Sreda, 7. 5. 2014, 10.23
8 let, 9 mesecev
Kako je Disney Angelino Jolie preobrazil v Zlohotnico?
Kako pa je ustvarjalcem filma uspelo Joliejevo preobraziti v filmofilom znani lik iz Trnuljčice (Sleeping Beauty), klasičnega animiranega celovečerca iz leta 1959, v katerem se Zlohotnica prvič pojavi?
Koščen belopolt zlovešč obraz, unikatni rogovi ter črna obleka z visokim ovratnikom in dolgim plapolajočim plaščem – to so prepoznavni atributi vile, ki je v risanki (in zdaj prihajajočem filmu) princeso Auroro preklela s stoletnim snom.
Pravi videz vile v igrani različici je bil pomemben tako za igralko kot tudi režiserja Roberta Stromberga. "Angelina je bila zelo strastna glede tega, kdo lik Zlohotnice je in tudi kakšen bo njen videz," je povedal režiser in dodal: "Skupaj sva se odločila za videz, ki ne bi bil stereotipski, a bi obenem dal občinstvu takoj vedeti, da gre za lik zlobne vile iz Trnuljčice."
Sheppardova je morala za potrebe Zlohotnice oblikovati kostume za dva različna svetova: človeškega in tistega, v katerem prebivajo pravljična bitja. Proces oblikovanja kostumov je začela z raziskavo slik, skic in skulptur francoske in italijanske umetnosti, in sicer iz obdobja od 15. stoletja do renesanse.
Nato si je ogledala animirano različico, v kateri je Zlohotnico z vsemi prej omenjenimi prepoznavnimi elementi zasnoval animator Marc Davis, te elemente pa je poskušala vključiti v svoj dizajn. "Najbolj izstopajoč lik v risanki je prav Zlohotnica. Barve, ki sem jih uporabila za filmski kostum, so podobne tistim iz risanke. Vsak, ki si je ogledal risani film, bo ugotovil, da je filmska različica Zlohotnice v velikem prizoru s krstom identična risani različici, le da je lepša," je dejala kostumografka.
Čeprav je Sheppardova zasnovala obliko kostuma, priznava, da končnega izdelka ne bi mogla izpeljati brez pomoči posebnih oblikovalcev, ki so za potrebe kostuma izdelali številne dodatke iz umetnega krzna, usnja in perja. "Kostum je šel skozi številne faze, od prvotne uporabe lahkotnega blaga v barvi mahu do bolj mračnjaškega in zloveščega videza, ki smo ga dosegli s težjim blagom z veliko volumna," je povedala.
A ko se je v proces vključila še igralka, se je dizajn začel razvijati. "Angelina je želela več obraznih dodatkov, zato sem oblikoval več skic, na katerih so zelo subtilne spremembe obrisa njenega obraza. Želela je tudi drugačen nos, da bi lahko bila še bolj podobna liku, ki ga igra. Tako sva skupaj ustvarila kar nekaj digitalnih podob z različnimi ličnicami, ušesi in rogovi, ki smo jih nato prenesli v skulpturno formo, da bi si lik lažje predstavljali v 3D-obliki," je povedal Baker.
Umetnik je nato za Joliejevo ustvaril z gelom napolnjene silikonske ličnice, nos in ušesa. Čeprav so igralkine ličnice v filmu vidno zašiljene, pa so bili dejanski obrazni dodatki skoraj nevidni. "Neverjetno je, kakšen je Angelinin obraz na filmu, ko pa smo na vrh njenih ličnic dodali le šestmilimetrski silikonski dodatek," je še razkril.
Za obrazno preobrazbo igralke je skrbel umetnik ličenja Arjen Tuiten, ki je Bakerjev dizajn vsak dan prenesel na njen obraz. "Angelina je morala vsako jutro potrpežljivo sedeti na stolu dolge štiri ure," je povedal.
S svojo ekipo je ustvaril vsaj štiri različne dizajne rogov in na koncu je skupaj z režiserjem izbral tistega, ki je najbolj ustrezal viziji filma. Na koncu so izdelali vsaj 20 parov rogov, ki so jih uporabili med snemanjem.
Rogovi so zelo lahki in izdelani iz uretanske smole. "Pravzaprav gre za dva dela naglavnega pokrivala. En del je čepica z dvocentimetrsko osnovo rogov, drugi del pa so sami rogovi, ki se na osnovo pripnejo z močnimi magneti. Rogove smo takrat, ko nismo snemali, odstranili z Angelinine glave in igralko razbremenili čudnega tovora," je še povedal.
So pa nekaj posebnega njeni nohti. Plast pod nohti je namreč obarvana s črno barvo, njihova povrhnjica pa s posebnim svetlečim lakom. Le v prizoru krsta je plast pod nohti krvavo rdeča.
Angelinina Zlohotnica ima tudi ročno pobarvane kontaktne leče, ki jih je igralka oblikovala sama.
Dodal je, da je največ navdiha za dizajn dobil iz pogovorov z glavno igralko, ki se je liku popolnoma predala: "Je velika poznavalka pretekle in zdajšnje vizualne kulture in s skupnimi močmi sva ustvarila nekaj posebnega."
Obuvalo je izdelano iz usnja. Oblikovano je tako, da subtilno nakaže na to, da Zlohotnica ni v popolnosti človeško bitje.
Kako bo Angelina Jolie kot Zlohotnica igralsko in vizualno delovala na velikem platnu, bo mogoče videti že konec maja.