Matic Tomšič

Ponedeljek,
9. 6. 2014,
18.31

Osveženo pred

8 let, 10 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

Natisni članek

Ponedeljek, 9. 6. 2014, 18.31

8 let, 10 mesecev

Igralci so bolj izobraženi in družabni od tistih ljudi, ki na njihov hobi gledajo zviška

Matic Tomšič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue 2
Študija, ki jo je podprlo igričarsko videovozlišče Twitch, razkriva, da imajo igralci v povprečju višjo izobrazbo od ljudi, ki menijo, da so igre za otroke, obenem pa so tudi precej bolj družabni.

Da igre že zdavnaj niso več le domena mozoljave mladine in osamljenih čudakov, ki še vedno živijo pri starših, danes ve sleherni tehnološko ozaveščen posameznik. Igre so postale eden od temeljev prijetnega druženja s prijatelji in sorodniki (Nintendo Wii, na primer), preživljanja časa na spletu (priložnostno igranje) in industrija, v kateri se letno obrne več milijard evrov. Ljubitelj videoiger je odprta, izobražena oseba Spletna stran Twitch, ki ponuja prenose profesionalnega tekmovalnega igranja, je pred kratkim naročila študijo o profilu sodobnega igralca, na svoja pleča pa si jo je naložil kar Neil Howe, ameriški demograf, ki je morda najbolj znan po izumu izraza "milenijski".

Rezultati so zares presenetili le osebe, ki jim igre pomenijo zapravljanje časa – glede na vzorec približno tisočih oseb, ki so sodelovale v raziskavi, je povprečen igralec bolj izobražen, družaben in uspešen od ljudi, ki igre še vedno dojemajo predvsem kot zabavo za najmlajše.

Kar 57 odstotkov igralcev obenem meni, da so v življenju najbolj pomembni družina in prijatelji (ne Playstation ali Xbox, kot bi zatrdili "igromrzneži"), medtem ko to velja za 35 odstotkov neigralcev. Redno zaposlitev ima 42 odstotkov igralcev in le 39 odstotkov posameznikov, ki v prostem času raje počnejo kaj drugega.

Enakopravnost med spoloma tudi na področju iger Če je še pred kratkim veljalo, da so igre stvar fantov in mož, je razmerje med spoloma zdaj že skoraj poravnano – 52 odstotkov igralcev je moških, 48 odstotkov pa žensk. Nežnejši spol je pred desetimi leti sicer pomenil slabih 40 odstotkov vseh ljubiteljev iger, analitiki pa največ zaslug za rast deleža deklet pripisujejo priložnostnim igram in simulacijam življenja, kot so The Sims. Precej jih seveda igra tudi "velike" igre, kot so Call of Duty, Minecraft in Skyrim.