SiolNET. Avtomoto Novice
  • Messenger
  • Messenger

Nemški "Autobahn": nič več takih podvigov?

4,00

termometer

Evropska unija od Nemčije zahteva nižje izpuste prometnega sektorja in med predlogi ukrepov je tudi omejitev hitrosti po celotnem omrežju nemških avtocest. Podobno kot strategija Slovenije tudi Nemci vsaj v obliki predlogov stavijo predvsem na obdavčitev fosilnih goriv in pospeševanje elektrifikacije (novega) voznega parka.

Komentarji

41

Pridružite se razpravi! Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.

  • Buča / 21.01.2019. ob 07:51

    Elektrifikacija prometa je mnogo večji onesnaževalec, kakor si ljudje predstavljajo. Sama proizvodnja enega akumulatorja za električno vozilo povzroči enako onesnaženost, kot 150.000 km z dizlom EUR4.

    • franci7 / 21.01.2019. ob 07:51

      Pa točno to. Hranjenje (pogon) energije v klasičnih akumlatorjih je bolj usrano kot pa dizel z euro 4 motorjem.

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:51

      Če navajaš tuje vire, bodo vsaj dosleden: tista primerjava ni upoštevala zgolj izdelave baterije, ampak celotne skupne emisije električnega in diesel avtomobila vključno s proizvodnjo in uporabo. Hkrati je ta številka že tudi zastarela: tehnologija baterij se zelo hitro razvija. Medtem sta npr Tesla in Nissan zamenjala tehnologijo. Cena baterij je v 8 letih padla za 85% predvsem na račun manše porabe materialov.

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:51

      Moram se popraviti: cena ni padla 'predvsem', ampak 'tudi' zaradi zmanjšanja porabe materialov. Kljub vsemu: poraba kobalta v proizvodnji baterij pri Tesli se je v nekaj letih zmanjšala iz 11 kg na 4,5 kg za avtomobil, energijska gostota baterij se je povečala iz okrog 150 na 300 Wh/kg. Zaenkrat ni videti, da bi se razvoj baterij ustavil - prej nasprotno. Takega tehnološkega napredka drugi sektorji avtomobilske industrije ne beležijo že dolgo časa.

    • DamDam / 21.01.2019. ob 07:51

      Po mojih podatkih proizvodnja baterij za el. avto za obdobje 10 let (2-3 baterije) primerljiva z onesnaževanjem dizla EURO 4 do 240.000 km, ne 150.000. Študija ne upošteva, da je dobra polovica elektrike pridobljena iz termoelektrarn na fosilna goriva. kritika diesla je bolj modna muha, kot pa strokovno podprta. Sam imam sicer EURO 6 motor na Tiguanu in prepričan sem, da onesnažujem manj od vsakega bencinca..

    • DamDam / 21.01.2019. ob 07:51

      Se opravičujem, s fosilnimi gorivi sem mislil premog, ne plina. Se pravi, elektrarne na premog...

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:51

      Lanska študija, ki upošteva da del elektrike prihaja iz fosilnih goriv (mislim, da gre za Nemčijo) oceno postavlja na 125.000 km za primerjavo z dizlom. No, vsekakor, če vračunaš, da bi baterije menjal na vsakih 6 dni, lahko prideš tudi do višje številke, ampak ne vem zakaj bi to počel? Če ti Tesla da garancijo 160-192 km na baterijo, Hyundai doživljenjsko, verjetno taki proizvajalci računajo s tem, da baterije tipično zdržijo še precej več.

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:51

      (popravljam: 160.000-192.000 km garancije na baterijo - neodvisna statistika za Tesle je, da ti po 250.000 km ostane še več kot 90% kapacitete baterije, sicer nekoliko odvisno od uporabe, ampak povprečje je okrog 91-92%).

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:51

      BTW, tudi sam vozim VW Euro6 dizel in ne želim menjati. Ampak mene to ne sili v to, da ne bi mogel objektivno gledati na zadevo in poiskati par številk na internetu. Eni boste še čez 10 let citirali to številko 150.000 in pripisovali zraven nerealne kontekste z besedami "po mojih podatkih", tudi če ni res in čeprav se stvari zelo hitro spreminjajo. Ravno tako kot bodo nekateri vedno mislili, da je špinača ful bogat vir železa, čeprav nič posebnega.

    • Gr8_1 / 21.01.2019. ob 07:51

      Modr uč pa ti sploh več kaj pomeni doživljenska garancija?

  • rock / 21.01.2019. ob 07:23

    Zmanjšanje največje hitrosti povsod na 80 kmh je verjetno edini smiselen ukrep za zmanjševanje izpustov, če je to res tisto kar se želi. Vse bolj pa zgleda, da je edini moto obračanaje denarja v nekih forsiranih v naprej pripravljenih kanalih. Trenutno je v nemčiji fantastičen 11% izkoristek veternih elektraren. Res super bo to. Stotine miljonov akumulatorjev na ceste elektriko pa iz fosilcev. Važno da se iz avta direktno ne kadi!!

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:23

      Blebetaš nekaj na pamet... Nemci so v 10 letih povečali delež obnovljivih virov pri skupni bruto proizvodnji elektrike iz 14,7% (leta 2008) na 35,2% lani. Delež energije iz premoga se je v istem obdobju zmanšal iz 42,9% na 35,3% - torej se zmanjšuje kljub ukinitvi nukleark. To so dejstva. Zdej pa lajaj dalje o izkoristku veternic.

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:23

      Da ne bo nesporazuma: navedene številke niso inštalirana moč (pri obnovljivih virih so tukaj pogosto velika razhajanja), ampak % deleži prispevkov posamičnih virov glede na skupno proizvodnjo elektrike v GWh.

    • rock / 21.01.2019. ob 07:23

      ˇ@modrooki Nič ne blebetam na pamet. Vso bedo nemškega modela kapacitet proizvodnje elektrike razkrije spodnja povezava, če malo dlje občasno klikneš nanj. Zadeva je globalno nekje v rangu kjer praviš ampak, če bi imeli nuklearke, bi imeli CO2 odtis kot ga ima recimo Francija in Švedska. Tako pa nekaj dni na polno žgejo fosilce čez par ur pa je vetra in sonca toliko, da so cene elektrike NEGATIVNE.

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:23

      ROCK, strinjam se, da je ukinitev nemških nukleark ogromna neumnost, ampak številke so takšne kakršne so in očitno elektriko pridelujejo z manj CO2 kot prej. Če povzamem, ne samo kot ti praviš: "Važno da se iz avta direktno ne kadi!!", kadi se manj tudi drugje.

  • rock / 21.01.2019. ob 07:25

    In ja nemalo baterij (ki nimajo popolne klimatizacije) v 5 letih zgubi 50% kapacitete. Nihče pa nikjer ne računa energije, ki je potrebna za to temperaturno vzdrževanje accujev... večina novejših akumulatorjev ima popolno klimatizacijo za katero se porabi OGROMNO energije. Ta EV zgodba zaenkrat zgleda zgodba z zelo malo efekta za visoko ceno.

  • nekdotamneki / 21.01.2019. ob 09:57

    Če bojo te omejitve skos zniževali, bo boš kmal prej peš pršu kam kot z avtu, še slovenske železnice bojo hitrejše od avta :D

  • rock / 21.01.2019. ob 07:24

    Da se naredi en soliden accu pa je treba folcilcev za 80-100k km po nekaterih podatkih. Veliko nas je, ki letno delamo krepko pod 10k km. Res super EKO bo ta forsiran prehod na EV. Izboljšanje CO2 morda za kakih 10-20%. Aja saj baterije in solarne panele bodo itak kitajci delali. EU bo s tem rešila svoj problem in porinila glavo globoko v pesek.

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:24

      ROCK "je treba folcilcev za 80-100k" -- tudi ti napačno navajaš: ni treba toliko 'fosilcev', ampak se pri toliko kilometrih stvar izenači, če šteješ izdelavo in uporabo avta. Tudi izdelava dizel motorja zahteva CO2 emisije (vsaj za mojega vem, da ni zrastel na vrtu).

    • HLKP1948 / 21.01.2019. ob 07:24

      ja pa baterije bo mende treba tudi kdaj in kam pospraviti. nje. Ampak hvalabogunavišavah tudi naš slavni in pošteno postavljeni tešešst bo deloval po predvidenem načrtu. De se vsak mesec za kar nekaj časa pokvari. In glede omejitve. A je to izračunano, skuzi relevantne eksperte, de če bolj počasi prdiš po neki cesti, pridelaš manj smradu ipd., kot če na brzake odprdiš? De ne omenjam zimske groze večurnega zmrzovanja na Primorki, Štajerki ali Gorenjki. Povzročeni skuzi "nenavaden" dogodek.

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:24

      HLKP1948 - glede hitrosti 'prdenja' ne rabiš 'relevantnih ekspertov'- preberi si srednješolsko fiziko: Pri visokih hitrostih na porabo najbolj vpliva zračni upor, ta pa z višanjem hitrosti narašča s kvadratom. Pri vožnji s 120 km/h porabiš 20% več kot pri vožnji z 90 km/h, pri 140 km/h pa že 50% več.

    • modrooki / 21.01.2019. ob 07:24

      HLKP1948: "ja pa baterije bo mende treba tudi kdaj in kam pospraviti. nje" -- Kaj misliš da bo bolj držalo: a) da si ti edini, ki je pomislil na ta problem, ali b) da industrija zna izračunati, koliko jih stanejo redke rudnine in da že ima tehnologijo, da iz starih baterij ekstrahira 95% materiala za reciklažo (če te zanima, goglaj: Audi BMW Umicore)

  • Tom1977 / 21.01.2019. ob 21:15

    Jaz se vozim z mojim golf sedemko dizel in še enga prižgem med vožnjo, da se še iz kabine kadi.

  • predsednik5 / 22.01.2019. ob 11:08

    Ker moraš elektriko naprej pridobiti,da jo polniš v avto,je potrebno analizirati vso verigo dejavnikov,ki vplivajo na okolje.

  • modrooki / 21.01.2019. ob 12:06

    Tistim, ki ste proti elektriki dam v razmislek naslednje: Vsako leto Savdicjem ter ostalim naftnim proizvajalcem iz države odvedemo za približno en 2. tir Divača-Koper denarja za nakup nafte. Ta denar moramo s precej truda zaslužiti na mednarodnih trgih in ko ta denar enkrat zapusti državo, ga večinoma ni nazaj. Elektrika kot energent je cenejša, ima manj CO2 izpustov, proizvajamo jo sami, denar za nakup elektrike ostane v našem gospodarstvu in se še večkrat obrne (država davke pobere večkrat).

    • modrooki / 21.01.2019. ob 12:06

      ...vožnja na elektriko ima še kakšne drugačne (ekonomske in geopolitične) izračune kot zgolj to da mora avto na baterijo prevoziti 150.000 km, da se izenači z dizlom. Niti niso baterijski avtomobili edina opcija. Plugin hibridi z dosegom npr 50-150 km potrebujejo bistveno manjše baterije, pa vseeno omogočajo 99% vsakodnevnih voženj zgolj z elektriko (posledično primerljivo zmanjšanje porabe naftnih derivatov).

    • jherin / 21.01.2019. ob 12:06

      ti modri ..... OD KJE PA ELEKTRIKA PRIDE .... POZABI TI NA VETER IN VODO .... noooooooooooooooo in smo spet pri nafti in plinu

    • jherin / 21.01.2019. ob 12:06

      da ti mal razširim obzorja ker očitno si tipični predstavnik raje ... ki mu pomolijo pod nos zgodbico kako se bo janez zastonj vozu .... a glej ga zlomka .... janez ne vidi širše slike ...

    • modrooki / 21.01.2019. ob 12:06

      JHERIN, a si lahko kar sam odgovoriš na svoje retorično vprašnje in napišeš koliko % elektrike v Sloveniji naredimo iz fosilnih goriv?

  • johann / 21.01.2019. ob 12:37

    Samo, da se nabijajo novi davki in omejitve. Naj raje uvedejo omejitve pri uvozu oblačil in obutve iz Azije, kjer porabijo pri izdelavi dosti več energije kot v EU, pa še izdelki so slabe kakovosti. Da o onesnaženju na Kitajskem raje ne govorim.

  • jherin / 21.01.2019. ob 08:41

    noben pa ne razmisli kolk nesnage gre v zrak ko se "dela" ta električna vozila .... tolk da bi se lahko 500 let vozu z vozilom z zunanjim izgorevanjem ....

    • Pasjeljubec / 21.01.2019. ob 08:41

      Misliš z "notranjim izgorevanjem"!?

    • jherin / 21.01.2019. ob 08:41

      ja notranjim :)

    • modrooki / 21.01.2019. ob 08:41

      Zakaj pa ne kar 1000 let, če že pretiravamo?

    • Dejan_007 / 21.01.2019. ob 08:41

      Močno pretiravaš!!!!

    • jherin / 21.01.2019. ob 08:41

      .. raja se spet osredotoča na napačne podatke ... a so že preveč sprani možgani ...

Pridružite se razpravi! Za komentar se prijavite tukaj. Strinjam se s pogoji uporabe.