Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Sreda,
1. 7. 2009,
11.28

Osveženo pred

8 let, 3 mesece

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4

Natisni članek

Sreda, 1. 7. 2009, 11.28

8 let, 3 mesece

O Dalaju

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue Green 4
Vse, kar ste želeli vedeti o enem prvih slovenskih reperjev.

Glasba je del mojega življenja že od najmlajših let in večina spominov, ki segajo v obdobje pred osnovno šolo je povezana z zvokom. Zvok me spremlja povsod in vedno vzbuja moje največje zanimanje. Vsekakor so pri tem vsaj v otroških letih pripomogli najbližji članih družine, ki so se skoraj vsi posredno ali neposredno ukvarjali z muziciranjem. Od dedka, ki je pel v prvem primorskem pevskem zboru, igral več inštrumentov, ter bil eden prvih povojnih tudi glasbenih učiteljev, do dveh stricev, obeh profesionalnih glasbenikov, sem dobival prve impulze, ki so odločilno prispevali k mojemu glasbenemu izrazu. Eden od njiju Sabrija Džafič, diplomirani profesor klavirja, je pel dve sezoni v ljubljanski Operni hiši, pred tem pa uspešno koncertiral s svojo rock skupino v Jugoslaviji. Jadran Ogrin (VIS Kameleoni, September, Boomerang, Halo...), pa me je z svojo pojavo stimuliral k modernim glasbenim stilom, kot jazz, funk in fusion-rock. Z nastopanjem širom Europe, Severne Amerike, Afrike in Azije, me je inspiriral, širil obzorje, ter mi s svojo pojavo kazal, da glasba ne pozna meja. Tako je vse sledilo zelo avtomatično in tudi prvo samostojno ploščo mi je uspelo v veliki meri posneti z njegovo pomočjo. Ker moja osebnost sicer ni prenašala klasičnega načina izobraževanja, mi je tako akademski del znanja najbolj približala moja sestra Romina, ki zaključila glasbeno akademijo v Ljubljani - smer klavir in je sedaj profesor klavirja Znanje in izkušnje sem pridobival na različne načine. Velik vpliv na moj glasbeni izraz je prišel skozi radijski in televizijski medij. Od tu tudi naklonjenost k vizualnemu in oblikovalskemu delu. Tudi delo v mladinskih klubih in sodelovanje v glasbenih delavnicah, kjer sem sodeloval predvsem kot glasbeni opremljevalec in asistent zvoka, mi je kazalo, da je moja usmeritev pravilna in uspešna. Glasbeno znanje sem dopolnjeval še z honorarnim delom na radiu, televiziji in v novinarstvu, saj me je kot skladatelja in tekstopisca zanimalo predvsem raziskovanje alternativne vsebine slike in zvoka, ter vloga voditelja-pevca-tekstopisca znotraj različnih medijev. Prva javna delovanja so bila povezana s osnovnošolskimi plesi, kasneje vrtenjem glasbe po različnih mladinskih klubih in diskotekah. Tako sem tudi spoznal Braneta Zormana in Alda Ivančiča, ki sta oba botrovala mojim prvim studijskim izkušnjam in delom na radiu Študent. Z Aldom Ivančičem in ostalimi že takrat uveljavljenimi glasbeniki, kot Lado Jakša, Primož Simončič, sem že leta 1993 sodeloval pri nastajanju plošče Pro-Choise. Dve pesmi sta leta 1994 izšli na na prvi kompilaciji slovenske elektronske glasbe TransSlovenijaExpress, ki je izšla tudi v Veliki Britaniji in bila distribuirana širom Evrope. Ko sem decembra 1994 izdal svojo prvo samostojno ploščo Leva Scena, ki je na slovenski glasbeni sceni pomenila kulturni šok, sem bil označen za radikalnega upornika reperja in bilo je zelo očino, da je moja glasbena izobrazba potekala izven klasičnih načinov. Postal sem debitant leta in na festivalu Zlata nota na Bledu, kjer sem sicer nagrado zavrnil. Plošča je dosegla zlato naklado in se v tistem času postavil ob bok Vladu Kreslinu, kar je bilo za tisto obdobje praktično čudežno. Pred samostojno kariero sem sodeloval s skupino Heavy Les Wanted, s katero sem posnel avtorsko glasbo za dva single CD-ja. Eden je bil glasba za gledališko predstavo Neurodancer gledališča Glej 1994 (HLW-Lasermaster), s katerim sem kasneje sodeloval še pri kompilaciji Limonada 1997 (AliEn – Naj firma dela). Cd Get Infotained, pa je uradno prvi informativni glasbeno računalniški CD-Rom v Sloveniji (1994). Leta 1995 je izšel tudi CD-album skupine Heavy Les Wanted, kjer kot prvi slovenski raper sodelujem s “pravo” hip-hop zasedbo, Švicarji Silence Majority. Posnamemo jam-session komad, ki se še danes lahko sliši v bolj jazzersko usmerjenih radijskih oddajah. Pod okriljem Fondacije Iboga 1998 izde prvi zdravstveno-informativni Cd-Rom U’trip Mladost, ki je namenjen osveščanju mladih o nevarnosti trdih drog. Projekt je podprt iz strani Ministrstva za kulturo, Mestne občine Maribor, Zavoda za odprto družbo Slovenije. 1999 je izšla moja druga samostojna plošča Smetana za frende, ki z novim pristopom k oblikovanju zvoka pomeni preskok iz slovenskega na mednarodni nivo glasbenega sodelovanja. Sodelujem z priznanimi skladatelji Urbanom Kodrom, Tadejem Hrušovarjem, Janijem Golobom in producentom Gregorjem Zemljičem, ter basistom Janijem Hacetom. Za ploščo Smetana za frende sem posnel sem tudi štiri odmevne videospote, ki z novimi način pomenijo dodaten dvig slovenske tovrstne kulture. Dva v sodelovanju s Tonetom Stojkom, eden pa v koprodukciji RTV Slovenija. Dobil sem več ponudb za vodenje različnih televizijskih in radijskih oddaj, vendar je petje in nastopanje znotraj samostojnih avtorskih projektov ostalo moja glavna ljubezen. Obvladovanje veščin tv in radijskega vodenja oddaj me zanima le v povezavi z avtorskim delom, kar mi kot pevcu sicer nudi svoboden in svojevrsten pristop h kreiranju vlog, vendar zožuje področje mojega umetniškega izražanja. Tako mi vloga skladatelja-pevca v povezavi z avtorsko glasbo kot avtorju in izvajalcu nudi večji izziv, kar želim raziskovati še v prihodnosti na meni lasten način. Leta 2004 nastane tretja samostojna plošča z naslovom red’a’red, ki pomeni prelomnico v mojem ustvarjanju, saj je tokrat ves tekstovni del v angleškem jeziku in je kot prvo moje delo v celoti namenjeno globalnemu občinstvu. Skladbe Blue Funk, red’a’red in White Trip so bile ustvarjene za razstavo in performans Art&Cars. Na plošči sodelujem z APZ Tone Tomšič, takrat pod vodstvom Stojana Kureta, saksofonistom Primožem Fleischmanom, 2005 naredim otroški projekt Dalaj D'Rap, ki postaja vedno bolj aktualen, saj je prvič dejansko namenjen določeni ciljni skupini. Sam tudi dizajniram ovitek. Zaradi prihajajoče selitve v Indijo, cdja ne promoviram skoraj nič. Med leti 2004 in 2009 izidejo naslednji video art Cd/Romi in DVDji: Manhattan NY (šest videospotov iz Red'a'red albuma), Stoli/Chairs (video This is a Story About), Kodeks (šest videospotov iz Red'a'red albuma), Mala Morska Deklica (audio pravljica, text Miranda Rumina)... V zadnjem času pa se lotim komada Sazas Sax, kjer z mano repata še Klemen Klemen in Kosta MC. 2009 prinese petnajsto obletnico prvega Cdja Leva Scena in desetletnico Smetane za Frende. Ob tej priložnosti, bom z bendom live nastopal v največjih slovenskih mestih. Zelooo funky bo!!!

Ne spreglejte