hlad, prek njegovega študijskega odhoda v Ljubljano, vse pogostejšega vračanja v Prekmurje, pa do selitve na Dunaj, pozneje v London, kjer je bil med drugim urednik Enciklopedije znanosti, in Avstralijo, kjer si ji služil kruh kot voznik podzemnega vlaka v Sydneyju. Popotovanje prek Azije ga je pripeljalo nazaj v Evropo, usoda mu je v nadaljevanju s pisanjem scenarija za Čarovnikovega vajenca namenila epizodo v Hollywoodu in ga naposled dostavila v preddverje Alp. Po življenjskem viharjenju je v zrelih letih v Sloveniji našel zavet(r)je ob sinu Martinčku in mladi ženi, ki se zdi utelešenje njegovih ljubezensko-filozofskih nazorov, nedosegljivih za množico ženskih likov, nastopajočih v legoromanu. Flisar se je v vmesnem obdobju poklicno uveljavil kot vsestranski "besedni krošnjar" – potopisec, pisatelj, urednik in dramatik – ter iz fantiča, ki je uprizarjal igre v gasilskem domu na Cankovi, smelo zakorakal v svet, ki vse od Islandije do Indonezije hrepeni po njegovih dramah.

Roman deluje kot sveže napolnjena rečna struga, ki bralca brž posrka v svoj kramljajoči tok in ga pod obokom domišljije obdari z avtorjevo iskrenostjo in iskrivostjo. Pri Flisarju nepogrešljivi premišljujoči ton pa zadovolji tudi meditativno orientiranega bralca.