Nedelja,
24. 3. 2013,
11.14

Osveženo pred

6 mesecev, 2 tedna

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Tomb Raider Lara Croft vtisi ocenili smo igra

Nedelja, 24. 3. 2013, 11.14

6 mesecev, 2 tedna

Ocenili smo: Tomb Raider

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Svet se je skrčil na majhen kamen z redkimi neraziskanimi, skrivnostnimi kraji, o katerih lahko sanjajo avanturisti. Lara se kot mlada navdušena arheologinja poda v enega od njih, Zmajev trikotnik.

Kot otroci smo navdušeno raziskovali svet okoli sebe, ta pa se je vse bolj odpiral in razkrival vedno večja čudesa. Odlična skrivalnica med živo mejo in ograjo, razpadajoča hiška na drevesu, ki jo bo treba obnoviti, napol zakopana igrača v peskovniku, ki ga nihče ni preiskal že od včeraj. Po duši smo prav vsi avanturisti, le svet se z odraščanjem čudno krči okoli nas. Če smo ga nekdaj lahko raziskovali z nekajminutnim sprehodom, nas danes ne prevzemajo niti svetovna čudesa, kot je Keopsova piramida. Tu je nekdo že bil, v tem ogromnem puščavskem peskovniku se je igralo že na stotine, tisoče ljudi, vse je izropano, neštetokrat fotografirano in deljeno vesolju ljudi na Facebooku in Instagramu. Zgodovina nam je ukradla dobo odkritij, v kateri bi si želeli živeti. Preklet naj bo Marco Polo s svojo Kitajsko, konkvistadorji, ki so življenja puščali v močvirjih Južne in Srednje Amerike …

Od leta 1996 pa je v vseh nas otroško žilico raziskovanja tešila Lara Croft. Inteligentna, atletska in, seveda moramo priznati, vedno hudo vroča arheologinja, ki odkriva še neodkrito, se podaja na konec sveta in v skrite grobnice z nešteto pastmi, ugankami in naravnimi ter nenaravnimi nevarnostmi. Poleg tega pa je Lara, pa naj bo to še tako čudno, vedno razbijala igričarske ženske stereotipe princesk, ki jih je bilo z Mariom treba reševati iz gradov. Tokrat smo spoznavali njene začetke, razvoj iz bistre arheologinje v bojevnico, strokovnjakinjo za preživetje. Vratolomen vlakec smrti avanture in odkritij, s tihimi trenutki raziskovanja od začetka do veličastnega konca.

Skrivnostni otok s starodavnimi silami Slutnja, podprta z razmislekom, raziskovalno ladjo in Laro odpelje v Zmajev trikotnik, nevihtno območje južno od Japonske, kjer naj bi ležalo središče resničnega kraljestva Yamatai, ki mu je vladala šamanska kraljica Himiko. Starodavno japonsko otoško kraljestvo je po propadu ostalo skrito zunanjim očem, tisti, ki so vanj stopili, ga niso več mogli zapustiti. Na lesenih ruševinah so bili med drugo svetovno vojno zgrajeni betonski monstrumi in pozneje barakarska naselja brodolomcev današnjih dni. Bolni um preživelega brodolomca je ustvaril sekto, ki grozi nesrečnežem, ki jih naplavi morje.

Lara se tako znajde v sovražnem svetu, kjer napačen korak kaznujejo kruta narava in še bolj kruti ljudje. Okoliščine jo gnetejo v borko, ki se po prvi ubiti živali, hrani za življenje, in poskusu posilstva oblikuje v fizično in predvsem psihično močno osebnost. Namesto da bi pokleknila pod bremenom življenja v tujem, nevarnem svetu, iz njega izide močnejša in odkrije močno notranjo voljo do preživetja. Razvoj osebnosti je v igri prikazan odlično in dosega izjemnost, ki jo ponuja igralnost.

Skuštrana arheologinja v raju Lepota okolja, kjer se prepletajo stoletja naplavljene in bogate zgodovine, vas bo od samega začetka silila k temu, da se ustavite in ozrete okoli sebe. Prekrasen sončni zahod na strmi obali, posejani z razbitinami, deževne kaplje na steklu vašega zaslona in veter, ki mrši lase junakinji v nastajanju. Pri AMD-ju so za Laro ustvarili TressFX, tehnologijo, ki samostojno premika na tisoče posameznih las, ob tem izdatno segreva vašo grafično kartico in kaže prihodnji razvoj fizikalnega realizma v igrah.

Iznajdljiva v vseh elementih Gibanje v igri je tako preprosto, skakanje na prepadne skalne police, plezanje do zaklada po strmi steni, občutek je povsem naraven in naravnost odličen. Tudi v boju se junakinja odlično znajde in čeprav so nasprotniki premeteni in te z ognjem bezajo izza zaklonov, jim je Lara kos z vedno novimi kosi orožja, ki jih najde v razbitinah in nadgrajevanjem že pridobljenih s kombiniranjem z najdenim odpadom. Z odkrivanjem grobnic in premagovanjem preprek boste prav tako dobivali točke, ki vam bodo omogočale nadgrajevanje Larinih sposobnosti.

Metanje peska v oči med bojem in izboljšanje instinktov, s katerimi beremo namige v naravi, izbira sposobnosti je obsežna. Tudi večigralski način je dober, a povsem povprečen in ne prinaša ničesar novega v svet streljačin, no morda bi izpostavili le to, da lahko nasprotno ekipo zvabimo v le nekaj trenutkov prej aktivirane pasti in je uporaba loka resnično v užitek.

Pomanjšanje prsi in povečanje izvrstnosti Vedno smo verjeli, da Larine prsi niso naravne in igra, ki nas popelje na njeno prvo avanturo, to dokazuje. Z manjšim obsegom enega elementa pa je Lara pridobila obseg tam, kjer nas to najbolj navdušuje. Zgodba in razvoj heroine v izjemnem in navdušujočem okolju skrivnostnega kraljestva Yamatai, odličen boj proti premetenim nasprotnikom, preprosto enkratna igralnost … Lara sicer morda raziskuje že raziskano igričarsko ozemlje, a tako pristne avanture si ne dovolite odvzeti niti z orožjem.

Splošna ocena: 92

Zvrst: tretjeosebna akcijska avantura Razvijalec: Crystal Dynamics Založnik: Square Enix Igrala: PC, Xbox 360, PlayStation 3

Lestvica ocen

1‒10 ‒ Se ne dotaknem, tudi če mi igro iz same ljubezni podari punca/žena/mama. 11‒20 ‒ Vzamem, če mi igro kdo podari, in plošček uporabim kot podstavek za pivo. 21‒30 ‒ Igram, ker sem mazohist. 31‒40 ‒ Bi igral, če bi mi tatovi odnesli vse drugo. 41‒50 ‒ Igre bi se lotil samo v službenem času. 51‒60 ‒ Igra ima nekaj dobrih elementov, ki pa ne odtehtajo slabih strani. 61‒70 ‒ Kot privrženec dotične zvrsti bom v igri užival. 71‒80 ‒ Zelo solidna igra, do odličnosti ji ne manjka veliko. 81‒90 ‒ Odlična igra z elementi klasike. 91‒100 ‒ Kupim kar dva izvoda; enega za igranje, drugega za občudovanje v vitrini.