Petek, 9. 3. 2012, 11.01
8 let, 9 mesecev
Festival Tresk #3, obračun glasbe in založništva
![](/media/img/d1/82/99d161e71b281a28ed83.jpeg)
"Dobro glasbo je vredno predstavljati širšemu krogu"
"Rdeča nit tretjega Treska ostaja ista že od samega začetka. Izhodišče je dejstvo, da je scena nekomercialnih oziroma neodvisnih glasbenih ustvarjalcev izredno živa, ampak še vedno premalo poznana širšemu občinstvu, tako v Sloveniji kot tudi drugod. Iz leta v leto večje število izdaj potrjuje to dejstvo, čedalje več pa je tudi pristopov, kako odgovoriti na položaj globalne glasbene industrije in založništva z inovativnimi in DIY-prijemi, tako da imamo vrsto založb, kot so Eat This Production, God Bless This Mess Records, Moonlee Records, Kapa records in druge, ki temeljijo na prostovoljnosti oziroma ideji, da je dobro glasbo vredno predstavljati širšemu krogu, kar je tudi osnovno poslanstvo Radia Študent," poudarja Tomaž Zaniuk z Radia Študent, programski vodja festivala.
Dvodnevni festival Tresk #3, ki so ga organizatorji opredelili kot obračun glasbe in založništva, 8. in 9. marca v Kinu Šiška združuje kulturno, glasbeno-založniško aktualno in delovno-zabavno dogajanje, letos razširjeno z vpogledom v slovensko avdiovizualno sceno z dogodkom Vidim Tresk!. Še danes je Kino Šiška živahno mravljišče slovenskih neodvisnih založb – Beton, Biomechanics, Buba, Celinka, Cela pametna založba, Downtown, God Bless This Mess, Interstellar, Kapa, Matrix Music, Moonlee, Nika, Readwritemusic, Rnka Rnka, rx:tx, Sanje, Sigic, Synaptic Pathways, Slušaj najglasnije!, Trivia, Universal, ZKP RTV SLO, in Založba Radia Študent –, ki se od 17. ure dalje predstavljajo na sejmišču.
Dogajanje krojijo še raznolike delavnice, predavanja in okrogle mize – v četrtek so se kresala mnenja o digitalnem založništvu in avtorskih pravicah –, ki uporabnikom in ustvarjalcem odpirajo aktualna vprašanja, povezana z glasbenim založništvom, večeri pa so namenjeni polnjenju baterij ob spoznavanju ustvarjalnosti izvajalcev različnih slovenskih založb ter neodvisnih glasbenikov iz Beograda, Berlina in Londona.
Mladi nekomercialni glasbenik oziroma skupina, ki želi prodreti na trg, se namreč danes znajde pred celo armado ovir. "Najprej potrebuje denar, časi mecenstva oziroma časi, ko so založbe iskale obetavne izvajalce, tudi na področju neodvisnega glasbenega ustvarjanja, so mimo. Če ima torej osnovna sredstva in tudi če bi prišel do kakovostnih posnetkov, ki so vredni izdaje, se znajde pred naslednjo težavo, kdo bo to izdal – vedno je možnost izdati v samozaložbi –, ko pa to izda, kdo bo izdelek sploh slišal, kako prodreti v neko širšo zavest. Osnovni motiv Založbe Radia Študent je, da skupinam, ki spadajo v programski milje radia, omogoča podporo pri prodoru med širše občinstvo. Stanje še dodatno slabša dejstvo, da je iz razpisnih sredstev takrat še samostojnega ministrstva za kulturo izginilo področje glasbenega založništva. Ta sredstva že v letih, ko je to področje še obstajalo, niso bila velika, ampak so bila pomembna za marsikatero izdajo," kritično stanje ošvrkne programski vodja festivala, ki je lahko mladim glasbenikom odskočna deska za preboj med založnike in poslušalce.
Pa pokukajmo še v demo kotiček, "letošnjo novost, da bi si novi mladi bendi upali prinesti pokazat svojo glasbo", kot razloži Pia Nikolič z Radia Študent. "Prinesejo 15 svojih CD-jev, na Radiu Študent jih bomo preposlušali, recenzirali, morda tudi uvrstili v fonoteko, kar je knjižnica CD-jev in glasbe. Do zdaj je prišel en bend, večji naval pa pričakujemo ob deveti uri, ko se začnejo tudi koncerti in pričakujemo naval na stojnice, na sejmišče ter prihod preostalih bendov, da prinesejo kaj v demo kotiček, ker se jih je nekaj že najavilo," je včeraj zvečer opisala Nikoličeva.