Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Neža Mrevlje

Petek,
15. 1. 2016,
14.04

Osveženo pred

6 let, 1 mesec

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0

Natisni članek

Julian Assange Laura Poitras žvižgači projektni prostor Aksioma

Petek, 15. 1. 2016, 14.04

6 let, 1 mesec

"Žvižgači niso ne kriminalci ne junaki"

Neža Mrevlje

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 0

Žvižgači niso ne kriminalci ne junaki, ampak "navadni ljudje, ki delajo njim ljube stvari in izjemno pozitivno vplivajo na svet", pravi avtor portretov Assangea, Ai Weiweia, Laure Poitras in drugih.

Raziskovalec računalniške varnosti, neodvisni novinar in heker Jacob Appelbaum med 20. januarjem in 19. februarjem v ljubljanskem projektnem prostoru Aksioma razstavlja serijo portretov sodobnih žvižgačev, med katerimi so Billi Binney, Laura Poitras, Glenn Greenwald (z Davidom Mirando), Julian Assange, Sarah Harrison in Ai Weiwei.

Etični razlogi za nastop žvižgača Zaradi WikiLeaksa in pozneje Snowdna smo se v zadnjih letih večkrat srečali z vlogo žvižgača. Vlogo osebe, ki običajno dela v državnem aparatu, vendar se odloči zapustiti organizacijo in razširiti informacije, ki bi morale biti po pravilih tega aparata tajne.

Čeprav so žvižgače v zgodovini povezovali z vohuni, so osebe, kot sta ameriški vojak Bradley Manning, zdaj Chelsea Manning, ki je na tisoče zaupnih dokumentov predal spletni strani WikiLeaks, in nekdanji sodelavec ameriške Agencije za nacionalno varnost (NSA) Edward Snowden, ki je svetu razkril ameriški vladni nadzor nad telefonsko in spletno komunikacijo, izstopile zaradi etičnih razlogov.

Oba omenjena sta izstopila v prepričanju, da lahko tajnost informacij ogrozi sodobno demokracijo, in z vero v še enega od ključnih igralcev v sodobni demokraciji – medije, so zapisali ob razstavi o sodobnih žvižgačih z naslovom SAMIZDATA: Dokaz zarote.

 

Majhna, a močna skupina ljudi v boji za družbeno pravičnost in svoboščine Portretov zgoraj omenjenih posameznikov in posameznic Jacob Appelbaum sprva ni imel namena predstaviti širši javnosti, saj je fotografije v prvi vrsti posnel kot zasebni in intimni poklon skupini pogumnih prijateljev.

Za razstavo se je odločil zato, da bi posredoval svoje sporočilo. Kot poudarja heker in novinar, žvižgači, za ene državni sovražniki, za druge pa sodobni junaki, niso ne prvo ne drugo. So del "majhne, a izjemno močne skupine ljudi, ki se bori za družbeno pravičnost in državljanske svoboščine ter proti omejitvam svobode zaradi množičnega nadziranja in cenzure". Med njimi so raziskovalni novinarji, aktivisti, hekerji in umetniki.

Delovanje z visokim tveganjem Družbo nadzora ta skupina ljudi razkriva z visokim tveganjem. Sodobni žvižgači, ki informacije posredujejo v imenu svobode in resnice, so pogosto obsojeni, zaprti in prisiljeni v iskanje azila v drugih državah.

Film za nadzor za kritiko družbe nadzora Portrete sodobnih žvižgačev, ki bodo na ogled v Ljubljani, je Appelbaum posnel z analognim filmom, ki so ga nekdaj uporabljali za nadzor iz zraka. "Uporaba filmov za nadzor se mi zdi prikladen način za kritiko kulture nadzora."

Na postavitvi v Aksiomu bo na ogled tudi skulptura Panda pandi, ki jo je Appelbaum naredil v sodelovanju s kitajskim vizualnim umetnikom in aktivistom Ai Weiweiem.

Ne spreglejte