Neža Mrevlje

Četrtek,
9. 10. 2014,
11.21

Osveženo pred

8 let, 8 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Natisni članek

Mesec oblikovanja

Četrtek, 9. 10. 2014, 11.21

8 let, 8 mesecev

Kateri izdelki so odraz dobrega oblikovanja in imajo pomen na globalni ravni?

Neža Mrevlje

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 4
Na razstavi produktnega oblikovanja Znamke in znamenja v okviru Meseca oblikovanja so nagradili presežke produktnega in modnega oblikovanja ter zasnove notranjih prostorov.

Na razstavi Znamke in znamenja na Mesecu oblikovanja d0 6. novembra predstavljajo 160 izbranih izvirnih, inovativnih in dobro oblikovanih izdelkov s področja produktnega oblikovanja, mode in interjerja iz 13 držav jugovzhodne Evrope. Med razstavljenimi izdelki in arhitekturnimi zasnovami avtorjev, skupin in podjetij iz Slovenije, Hrvaške, Bosne in Hercegovine, Srbije, Črne gore, Makedonije, Kosova, Albanije, Grčije, Bolgarije, Romunije, Turčije in Madžarske pa so izbrali tudi tiste, ki najbolj izražajo ustvarjalni in prodajni potencial ter raziskovalni fokus. Nagrade so podelili v treh kategorijah: produktno oblikovanje, moda in interjerji.

Od otroške igre, domačega vrta do torbe za potovanje Otroška igra Kako? Tako. oblikovalk Veronike Maruško in Špele Hvale je bila ena od nagrajenih izdelkov, ki je zadostila kriterijem dobrega oblikovanja in pomena izdelka na globalni ravni.

Kot takšen je bil prepoznan tudi vertikalni vrt VeRT iz Studia Birka. Vertikalni vrt za domačo gojenje zelišča je preprosto namestiti, nanj pa lahko tudi pišete, so prednosti njegove večnamenskosti in oblikovalske domišljenosti prepoznali v žiriji.

Med nagrajenimi izdelki produktnega oblikovanja je tudi potovalna torba Big Bag avtorjev Jurija Vahtarja in Katje Keržan iz Trash Design Studia. Odlikuje jo uporaba recikliranih materialov, od filca do ostankov čevljarskega usnja in starih kavčev.

"Prihodnost oblike kot forma kakovosti ljubezni" Tudi v kategoriji modnega oblikovanja so podelili tri nagrade.

Črnogorski oblikovalcev Boris Čalićje priznanje odličnosti prejel za kolekcijo za jesen/zimo, ki jo je poimenoval Prihodnost oblike kot forma kakovosti ljubezni. Oblačila zaznamujejo jasne linije in sodobni materiali, kot je na primer neopren, ter črni in sivi odtenki. Kolekcija je zavezana minimalizmu.

Madžarka oblikovalka Agnes Ignacz je nagrado prejela za lesene torbe. Vsaka ima nenavadno obliko z usnjeno notranjostjo, njeno površino pa prekriva abstraktni likovni izraz. Torbe imajo močan in svojstven značaj.

Klobuki enega reza so delo Polone Poklukar. Oblikovalka je klasična modna pokrivala interpretirala na unikaten način, pri tem pa ustvarila krhke in futuristične klobuke.

Od pekarne do bara Ljubljanske Pekarne osem ne odlikuje le slasten kruh in žemljice, ki jih od tam lahko odnašate v črno-belih papirnatih vrečkah, temveč tudi njena notranja oprema.

Prevladujejo naravni materiali, predvsem les. Zasnova pa je zaprisežena subtilnim oblikovalskim posegom. Pod nagrajeni projekt so se podpisali v studiu Plusminus 30, avtorji so Barbara Debevec, Lara Melon, Bernard Podboj in Jure Melon.

Med nagrajenimi zasnovami interjerjev je tudi prištinski arhitekturni studio Postarch Postarch. Arhitektka Fatlum Haliti in Mentor Pajaziti sta zasnovala studio Veneramustafa.

Za beograjski minimalistični Bar 2.0/ pa je nagrado prejel tudi oblikovalski tandem Petokraka, Aleksa Bijelović in Milica Maksimović.