Sobota, 28. 7. 2012, 9.44
6 let, 6 mesecev
Odgovor na kritike olimpijskih oblek: Slovenci so "fovšljivi"
Med imena, ki so kreirala svečane olimpijske uniforme za reprezentance, lahko naštejemo Karla Lagerfelda, Stello McCartney, Giorgia Armanija, Salvatoreja Ferragamo in Sandija Murovca. Ne, ne gre za pomoto. Četici svetovno znanih imen se je pridružil Sandi Murovec, ki je zakrivil slovenske kreacije, a kritike, kaj vse je šlo narobe, so dokaj enotne.
"Kapuca suknjiču doda športen pridih, tako da s tem ni nič narobe, a kroj bi moral biti bolj dodelan," Nika komentira suknjič, za katerega meni, da bi moral biti tudi material lepše padajoč. Urednica poudari pomen svečanega odprtja: "To je svečana prireditev največjega športnega dogodka in v skladu s tem bi lahko bile obleke bolj dodelane – dobro krojene in iz kvalitetnih materialov. Zdi se mi, da bi moral biti celosten videz bolj premišljen - manj cunjast, vihrav in načičkan z na prvo žogo kričečimi detajli."
Čeprav meni, da se ji primerjava uniform z drugimi reprezentancami ne zdi smiselna, vseeno na kratko komentira fotografiji slovenske in ameriške reprezentance: "Ameriška reprezentanca izžareva ponos, moč in željo po uspehu, s čimer so odlično prikazali duh olimpijske ekipe. Zastava je premišljeno umeščena kot del uniforme, z njo se lepo zlije in jo hkrati poživi. Pri slovenski reprezentanci to ni mogoče, saj so barve zastave skregane z barvami uniforme, a tu bi bil, glede na unikatnost in priljubljenost zelene, modre in bele kombinacije, bolj na mestu razmislek o menjavi zastave."
Nika sicer pove, da primerjati slovenska oblikovalska imena s tujimi, nima smisla, saj nimamo tako zvenečih oblikovalcev, tako da v imenu ne vidi rešitve, ampak v tem, da ima občutek za estetiko, zato najde rešitev: "Natečaj bi gotovo postregel z odličnimi rešitvami, še vedno pa mora tisti, ki odloča, vedeti kaj dela."
Urednik Modne že na začetku diplomatsko pove, da ozadja izbire ne ve, zato bo podal nepristransko mnenje kot opazovalec: "Negativno sem presenečen, razlog za to je, da je vse skupaj izdelano na prvo žogo. Celotna komunikacija in dizajn pa žal spominjajo na pozna 90. leta." Aljoša še kritično doda, da moda ni zgolj beseda, ampak resna gospodarska panoga, ki zahteva profesionalen pristop in ne laičnih rešitev.
Ko smo tudi Aljošo povprašali, ali bi moral obleke oblikovati kakšen znan oblikovalec, nam je prikimal: "To je splošna slovenska praksa, da strokovnjaki niso več cenjeni z razlogom, da so predragi. Izberejo laika in končen rezultat je temu primeren. Prepričan sem, da bi lahko iz tovrstnega projekta naredili zelo dobro reklamo tako oblikovalcu kot olimpijcem, tu gre za častno delo."
Dotakneva se barv, ki so že določene s pravilnikom Olimpijskega komiteja Slovenije, zato tu ni imel prostih rok, a sam patriotsko doda: "Menim, da smo država z najlepšo barvno karto oblačil." A barve, niti niso tisti del oblačil, ki se je znašel pod plazom kritik. Javnost in modno srenjo so zmotili predvsem suknjiči, a Murovec pojasni, da so želeli športna oblačila, zato je bila odločitev preprosta: "Naredili smo lahkotne suknjiče pri katerih lahko posameznik izbira, ali bo uporabil kapucar." Veliko je bilo kritik glede krojenosti in dejstva, da mnogi športniki v obleki niso bili videti niti najmanj elegantni: "Obleko je, ne glede na njen dizajn, potrebno znati nositi," pove Murovec in doda, da je pri nakupu enake obleke zelo majhna možnost, da bi se ta podala 150 ljudem.
Murovca, ki je po izobrazbi arhitekt, smo tudi povprašali, če bi v prihodnje delo raje prepustil strokovnjakom, a pravi, da so vsa oblačila velik hit: "Prodaja navijaških artiklov v Sloveniji podira vse rekorde, da ne omenjam zanimanja za naša oblačila v Londonu," in doda, da se bo na podobne projekte z veseljem odzval. Ob kritikah pa zamahne z roko: "Vsake oči imajo svojega 'malarja', slovenske pa še fovšijo."