Četrtek,
29. 11. 2007,
19.25

Osveženo pred

8 let, 8 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Četrtek, 29. 11. 2007, 19.25

8 let, 8 mesecev

LIFFe: Anderson, Haggis in filmske adaptacije

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
18. LIFFe je v polnem teku. Do petka, 9. novembra, je bilo izdanih že skoraj 32 tisoč vstopnic, vrstijo pa se tudi pogovori z gosti festivala ter pestro pofilmovanje.

Čeprav v Ljubljani ne moremo pričakovati zvezdnikov, letošnji festival gosti kar nekaj zanimivih gostov. Liffe bo med drugim obiskalo tudi eno najbolj spoštovanih imen ameriškega neodvisnega filma Hal Harley (Fay Grim), ameriški avantgardist James Benning, pa tudi neodvisna režiserja Mike Ott (Analogni dnevi) in Caveh Zahedi (Zasvojen s seksom). V slovenski prestolnici se bo ustavil tudi kontroverzni francoski filmar Jean-Claude Brisseau (Angela uničenja), prihod pa je napovedal tudi režiser filma Klopka Srdjan Golubović.

Wes Anderson ostaja zvest svojemu prepoznavnemu slogu

Liffe je letos otvoril film Wesa Andersona Darjeeling ekspres, ki jo nekateri namesto komedija radi okličejo kar za 'duhovno komedijo'. Anderson, ki si je ime ustvaril s filmoma Rushmore in uspešnim The Royal Tenenbaums ostaja zvest svoji prepoznavni vizualni estetiki, dodelanemu stilu in grenko-sladkemu humorju. V filmu se trije bratje (Owen Wilson, Adrien Brody in Jason Schwartzman) znajdejo na indijskem vlaku Darjeeling ekspres, ki jih pelje globoko v notranjost dežele. No, daleč v notranjost barvite dežele bi jih vlak peljal, če bratov po mnogih komičnih peripetijah ne bi postavili "na cesto". Na koncu se film, v katerem znova ne gre brez Billa Murraya in Anjelice Huston, konča tam, kjer se je začel - ob teku na vlak. Le da tokrat bratje ob teku odvržejo vso prtljago, ki so jo že skoraj obsesivno tovorili skozi celoten film. Razlaga metaforike odvrženih kovčkov je seveda nepotrebna.

Med do sedaj prikazanimi premierami izstopa tudi nov izdelek Paula Haggisa V dolini smrti (In the Valley of Elah). S čustvi nabita vojna drama, ki ne kritizira ali obsoja, je ravno zaradi odsotnosti političnega še bolj učinkovita na čustveni in osebni ravni. Paul Haggis, ki je s filmom Usodna nesreča (Crash) lani presenetljivo posegel po oskarju za najboljši celovečerec, znova blesti, prav tako pa izstopa odlični Tommy Lee Jones v vlogi užaloščenega očeta in hkrati trdnega nekdanjega vojaka.

Filmske adaptacije s Kirsten Harder

Med množico obvestivalskih dogajanj se je v petek pričela tudi delavnica, na kateri dvajset udeležencev ob podpori nemške svetovalke za scenarije Kirsten Harder spoznava skrivnosti prenosa literarne zgodbe na film, Herderjeva pa je sodelovala tudi na okrogli mizi na isto temo.

Za prenos v scenarij kratkega filma so pri Media Desku Slovenija sicer pripravili zmagovalno zgodbo letošnjih Proznih mnogobojev. To je Tolažnik/The Consoler mladega avtorja Žige Rusa, ki je prejela tudi nagrado RTV Slovenija za najbolj filmični scenarij. Prevedena je v angleščino in pripravljena za prenos na film.

Omeniti velja tudi, da se je za spremljanje dogajanja na Liffu doslej akreditiralo okoli 140 novinarjev. Festival je zadnja leta beležil približno 50.000 obiskovalcev, programski direktor Simon Popek pa je na slavnostnem odprtju dejal, da je s predprodajo vstopnic zadovoljen. Teh so še pred začetkom projekcij sicer izdali več kot 21.000.

Glasovanje za zlati kolut za en film že zaključeno

Kot je znano, bodo ob koncu Liffa podelili štiri nagrade, ena izmed njih pa je zlati kolut, ki ga prejme film z najvišjo oceno občinstva. Glasovanje se je zaenkrat zaključilo le za film Še slabše bo češkega režiserja Petra Nikolaeva, ki je zato z oceno 3,76 tudi v vodstvu. Film se dogaja v nekdanji Češkoslovaški konec 70-ih let prejšnjega stoletja in je bil posnet po kultnem romanu Jana Pelca.