Četrtek, 15. 4. 2010, 10.32
7 let, 12 mesecev
Prvi oskar za režiserko je navdih mnogim ženskam
Morda Susanna White res ni izjemno slavna, pa vendar je v filmski industriji znana kot britanska Kathryn Bigelow. Njen zadnji televizijski izdelek je nadaljevanka Generation Kill (Rojeni za ubijanje), vojna drama o skupini ameriških marincev med invazijo na Irak leta 2003. "Zelo sem počaščena, da mi pravijo britanska Kathryn Bigelow," je povedala Whiteova, ki je Bigelowovi čestitala že ob podelitvi nagrade Ameriškega združenja režiserjev.
Susanna White, ki je podpisana pod TV serije Bleak House, Jane Eyre in Teachers, je pred kratkim dokončala snemanje svojega prvega celovečerca Nanny McPhee and the Big Bang. Scenarij za družinsko komedijo so ji ponudili med snemanjem serije Rojeni za ubijanje v Namibiji.
Zvezda filmov o čudežni varuški Nanny McPhee in dvakratna oskarjevka, Emma Thompson, se strinja, da je zmaga Kathryn Bigelow pomembna, ker je združenje režiserjev zelo zaprt klub. "Klub je dobesedno moški, zato je njena zmaga velik korak. Kmalu bomo videli, koliko žensk bo v prihodnosti na ta račun dobilo režisersko delo in končno tudi priznanja za svoje delo," je povedala Thompsonova.
Tudi igralka Maggie Gyllenhaal meni, da je režiserkin oskar "precej pomemben". "Ženske smo trenutno v dobrem položaju, zdi se mi, da imamo veliko moči," je povedala Gyllenhaalova, ki pa po drugi strani ne želi poudarjati dejstva, da je film Bombna misija posnela ženska. Film je po njenih besedah posnela "oseba". Kljub temu je zadovoljna, ker je zmagala in prebila led.
Zakaj je treba narediti takšen kraval?
Scenaristka domišljijske romantične pustolovščine Stardust (Zvezdni prah) in akcijske komedije Kick-Ass Jane Goldman se strinja: "Vsekakor je čudovito. Še bolj pa bo, ko ljudi ne bomo več ocenjevali glede na njihov spol. Kathryn Bigelow je čudovita režiserka in tako jo tudi vidim, najprej pomislim, da je režiserka, šele potem, da je ženska. Tako je tudi prav."
Matthew Vaughn, režiser filma Kick-Ass, je razpravi dodal še moški pogled: "Point Break (Smrtonosni val) je bil eden mojih najljubših filmov, vendar se strinjam z Jane – zakaj je okrog tega treba narediti takšen kraval? Če bodo ženske dobro režirale, bodo pač dobre režiserke, ni treba poudarjati, da so ženske."