Torek, 21. 5. 2013, 11.45
8 let, 7 mesecev
Cannes 2013: palestinski film, ki podira meje
Film Omar, ki je nastal pod režijsko taktirko Hanja Abu Asada, morda najbolj znanega po filmu Paradise Now (2005), Reuters opisuje kot politični triler, prepleten s tematikami zaupanja in izdaje, ki jih gledalec spremlja skozi zgodbo para, ki ga ločijo izraelska tajna policija in palestinski borci za svobodo. Film, ki se poteguje za nagrado un certain regard, se je v zgodovino obenem zapisal kot prvo filmsko delo, ki ga je v celoti financirala palestinska filmska industrija, v Cannesu pa so ga gledalci sprejeli z bučnim stoječim aplavzom.
Triler se osredotoča na Omarja, peka, ki se zaljubi v Nadjo, sestro prijatelja in palestinskega borca Tareka. Ko ga izraelska vojaška policija aretira in poniža, se Omar, v katerega se je v vživel Adam Bakri, Tareku pridruži, med misijo pa konča v zaporu, kjer ga, da bi izdal svoje kolege, brutalno mučijo. Ko je označen za izdajalca, začne dvomiti v Nadjino zvestobo …
"Kljub temu so moje prvotno občinstvo Palestinci in Arabci in upam, da ga bodo sprejeli. Tudi če film v političnem smislu ne govori njihove zgodbe, se ga lahko dojema kot film o mladini v arabskem svetu, zato upam, da se bodo z njim lahko poistovetili."
Abu Asad je na festivalu povedal tudi, da je za snemanje filma potreboval 1,17 milijona evrov, ki ga je zbiral približno eno leto, in da je prvi film, ki so ga v celoti financirali Palestinci. "Prvič sem izkusil, da želijo palestinski poslovneži investirati v filmsko industrijo, neverjetno."
Na festivalu je svoje mesto dobil tudi kratki film Condom Lead, ki sta ga financirala ustvarjalca sama, in sicer brata Mohamed in Ahmad Abunasar. Film je postal prvo palestinsko delo, ki se je uvrstilo v tekmovalni program kratkega filma v Cannesu.
Film Omar se sicer poteguje za nagrado un certain regard – zanjo se navadno potegujejo filmi vzhajajočih režiserjev ali pa takšni, ki so malce bolj drzni kot tisti, ki se borijo za zlato palmo.