Jure Gregorčič

Petek,
27. 6. 2014,
11.46

Osveženo pred

8 let

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Opel Družinski Avtomoto

Petek, 27. 6. 2014, 11.46

8 let

Oplova filozofija oblikovanja: podoba mora aktivirati čustva

Jure Gregorčič

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4
Oplov podpredsednik in oblikovalski guru Mark Adams se še kako dobro zaveda moči in učinka privlačne avtomobilske podobe. O prihodnosti Oplovega oblikovanja pove: "Želimo biti čustvena nemška znamka."

Kdo je Mark Adams? Mark Adams se je rodil v Londonu leta 1961. Študiral je inženiring in dizajn ter diplomiral iz mehanskega in avtomobilskega inženiringa. Magistriral je na področju avtomobilskega dizajna na Royal College of Art v Londonu. Deloval je na številnih vodstvenih položajih na področju dizajna pri Fordu, preden je leta 2002 prevzel vodenje oddelka, zadolženega za zunanji dizajn pri GM Europe. Imel je ključno vlogo pri dizajnu oplovih modelov antare, astre twintop, corse, zafire tourer in astre GTC. Leta 2007 je bil imenovan za podpredsednika oddelka za dizajn pri Oplu. Od avgusta 2012 do avgusta 2013 je opravljal tudi naloge izvršnega direktorja, zadolženega za oblikovanje Cadillaca in Buicka pri General Motorsu v Warrenu v ZDA.

Raznolikost modelov zasnovanih po enotni filozofiji

Opel letos praznuje pol stoletja svojega lastnega oblikovanja. V Rüsselsheimu v stavbi N10 je namreč leta 1964 zaživel prvi lastni tovarniški oblikovalski studio na stari celini. Danes je za podobo Oplovih novih modelov odgovoren podpredsednik Opla Mark Adams.

To je mož, ki za razliko od mnogih novodobnih umetnikov avtomobilskih kreacij ne govori v oblikovalskem jeziku znamke, temveč slednje postavlja na raven filozofije oblikovanja. Zanj velja predvsem to, da zmore uvideti celosten pogled na avtomobilsko oblikovanje.

Pri tem poudarja, da ne gre le za funkcionalnost avtomobila, marveč tudi za čustveno razsežnost, umetnost, ki na cesti obrača glave in sproža vozniško poželenje.

Proces Oplove oblikovne preobrazbe je začel s sodobnim pristopom, ki pa navdih črpa tudi iz bogate zgodovine lastnega oblikovanja. Z insignio, mokko, astro GTC … je postavil temelje nove Oplove oblikovne filozofije Sculptural artistry meest German precision - umetnost klesanja, združeno z nemško natančnostjo. S tem so, kot sam pravi, v računalniškem jeziku, končali cikel 1.0.

Prihodnost Oplovih linij pa bo definiral s ciklom 2.0, katerega osnovo predstavlja študija, poimenovana Monza. Iz podobe opla monze bo izhajal dizajn Oplovih serijskih modelov v prihodnjih letih. Mark Adams pa ob tem poudarja, da bodo modeli kljub enotni oblikovni filozofiji med seboj ostali še vedno dovolj raznoliki. Ne le po karoserijskih dimenzijah temveč, tudi po podobi.

Dober oblikovalec mora biti sposoben videti v prihodnost. Natančnost ocene, kaj si bodo še želeli in bili pripravljeni sprejeti ljudje, je verjetno ključna?

Strinjam se z ugotovitvijo in lahko vam pokažem kar nekaj dobrih primerov za aktualno corso. Ko je prišla na trg, je bila v primerjavi s tekmeci izjemno sodobna. Celo danes, leta po tem, deluje še vedno oblikovno sveže. Da bi to dosegli, moramo pri oblikovanju novega avtomobila za leta vnaprej prehiteti pričakovanja kupcev. Že pred leti sta tovrstno razmišljanje udejanjili calibra in corsa B. Danes pa je Insignia izjemen primer vsega tega. Še danes je tako dobro videti kot takrat, ko je prvič zapeljala na ceste.

Kateri je bil vaš prvi projekt, ko ste prišli k Oplu leta 2002?

Študijski avtomobil Insignia. Z delom smo začeli dva meseca po mojem prihodu. Načrtovali smo, da jo javnosti predstavimo na salonu v Frankfurtu leta 2003. Želel sem ustvariti nekaj, kar bo bolj klesano, bolj prežeto s čustvi, obenem pa bo združevalo tehnično kakovost kot temelj delovanja naše znamke. Ob ustvarjanju študijskega avtomobila Insignia smo posejali seme naše nove dizajnerske filozofije. Njen moto umetnost klesanja, združena z nemško natančnostjo sem skoval leta 2005. Spomnim se, da sem svoji ekipi dejal: "Veste, kaj? To je to, tako bomo to poimenovali!"

In tako je Oplov oblikovalski jezik dobil ime …

Ne oblikovalski jezik, marveč filozofija dizajna. Gre za razliko. Takrat so številni tekmeci imeli svoj oblikovalski jezik. A niso bili trajni. Sami smo želeli ustvariti konsistenco. Dizajnerska filozofija, tako jo razumem, je nekaj trajnega. Lahko velja 100 let. To sem želel doseči v svoji ekipi. Zato sem vzel specifične avtomobile iz Oplove zgodovine. Člane ekipe sem naprosil, ali bi lahko opel GT iz šestdesetih let prejšnjega stoletja opisali kot umetnost klesanja, združena z nemško natančnostjo.

Odgovor je bil pritrdilen. Tako smo jo prevzeli. Insignia je bila naš prvi serijski avtomobil sodobnega časa, ki je utelešal te vrednote. Ob tem si lahko preprosto predstavljamo, kako bodo avtomobili sledili tej filozofiji tudi leta 2060 in bili ob tem sodobni. Dobra stran naše filozofije je tudi ta, da nas ne omejuje, marveč nam zagotavlja svobodo ustvarjanja.

Daje nam okvir, v okviru katerega lahko ustvarjamo, ne da bi nas omejevala pri ustvarjalnosti. Imamo celo velik spekter kupcev, za katere potrebujemo različne avtomobile, vsakega z lastno osebnostjo. Osnovni okvir nam omogoča, da ustvarimo tri vrste avtomobilov. Našo filozofijo izvajamo s slehernim novim vozilom, od Insignie dalje. Danes se odslikava v naši celotni ponudbi. Astra, meriva in zafira tourer jo poosebljajo. Enako velja tudi za avtomobile, ki so razširili našo ponudbo, torej za ampero, mokko, adama in cascado. Na primer adam je nezmotljivo Opel, a ima ob tem popolnoma drugo osebnost kot insignia.

Je to, kar želite vnesti v modele novih generacij?

Točno to. Zdaj sledi naslednja faza. Seme Opel Design 2.0 je bilo posajeno s študijskim vozilo Monza. Z njim bomo definirali dizajn naših serijskih avtomobilov za naslednjih od osem do deset let. Združeval bo nekaj dobro znanih značilnosti, ki jim bo dana svežina nove interpretacije in sodobne izvedbe.

Kako načrtujete prenesti značaj konceptnega avtomobila z vrati, vpetimi v streho, v serijsko izdelan avtomobil s petimi sedeži z velikim prtljažnikom?

Monza predstavlja vizijo, ki pa ni daleč od stvarnosti. Zanjo je pomembno, da ostane dostopna za vse. Zato moramo razmišljati v ciklu od osmih do desetih let. Naslednji cikel nas bo namreč odnesel do Opel Design 3.0, ki bo integriral nove trende in tehnologije, ob ohranjanju konsistence naše filozofije. Če primerjate študijska avtomobila Insignio in Monzo, lahko vidite povezavo med njima, pravo DNK sled.

Zaradi česa Monza kot študijski avtomobil izstopa?

Je navdušujoča in vizionarska. Izstopa z izjemno učinkovitostjo in vsestransko povezljivostjo. Prepričan sem, da bosta LED tehnologija projiciranja in vmesnik upravljanja doživela perfekcijo v nekaj naslednjih letih. Danes uporabljajo vozniki za komuniciranje zaslon na dotik, kmalu pa se bodo množično uveljavili sistemi prepoznavanja glasu, torej govorno upravljanje.

Vse te tehnologije odločno večajo varnost, saj omogočajo voznikom, da obdržijo roke na volanu. Opel želi biti vodilni na tem področju z avtomobili naslednje generacije. Osredotočamo se namreč na to, da bi bili avtomobili nadvse preprosti za uporabo. Nova sredinska konzola Insignie je pravi korak v to smer. Informacijsko zabavni sistem v adamu je prav tako že zelo dober. Naša hitra komunikacijska mobilna povezava OnStar je znanilka tega, česar bomo deležni v prihodnosti.

Povezovanje in omreženje sta za nas sila pomembna. Res, da je zunanji dizajn tisto, kar vsi vidijo, toda kljub vsemu preživimo 99 odstotkov časa v avtomobilu.

Ali Opel v primerjavi s tekmeci zagotavlja tisto dodano vrednost z oblikovanjem, ki si jo želite in napovedujete?

Da. Naša dizajnerska filozofija ima pomembno vlogo pri odločitvi za nakup. Vključena sta namreč srce in glava. Poskušamo ju združiti. Dizajn klesanja nagovarja srce, čustva. Na drugi strani imamo nemški inženiring z vrednotami, kot so tehnologija, natančnost, struktura in kakovost. Ko pogledate naše avtomobile, ste deležni hipnega čustvenega odziva. Pomislite. "Vau, kako dober dizajn!" Pogledate še enkrat in zaznate trdne tehnološke temelje. To je bistvo našega prodajnega vzvoda. Želimo biti čustvena nemška znamka.