Nazaj na Siol.net

TELEKOM SLOVENIJE

Četrtek,
6. 3. 2014,
9.29

Osveženo pred

8 let

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 2

Natisni članek

NSA vohunjenje

Četrtek, 6. 3. 2014, 9.29

8 let

Bi NSA pomagali zbirati informacije o spletnih uporabnikih?

Termometer prikazuje, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Termometer prikaže, kako vroč je članek. Skupni seštevek je kombinacija števila klikov in komentarjev.

Thermometer Blue 2
Nemško podjetje The Good Evil je na spletu objavilo igro z imenom Prism - The Game. Cilj igre je pomagati ameriški agenciji za nacionalno varnost NSA o uporabnikih interneta zbrati čim več podatkov.

A njen pravi namen je ravno nasproten, poudarjajo v nemškem podjetju − z igro želijo razširiti zavedanje o spornih dejavnostih ameriških obveščevalcev.

Prism spada v kategorijo t. i. novičarskih iger. Po mnenju avtorja, novinarja in razvijalca iger Marcusa Boescha bi lahko takšen način pripovedovanja zgodb v prihodnosti predstavljal svojevrstno obliko novinarstva.

"Igre imajo kar nekaj prednosti pred klasičnimi, linearnimi mediji," je prepričan Boesch. "V tradicionalnih medijih ljudje namreč le prejemajo informacije, tovrstne igre pa jim omogočajo celovito izkušnjo, ob kateri se še zabavajo."

Igralci spoznajo posledice vojne Igre lahko na primer pomagajo pri razumevanju kompleksnih povezav, meni Katharina Tillmanns z univerze v Kölnu. Takšen primer je igra September 12, ki ponazarja ameriško vojno nad terorjem. Igralci na teroriste mečejo virtualne bombe, ki poleg slednjih ubijajo še nedolžne civiliste. Sorodniki pobitih civilistov nato postanejo novi teroristi in krog se nadaljuje.

Tako skozi igro posledice vojne postanejo bolj jasne, pravi Tillmannsova. Igralci namreč lažje razumejo dogajanje v resničnem svetu, če so s podobnimi dogodki soočeni v igri.

Moralni pomisleki ostajajo A takšne novičarske igre so včasih lahko tudi problematične. Ameriški Apple na primer v svoji spletni trgovini App Store ni dovolil prodaje igre Endgame: Syria, saj naj bi se dotikala resnične vojne. Šele ko so ustvarjalci ime spremenili v Endgame: Eurasia, so igro lahko ponudili v spletni trgovini.

Moralni pomisleki pri nasilnih igrah sicer niso nič novega. Boesch je ob tem prepričan, da za novičarske igre veljajo povsem enaki novinarski standardi kot za druge medije. "Če novinarji igro ustvarijo z enako pazljivostjo, kot pišejo članke, potem kakšnih posebnih težav ne vidim," je povedal.

Ne spreglejte