Matic Tomšič

Četrtek,
15. 12. 2011,
13.15

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

ocenili smo

Četrtek, 15. 12. 2011, 13.15

8 let, 7 mesecev

The Elder Scrolls V: Skyrim

Matic Tomšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Novo poglavje v gargantualni sagi The Elder Scrolls je epsko, življenjsko in z vsebino naphano igranje vlog, ki pa je zaradi želje razvijalcev po otipljivi organskosti tudi žrtev lastnega pohlepa.

Podobno kot v obeh modernejših predstavnicah serije TES, Morrowindu in Oblivionu, ste v Skyrimu sprva v cape odet in vklenjen pritepenec, ki po spletu neznanih okoliščin skupaj z gručo nordijskih upornikov v vasici Helgen pristane na kolenih pred rabljem imperijske legije.

Na tem mestu naletimo na izgradnjo lika, ki je poenostavljena, saj izberemo samo raso in spol ter definiramo obrazne poteze lika, izpadlo pa je določanje glavnih in stranskih veščin ter izbira astralnega znamenja. Veščin je tokrat 18 – poslovile so se athletics, acrobatics, mysticism in mercantile, novost pa je smithing. Nič več nenehnega sprintanja in skokov čez polovico mape!

Izostali so atributi, ki smo jih v prejšnjih igrah dvigovali ob zvišanju izkušenjske ravni lika. Deloma so jih nadomestile posebne sposobnosti, perki imenovane. Vsaka od osemnajstih veščin ima sebi lastno drevo perkov, po katerem lahko napredujemo glede na izkušenost v dotični.

Pred bridko sabljo vašega junaka, ki je medtem dobil obličje, reši pojav zmaja, antičnega monstruma, za katere so prebivalci province Skyrim verjeli, da so že davno izumrli. Zmaj zaselek razsuje v grušč in trske, vam pa v družbi upornikov uspe pobegniti na varno.

Fus Ro Dah! Poglobitev v osrednjo rdečo nit kmalu razkrije, da je igralčev lik v resnici Dovahkiin – smrtnik z zmajevo dušo, ki se mu po žilah pretaka zmajska kri. V celotni zgodovini kontinenta Tamriel, katerega del je gorati Skyrim, je bila takšna le peščica izbrancev, vsem pa je bilo skupno, da so kot za šalo pobijali zmaje, vpijali njihove duše in se učili mogočnega zmajskega jezika.

Dovahkiin, ki se tekom igre nauči kombinacij besed (Dragon Shouts), zmore z izustom teh nasprotnikom podkuriti z ognjem, jih s silo nalik jedijski pometati v prepad in poklicati bližnjega mamuta, da jih pomendra in napiči na okle. Posamezne besede najde zapisane na zidovih globoko v podzemnih blodnjakih in visoko v gorah, za odklep shoutov pa potrebuje duše zmajev, ki jih pridobi s pridnim klanjem letečih beštij.

Vzporedno s prihodom mitičnih kuščarjev v Skyrimu divja državljanska vojna med Imperijalci, ki želijo v regiji vzpostaviti nadzor, in uporniki iz vrst Nordov, ki stremijo k odcepitvi province od cesarstva. Svoje težave imajo slušatelji na čarovniški akademiji, člani pretepaškega kluba (The Companions), uslugico pa rabijo tudi voditelji devetih kantonov in številni prebivalci mest in vasic. Znova se je mogoče pridružiti cehu dolgoprstnežev in se pod okriljem Temne bratovščine podajati na morilske pohode.

Zelene livade, beli vršaci in zlovešče špilje Že ob izstopu iz uvajalne temnice postane jasno, da bomo pohajkovali po najlepši in najbolj organski pokrajini v fantazijskih igrah doslej. Kamnita pot se z gora vije v majhno vasico, ob njej žubori potoček, v katerem se drstijo ribe, med drevjem se pasejo prežvekovalci, metuljčki pristajajo na zdravilnih zeleh, vse skupaj pa obkrožajo fantastično oblikovane gore, katerih vrhovi se zdijo nedosegljivi.

Ozke ledeniške doline se po krajšem raziskovanju umaknejo na videz neskončni tundri, po kateri s svojimi mamuti lomastijo velikani. Na skrajnem severu dežele sta večni sneg in led ter Morje duhov, ki v svojih globinah skriva razbitine ladij.

Slej ko prej naletimo na vhode v temnice, ki segajo od zaklonišč banditov in gnezd velikanskih pajkov do pozabljenih nordijskih grobnic, višek arhitekture pa so dih jemajoči gigantski podzemni kompleksi, kot sta demonski Labyrinthian in starodavno škratovsko mesto Blackreach.

Yol Toor Shol! Na vseh neurbanih lokacijah lahko pričakujete sovražno nastrojene skupke kode, ki se vas bodo lotili bodisi s hladnimi krepeli, bodisi s puščicami in magijo. V vsakem primeru jim ne boste ostali dolžni, saj Skyrim ponuja res široko paleto načinov bojevanja.

Kaj pravite na gorjačo v eni roki in metalec ognja v drugi? Ognjene krogle iz desnice in ledene sveče iz leve dlani? Kaj pa kar dva meča? Srdit boj lahko sebi v prid nagnete z zmajskimi besedami, ki lahko bandite in nemrtve nordijske bojevnike na mestu zamrznejo, in s preobrazbo v volkodlaka, ki jih s svojo zverinsko nravjo tamani kot muhe.

Izbor hladnega orožja je znova obširen – poslužujete se lahko bodal, sekir, mečev, gorjač, lokov in bojnih kladiv (slednja so samo dvoročna), zopet pa si najboljšo opremo s pomočjo veščine Enchanting in kovanja scoprate kar sami. Magije je več vrst, v boju pa sta najuporabnejši Destruction, ki mobe spreminja v božična drevesca, in Conjuration, s katero prikličete astralne pomočnike oziroma si pričarate orožje.

Pogosto se bojem v odprtih prostorih pridruži tudi zmaj ali celo dva, saj njihovi prihodi razen nekaj izjem niso skriptirani, obračuni z njimi pa so vsaj sprva zaradi relativne težavnosti polni adrenalina. Na plenjenje grobnic in deljenje zaušnic medvedom lahko končno popeljete prijateljčke, ki jih najdete v krajih širom province, a jim morate za naklonjenost najprej narediti uslugo oziroma jih golorok nabutati. Then I took an arrow to the knee ... "Velika" pridobitev Skyrima je sistem Radiant Story, ki naj bi zgodbo prilagajal igralcu in si zanj izmišljeval nove naloge. To je do neke mere res, a nima zadeva prav nobenega vpliva na glavne kveste, temveč se tiče le stranskih, pa še ti so zgolj kurirsko-morilsko naravnani. Dosti osrednjih nalog je zasnovanih po istem kopitu, saj jih večina vključuje spust v poljubno temnico in pridobitev določenega predmeta, občasno pa je treba še koga na gobec.

Umetna inteligenca ima še vedno iste prebliske kot polšesto leto tega v Oblivionu. Nasprotniki se radi zatikajo za gradnike okolice, nas čakajo, če se dovolj oddaljimo, zakorakajo v pasti in, čeprav jih imajo v inventarju, ne uporabljajo napojev.

Hroščem v svojih igrah se Bethesda ne želi odpovedati in Skyrim ni izjema. Konj, ki pade z neba, smrt ob interakciji s korenčkom in kilometrski polet ob srečanju z velikanovo gorjačo kajpak popestrijo igranje, prav nič pa žužki, ki zablokirajo napredovanje pri osrednjem skupku nalog.

Od Ah Viing! Ne dvomimo, da bo Skyrim igralca, ki ga bo želel "mal sprobat", pred zaslon prikoval za daljše obdobje. Všečna zgodba in ogromen svet, v katerega se zaradi življenjskosti vživiš kot še nikoli, lahko zlahka akumulirata prek 100 ur igralnega časa. Kljub manjšim, očitno neizogibnim napakam, je Skyrim upravičil visoka pričakovanja in je bržkone najresnejši kandidat za igro leta.

Končna ocena: 90

Igrala: PC, Playstation 3, XBOX 360 Zvrst: Fantazijsko igranje vlog Razvijalec: Bethesda Game Studios Založnik: Bethesda Softworks

Lestvica ocen 1-10 - Se ne dotaknem, tudi če mi igro iz same ljubezni podari punca/žena/mama. 11-20- Vzamem, če mi igro kdo podari, in plošček uporabim kot podstavek za pivo. 21-30 - Igram, ker sem mazohist. 31-40 - Bi igral, če bi mi tatovi odnesli vse drugo. 41-50 - Igre bi se lotil samo v službenem času. 51-60 - Igra ima nekaj dobrih elementov, ki pa ne odtehtajo slabih strani. 61-70 - Kot privrženec dotične zvrsti bom v igri užival. 71-80 - Zelo solidna igra, do odličnosti ji ne manjka veliko. 81-90 - Odlična igra z elementi klasike. 91-100 - Kupim kar dva izvoda; enega za igranje, drugega za občudovanje v vitrini.