Jan Tomše

Petek,
13. 2. 2015,
15.46

Osveženo pred

8 let, 7 mesecev

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3

Natisni članek

Natisni članek

Petek, 13. 2. 2015, 15.46

8 let, 7 mesecev

Plesalka, ki jo je začaral gib

Jan Tomše

Termometer prikazuje, kako vroč je članek.

Termometer prikaže, kako vroč je članek.

Thermometer Blue Green 3
Ljubezen do plesne umetnosti Anko Rener Kremžar spremlja že skoraj tri desetletja. Strast do giba in glasbe zdaj prenaša tudi na druge.

Življenje Anke Rener Kremžar je že skoraj tri desetletja prežeto s plesom. Okus plesnih korakov je prvič spoznala kot petletna deklica, ko je stopila skozi vrata plesne šole Igorja Jelena – Iggyja. O priznanem plesalcu in koreografu, ki je na plesno pot pospremil številne generacije domačih plesalcev, pripoveduje: "Igor Jelen je moj plesni oče. On me je plesno soustvaril in mi odprl vrata v svet neprecenljivih izkušenj."

Obkrožila svet, preskočila razred, izbrala plesno dvorano V celjskem plesnem središču Igen je Renerjeva dolga leta plesala džez balet, klasični balet in sodobni ples (contemporary). Nastopala je po vsem svetu. Odplesala in odigrala je različne vloge v predstavah, ki so prejemale najvišje evropske (beograjski festival koreografskih miniatur, praški festival sodobnega plesa Jarmila Jerabkova) in svetovne nagrade (tokijska platforma, plesno tekmovanje v Barceloni).

Vez s telesnim gibanjem ob ritmu in zvoku je 32-letna Celjanka negovala tudi med študijem pedagogike in umetnosti. "Plesna in gibalna umetnost me definirata skozi vse življenje. Tudi na likovni fakulteti sem si za diplomsko delo izbrala performans. Zanimalo me je, kje se srečujeta plesni in likovni svet. Brez dvoma v telesu in prostoru," pripoveduje profesorica likovne umetnosti, ki za zdaj plesni dvorani daje prednost pred šolsko učilnico.

Ples ob drogu je uspešnica Po diplomi je Anka Rener Kremžar spoznala, da je čas za nekaj novega, drugačnega. Za nekaj svojega. Lotila se je organizacije umetniških dogodkov, jih veliko uspešno izpeljala, pred tremi leti pa naredila največji (plesni) korak do zdaj: odprla je svoj gibalno-plesni center.

V Zgibanki, umetniško-športni točki v mestnem jedru Celja, je prostor za različne vrste gibalnega izražanja. Sodoben ples, ples ob drogu, capoeira, športni stretch, to so nekatere izmed plesnih zvrsti, ki jih poučuje Rener Kremžarjeva.

Hitropotezno je prava uspešnica postal ples ob drogu, tako imenovani pole dance. Za to daleč najbolj zaželeno in obiskano vadbo plesalka priznava, da je še nedolgo nazaj ni imela na trenerskem radarju. "Če bi me o tem vprašali pred leti, bi se verjetno samo nasmehnila. A zgodilo se je ravno to, da poučujem ples ob drogu. Zame je postal izziv."

Drog je pripomoček, s pomočjo katerega se telo lahko giblje v več smeri in odkriva nove prostorske dimenzije. "Morda le ne gre za naključje. Oče je namreč skakal s palico, brat je v tej disciplini med najboljšimi na svetu. V mladosti sem pri atletiki dosegala odlične rezultate, nisem klasična plesalka in obožujem šport," o razlogih, ki verjetno botrujejo njenemu peresno lahkemu gibanju ob kovinski palici, vpeti med tla in strop, premišljuje Rener Kremžarjeva. Popolnoma avtorsko delo Prav poseben odnos ima v gib zaljubljena trenerka do vadbe, ki jo je poimenovala body move. Tudi zato, ker je vanjo vtkala lastne zamisli in ji tako nadela popolno svojski, avtorski pečat.

"Body move je v celoti moje avtorsko delo. Vadbo bi najbolje opisala z besedno zvezo sproščena aktivnost. Ko jo izvajamo, močno aktiviramo mišice, hkrati pa sproščamo duha. Vadba uči, kako se dobro počutiti v svojem telesu in duši, in to na daljši rok," razlaga Rener Kremžarjeva, ki dodaja, da treningi body move izstopajo po napornosti, a so v pomoč pri preprečevanju telesnih poškodb.

"Body move preprečuje poškodbe, bolečine v hrbtenici, ne vzpostavi le skladnih zunanjih mišic, ampak tudi notranje mišičje, ki povezuje skelet in notranje organe. Telo pretegne, a tudi močno oblikuje njegov center, iz katerega vse izhaja."

Zgibanka tudi za otroke Renerjeva svoje vadbe opisuje kot telesno dejavnost, ki je ni mogoče ločiti od duševne ravni človeka. "Združujem fizično aktivnost in občutke, ki jih ob tem zaznavaš," pravi.

Treningi v Zgibanki so namenjeni odraslim in pri njej v veliki večini vadijo dekleta, toda Rener Kremžarjeva vse več radovednosti opaža tudi pri krepkejšem spolu. Pozabila pa ni niti na otroke. Zanje je zasnovala posebne plesne delavnice, poimenovala jih je ustvarjalnice.

Vadba, pri kateri je starostna vstopna točka dopolnjeno drugo leto, je priložnost, da plesne vibracije začutijo tudi najmlajši. Na ustvarjalnicah se otroci razvijajo motorično in ustvarjalno, z leti pa kopičijo vedno več znanja o različnih plesnih tehnikah, od sodobnega plesa (contemporary) do osnov klasičnega in džez baleta.

Več kot sto članov Čeprav se Anki Rener Kremžar po glavi podijo vedno nove plesne domislice, ji vse, kar bi želela, zaradi časovne stiske le težko uspeva spraviti v plesno dvorano. No, zadnja novost, ki v kratkem prihaja na njen plesni parket sredi Celja, je program body flow, ki podlago črpa iz aerial joge in se odvija kot vadba v vrečah, kar daje občutek letenja.

Vadba, ki bi morala v svet Sicer pa je povpraševanja po treningih vedno več, toliko, da ga je težko dohajati, priznava s plesom do zadnjega centimetra kože okužena sogovornica. Ta trenutek je na seznamu tistih, ki vadijo v njenem plesnem centru, nanizanih nekaj več kot sto imen odraslih in otrok.

Širitev vadbenih središč, tudi v druge kraje, se zdi ob tem smiselno vprašanje. "Mislim, da ne. Franšiznega principa plesnega centra za zdaj ne vidim, ker sicer ne bi ostala zvesta sebi," odgovarja Rener Kremžarjeva, čeprav za dobre zamisli, nove oblike vadbe in nove sodelavce ostaja odprta. "A s tistimi, ki bi želeli sodelovati, se moramo ujeti, da bi lahko skupaj sledili temu, za čemer stojim."

Po drugi strani, priznava, je body move vadba, ki bi morala v svet, med ljudi. "Dela imam toliko, da vse stvari, ki bi jih želela narediti, le težko dohajam. Ker kloniranja ljudje še ne poznamo, bi morala body move morda spraviti v kakšno tekstovno ali video obliko," napol v šali naglas razmišlja plesalka, ki jo je dolgo nazaj uročil gib.