Rosana Hribar in Gregor Luštek, 38-letna Novomeščana in vrstnika iz šolskih klopi sta nerazdružljivi tandem tako v plesnem kot tudi zasebnem življenju.
Pogovarjali smo se – presenetljivo – a za strastna kadilca bržkone obvezno, v zakajeni dvorani enega izmed ljubljanskih lokalov. Fotografsko obveznost smo opravili kar na kupu smeti in med posušenim vejevjem, kar naj bi po besedah sogovornikov simboliziralo klavrno stanje na področju sodobnega plesa.
Od rokometa do latinskoameriških plesov
Gregorja Luštka so na plesni oder zanesli hormoni. Med treningom rokometa v novomeškem rokometnem klubu je v tamkajšnji športni dvorani večkrat opazoval tečaje družabnega plesa. "In sem šel mal prijet," pravi Gregor, ki se je pri 16 letih vpisal na tečaj latinsko-ameriških plesov. "Kmalu sem opazil, da zadevo obvladam, pa še boljši občutek je v rokah držati žensko kot žogo!" Izkušenj z norčevanjem iz moških plesalcev, ki jih v plesnem butiku kronično primanjkuje, nima. "Morda je šlo bolj za zavidanje kot norčevanje," se spominja najstniških let.
Zaljubljenost v baletne copatke
Rosana Hribar se je v baletke in baletne copatke zaljubila že kot majhna deklica, a ambicij po karieri v vlogi primabalerine ni imela nikoli. Ko so pionirjisodobnega plesa začeli poučevati v novomeški plesni šoli, se je navdušila za sodobni ples in njihovo boemsko življenje. "V sodobnem plesu sem našla nišo zase," pravi.
Kupid ju je krepko zadel leta 1996, ko sta se na odru predstave Posvetitev pomladi režiserja Matjaža Fariča njuni plesna in zasebna pot tudi dokončno prekrižali in zapečatili.
Vesna za plesni film 10 let
Nagrada in večja prepoznavnost ju je leta 2010 pripeljala v stik z režiserjem Petrom Bratušo, ki je njun ples ovekovečil na kratkem filmu z naslovom 10 let. Ta je na Festivalu slovenskega filma prejel vesno za najboljši kratki film. Plesalca ambiciozno razmišljata, da bi tudi prihodnje duete spravili na filmski trak, iz česar bi lahko nastal pravi celovečerec. A kot običajno se tudi tu zatakne pri financah. "Čakamo na denar," nekoliko ironično komentira Gregor. In kdo je pravi naslov za zapolnitev finančnih vrzeli? "Imaš le dve možnosti. Ministrstvo za kulturo in Mestno občino Ljubljana," razloži rdečelaska in doda: "Uspeh je odvisen do sreče. Pravila ni. Enkrat uspe, drugič ne ..."
Nagrada kritikov na elitnem tekmovanju za koreografe
Njun največji uspeh je dvakratno drugo mesto po izboru kritikov na elitnem mednarodnem tekmovanju za koreografe v Hannovru, ki naj bi omogočal lažji dostop do profesionalnih odrskih desk. "Konkurenca je res huda (leta 2010 je tekmovalo 160 kreatorjev, op. a.) in že če prideš v finale, si lahko zelo ponosen nase, kaj šele če dobiš nagrado," razmišlja ženska polovica dueta, ki je kritike navdušil s predstavo DUET 010, medtem ko sta za DUET 08 na mednarodnem koreografskem tekmovanju v Beogradu prejela prvo nagrado.
V Hannovru sta za drugo mesto prejela tri tisoč evrov, a jima je 500 evrov odbila že nemška davkarija, medtem ko sta z letošnje Gibanice, kjer sta bila razglašena za zmagovalca po izboru občinstva, domov odšla "bogatejša" za pravo prekmursko gibanico. Da, prav ste prebrali. A Rosana trdi, da je bolj kot finančna nagrada pomembna referenca, ki bo obogatila njun plesni življenjepis.