Petek, 8. 6. 2012, 9.25
8 let, 8 mesecev
Rok Golob na krilih simfonikov
"Simfonični orkester je popoln instrument, saj ima moč izraziti nekaj strašansko močnega, noro globokega in vznemirljivega. Je povezava s preteklostjo, sedanjostjo in prihodnostjo," priznava ambasador včerajšnjega spektakla v Križankah. Skladatelj, aranžer, producent in multiinstrumentalist je na nekaj več kot dveurnem crossover koncertu Simfonična ekstaza predstavil avtorske skladbe in orkestralne priredbe slovenskih ljudskih pesmi.
Pogled na postavitev orkestra Slovenske filharmonije, podprtega z vokalnim zborom, je naravnost veličasten, predstavlja določeno mero popolnosti, dovšenosti. Ko zaplapola dirigentska palčka – to sta si včeraj pridno menjavala Rok Golob in Martina Batič –, glasbila usvarijo edinstveno simfonijo, ki poslušalca popelje na oblak nežnosti, otožnosti, grenkobe, sreče in žalosti. Ni bilo malo tistih, ki so včerajšnji koncert spremljali zaprtih oči, drugim so se usta občasno razlezla v nasmeh, razlog so bili največkrat mravljinci.
V družbi slovenske glasbene smetane
Ni skrivnost, da je Rok Golob eden največjih glasbenih mojstrov pri nas, uspelo mu je v majhni domovini, v enaki meri pa ga cenijo tudi prek luže, v Los Angelesu. V svoji dolgoletni karieri je sodeloval s svetovno znanimi glasbeniki: Stingom, Bobbyjem McFerrinom, Soul Activation, Ginom Vannellijem in številnimi drugimi. No, včeraj se mu je na odru pridružila slovenska glasbena smetana, in sicer osrednji strateg Siddharte Tomi Meglič, vokalistke Maja Keuc, Sabina Cvilak, Jadranka Juras, Lara Baruca, Eva Černe, Nuška Drašček in Urška Majdič, predstavili so se trio Katrinas, udarni dvojec Murat & Jose, skupina HeaveniX, vokalist Matjaž Robavs iz Eroike ter Tokac, gonilna sila novomeške zasedbe Dan D.
Subjektivni vrhunec večera je bila izjemna predelava slovenske ponarodele pesmi Al' me boš kej rada mela, pri kateri sta vokalne sposobnosti združila Tomi Meglič in Lara Baruca. Ljudska melodija je poletela na krilih orkestra, objela jo je neopisljiva čarobnost, glasbena preobleka je bila popolna, na stare tire jo je postavilo le besedilo. Izjemna je bila tudi Maja Keuc, ki je poskrbela za mravljince ob interpretaciji pesmi When I Return, ob pesmi Sijaj, sijaj sončece so vokalno sodelovanje domiselno predstavili trio Katrinas ter Murat & Jose, piko na i pa sta v sklepnem delu koncerta s pesmijo Nocoj je ena luš'na noč postavila Tokac in Jadranka Juras. Konec spektakla sta zaznamovala dva koncertna dodatka, občinstvo je vstalo že ob prvem, stoječe ovacijo so bile pričakove, mogoče nekako celo neizbežne. Večer so zaznamovali glasbeni presežki.
Mnenje: hvalospevi in kritika
"Koncert je bil ekstatičen. Zelo mi je všeč, ko grem na koncert z velikimi pričakovanji in se mi ta potem izpolnijo. Že pri drugi, tretji skladbi so se mi naježile dlake. Res nekaj posebnega, nekaj kar izstopa," nam je po koncertu povedala radijka Špela Močnik. "Gre za veliko delo velikega mojstra, imam pa kritiko glede zvoka. Tako stvar je treba postavljati po sekcijah in nato sestaviti. Ni bilo 'fajn', 'preteralo' je. V dveh urah sem pogrešal tudi kakšen dober solo," je iskreno povedal zimzeleni glasbenik Tomaž Domicelj.
"Nastopati z orkestrom je nekaj izjemnega. V veliko čast mi je bilo, da me je Rok povabil. Neizmerno sem uživala," je navdušeno pripovedovala Maja Keuc. Z okestrom po njenih besedah niso pretirano vadili, le v filharmoniji in na generalki. "Individualnih vaj je bilo kar precej. Malo sem imel smolo, da sem dobil napačno spisan komad, tako da sem se moral v zadnjih dveh dneh vse na novo naučiti. Z orkestrom smo šli dvakrat čez, oni so namreč profesionalci. Sam sem se moral celotni zadevi malce prilagoditi, saj plavam v rock'n'roll vodah. Prav zaradi tega je bilo prisotne malce negotovosti," pa je povedal Tomi Meglič, ki je z Rokom Golobom sicer sodeloval pred devetimi leti, saj je ta aranžiral del tretje plošče Siddharte Rh-. "Zadal si je kar velik zalogaj in tak projekt uspe le najbolj drznim," je sklenil.